Strona 1 z 2
[MK4] Prosba o pomoc w dobraniu zawiasow
: pt mar 06, 2009 18:50
autor: Demoniq
Witam
Przymierzam sie powoli do zmiany zawieszenia. Na poczatku myslalem, zeby wymienic tylko amory ale koniec koncow zdecydowalem sie na wymiane calosci.
No i teraz mam taki problem - mianowicie jaki zestaw lub polaczenie wybrac ?
Spedzilem naprawde sporo czasu na "Zawieszeniach", przeczytalem sporo opini i w sumei mam juz jako tako wyrobione zdanie. Ale wciaz nie moge sie do konca zdecydowac i moze podpowiecie mi co by tu najlepiej dobrac...
1. Chcilbym obnizyc auto o 20-30mm
2. Nie chialbym zbytnio utwardzac zawieszenia w porownaniu do serii (powiedzmy zeby bylo ze 30% twardziej niz w serii)
Na poczatku zastanawialem sie nad zestawem WEITECa -30mm
http://www.v-maxzone.pl/produkty/4386,s ... 80025.html
Tylko te ponad 1700 zl troche boli
To pomyslalem, ze kupie same sprezyny WEITECA -30mm (ok. 550zl) a amory wezme osobno, np. KW, H&R, KYB albo nawet MTSy. Tylko pytanie czy to sie dobrze zgra...
Ewentualnie zastanawiam sie nad opcja zawieszenia gwintowanego. ALe z takiego to byloby mnei stac jedynie na takie firmy jak TA Technix, MTS czy JOM. A szczezre mowiac mam pewne obawy.
Co myslicie ?
pozdrawiam
: pt mar 06, 2009 19:41
autor: sheriffg
najtaniej będzie jak kupisz springi -30mm i założysz to do oryginalnych amorów, bo do 30mm ponoć mozna tak zrobić, druga opcja to kupno jak mówiłeś te springi + jakieś twardsze amory, 3 opcja to kupno uzywanego gwinta - tylko (to juz komfortowe nie będzie)
, więc jak chcesz zachować namiastkę komfortu to gwint odpada, wiec zostały jakieś springi FK lub H&R lub Weitec coś dobrego, i do nich jakieś sztywniejsze amorki i powinno byc tak jak chcesz
: pt mar 06, 2009 20:22
autor: Demoniq
Tak - chce zachowac odrobine komfortu
Dlatego wlasnie chcialem sie Was poradzic
Obnizac o wiecej niz 30mm tez nie bede gdyz to juz jest za malo na nasze dziury i krawezniki. Poza tym zdarza mi sie czasami jakis maly offroad i z niskim samochodem to tez bedzie porazka.
Ogolnie ma byc praktycznie. Czyli ciut nizej i twardziej dla lepszego prowadzenia ale bez zadnej przesady. To nie jest samochod na tory wyscigowe
Co do zmiany samych springow... niestety amory tez musze zmienic. ostatnio na przegladzie na szarpakach wyszlo mi ponizej 40% z tylu
Poza tym czuc, ze troche buja
Ewentualnie moze ktos z Was zna jakies sprezyny co obnizaja o 20 lub 25mm ?
Bo ja niestety mimo, ze sporo szukalem to nei moge takich znalezc...
: pt mar 06, 2009 20:33
autor: sheriffg
o np.
http://moto.allegro.pl/item567728709_h_ ... _35mm.html
http://moto.allegro.pl/item573058804_sp ... eckie.html
http://moto.allegro.pl/item575167188_sp ... n_h_r.html
poprostu musisz spisać z nich numery wejść na stronę producenta i będziesz wiedział dokładnie ile obniżają i od czego są
: sob mar 07, 2009 12:02
autor: Demoniq
Ale tu na kazdej aukcji jest napisane o ile obnizaja.
Pierwsza o 35mm, druga o 30mm i trzecia znow o 35mm.
A mi chodzilo o obnizenie 20 do 25 mm MAX
: sob mar 07, 2009 13:38
autor: Szumal
poszukaj sobie eibachów pro-kit. obnizaja 30mm wg producenta ale jak ogladalem zjdecia to wydaje mi sie ze nawet mniej. nie wiem czy ktos produkuje sprezyny obnizajace o 20mm bo to tak mala roznica ze prawie nie bedzie jej widac. wersje GTI mialy cyba fabryczne sprezyny -20mm, zainteresuj sie tym. Ale ja na Twoim miejscu poszedlbym w eibachy -30 bo roznica 5 mm w wysokosci jest tak znikoma ze szkoda szukac czegos innego - jak masz opony ze zuzytym bieznikiem to auto Ci siada wlasnie 5mm czyli tyle co nic.
: sob mar 07, 2009 15:52
autor: Kajzer-K1
Demoniq,
Witaj ostatnio przeglądałem neta w poszukiwaniu sprężyn -30mm do mojej Bory Variant i znalazłem coś takiego na niemieckiej stronie
http://www.preisroboter.de/search.php?s ... &min=&max=
Może i ty znajdziesz tam coś dla siebie powodzenia
: sob mar 07, 2009 17:26
autor: sheriffg
zakładaj -30 albo -35 i nie marudź to i tak nadal koza będzie straszna i tak a -20 to nie ma sensu zakładać szkoda kasy czasu i zachodu …
: ndz mar 08, 2009 08:26
autor: Demoniq
Hmm...
No dobra, to powiedzmy, ze bylyby te -30 springi.
A jak to jest z amorkami i firmami, ktore je produkuja ? Bo na forum jak czytam to zdania sa podzielone. Przy tym samym zestawie jedni mowia, ze jest "dosc twardo" a inni, ze "calkiem miekko". I jednym slowem dalej nei wiem co jest jakie
Moze jestescie w stanie doradzic jakies jak najbardziej miekkie amorki z tych utwardzonych juz ?
: ndz mar 08, 2009 11:19
autor: Franek
Przyłaczam sie do tematu. Mam juz kupione eibach-y -30 i jaki polecicie do tego amor w rozsadnej cenie, odrazu mowie bilstein odpada za drogie na moja kieszen. Myslalem nad MTS-ami ?
: ndz mar 08, 2009 12:07
autor: Kajzer-K1
Franek,
Witaj możesz powiedzieć ile dałeś za swoje springi i gdZie kupiłeś?
A co do amortyzatorów to na tej stonce http://www.preisroboter.d...ode=0&min=&max= jeżeli chodzi o -30 to piszą że można je stosować ze zwykłymi amortyzatorami np. Kayaby czy monroe oczywiście gazowe (są twardzsze od olejowych) a ceny w miarę
Co o tym sądzicie??
: ndz mar 08, 2009 16:02
autor: Demoniq
No ja wlasnie chcialem tak dokladnie zrobic...
Wziac sprezyny -30 weiteca i do tego amory excel-g Kayaba
Tylko wolalbym nie robic eksperymentow, dlatego pytam
: ndz mar 08, 2009 18:21
autor: Kajzer-K1
Demoniq,
Ja ci nie pomogę ale myślę że to jest tak małe obniżenie że nic sie nie dzieje a poza tym jeżeli Eibach tak poleca to znaczy że mają rację a przecież oni się na tym znają najlepiej
: pn mar 09, 2009 01:02
autor: Franek
Demoniq pisze:No ja wlasnie chcialem tak dokladnie zrobic...
Wziac sprezyny -30 weiteca i do tego amory excel-g Kayaba
Tylko wolalbym nie robic eksperymentow, dlatego pytam
oczywiscie ze mozna tylko komplet kayaby wychodzi podobnie jak MTS-y o krotszym skoku, ktore byly by lepszym rozwiazaniem pod krotsze springi