Strona 1 z 2

[MK4] Prosba o pomoc w dobraniu zawiasow

: pt mar 06, 2009 18:50
autor: Demoniq
Witam

Przymierzam sie powoli do zmiany zawieszenia. Na poczatku myslalem, zeby wymienic tylko amory ale koniec koncow zdecydowalem sie na wymiane calosci.
No i teraz mam taki problem - mianowicie jaki zestaw lub polaczenie wybrac ?
Spedzilem naprawde sporo czasu na "Zawieszeniach", przeczytalem sporo opini i w sumei mam juz jako tako wyrobione zdanie. Ale wciaz nie moge sie do konca zdecydowac i moze podpowiecie mi co by tu najlepiej dobrac...

1. Chcilbym obnizyc auto o 20-30mm
2. Nie chialbym zbytnio utwardzac zawieszenia w porownaniu do serii (powiedzmy zeby bylo ze 30% twardziej niz w serii)

Na poczatku zastanawialem sie nad zestawem WEITECa -30mm
http://www.v-maxzone.pl/produkty/4386,s ... 80025.html

Tylko te ponad 1700 zl troche boli ;) To pomyslalem, ze kupie same sprezyny WEITECA -30mm (ok. 550zl) a amory wezme osobno, np. KW, H&R, KYB albo nawet MTSy. Tylko pytanie czy to sie dobrze zgra...
Ewentualnie zastanawiam sie nad opcja zawieszenia gwintowanego. ALe z takiego to byloby mnei stac jedynie na takie firmy jak TA Technix, MTS czy JOM. A szczezre mowiac mam pewne obawy.

Co myslicie ?

pozdrawiam

: pt mar 06, 2009 19:41
autor: sheriffg
najtaniej będzie jak kupisz springi -30mm i założysz to do oryginalnych amorów, bo do 30mm ponoć mozna tak zrobić, druga opcja to kupno jak mówiłeś te springi + jakieś twardsze amory, 3 opcja to kupno uzywanego gwinta - tylko (to juz komfortowe nie będzie) :), więc jak chcesz zachować namiastkę komfortu to gwint odpada, wiec zostały jakieś springi FK lub H&R lub Weitec coś dobrego, i do nich jakieś sztywniejsze amorki i powinno byc tak jak chcesz :bigok:

: pt mar 06, 2009 20:22
autor: Demoniq
Tak - chce zachowac odrobine komfortu :) Dlatego wlasnie chcialem sie Was poradzic

Obnizac o wiecej niz 30mm tez nie bede gdyz to juz jest za malo na nasze dziury i krawezniki. Poza tym zdarza mi sie czasami jakis maly offroad i z niskim samochodem to tez bedzie porazka.
Ogolnie ma byc praktycznie. Czyli ciut nizej i twardziej dla lepszego prowadzenia ale bez zadnej przesady. To nie jest samochod na tory wyscigowe :)

Co do zmiany samych springow... niestety amory tez musze zmienic. ostatnio na przegladzie na szarpakach wyszlo mi ponizej 40% z tylu ;) Poza tym czuc, ze troche buja

Ewentualnie moze ktos z Was zna jakies sprezyny co obnizaja o 20 lub 25mm ?
Bo ja niestety mimo, ze sporo szukalem to nei moge takich znalezc...

: pt mar 06, 2009 20:33
autor: sheriffg
o np. http://moto.allegro.pl/item567728709_h_ ... _35mm.html
http://moto.allegro.pl/item573058804_sp ... eckie.html
http://moto.allegro.pl/item575167188_sp ... n_h_r.html

poprostu musisz spisać z nich numery wejść na stronę producenta i będziesz wiedział dokładnie ile obniżają i od czego są

: sob mar 07, 2009 12:02
autor: Demoniq
Ale tu na kazdej aukcji jest napisane o ile obnizaja.
Pierwsza o 35mm, druga o 30mm i trzecia znow o 35mm.

A mi chodzilo o obnizenie 20 do 25 mm MAX

: sob mar 07, 2009 13:38
autor: Szumal
poszukaj sobie eibachów pro-kit. obnizaja 30mm wg producenta ale jak ogladalem zjdecia to wydaje mi sie ze nawet mniej. nie wiem czy ktos produkuje sprezyny obnizajace o 20mm bo to tak mala roznica ze prawie nie bedzie jej widac. wersje GTI mialy cyba fabryczne sprezyny -20mm, zainteresuj sie tym. Ale ja na Twoim miejscu poszedlbym w eibachy -30 bo roznica 5 mm w wysokosci jest tak znikoma ze szkoda szukac czegos innego - jak masz opony ze zuzytym bieznikiem to auto Ci siada wlasnie 5mm czyli tyle co nic.

: sob mar 07, 2009 15:52
autor: Kajzer-K1
Demoniq,

Witaj ostatnio przeglądałem neta w poszukiwaniu sprężyn -30mm do mojej Bory Variant i znalazłem coś takiego na niemieckiej stronie
http://www.preisroboter.de/search.php?s ... &min=&max=

Może i ty znajdziesz tam coś dla siebie powodzenia

: sob mar 07, 2009 17:26
autor: sheriffg
zakładaj -30 albo -35 i nie marudź to i tak nadal koza będzie straszna i tak a -20 to nie ma sensu zakładać szkoda kasy czasu i zachodu … :bajer:

: ndz mar 08, 2009 08:26
autor: Demoniq
Hmm...

No dobra, to powiedzmy, ze bylyby te -30 springi.
A jak to jest z amorkami i firmami, ktore je produkuja ? Bo na forum jak czytam to zdania sa podzielone. Przy tym samym zestawie jedni mowia, ze jest "dosc twardo" a inni, ze "calkiem miekko". I jednym slowem dalej nei wiem co jest jakie ;)

Moze jestescie w stanie doradzic jakies jak najbardziej miekkie amorki z tych utwardzonych juz ?

: ndz mar 08, 2009 11:19
autor: Franek
Przyłaczam sie do tematu. Mam juz kupione eibach-y -30 i jaki polecicie do tego amor w rozsadnej cenie, odrazu mowie bilstein odpada za drogie na moja kieszen. Myslalem nad MTS-ami ?

: ndz mar 08, 2009 12:07
autor: Kajzer-K1
Franek,
Witaj możesz powiedzieć ile dałeś za swoje springi i gdZie kupiłeś?

A co do amortyzatorów to na tej stonce http://www.preisroboter.d...ode=0&min=&max= jeżeli chodzi o -30 to piszą że można je stosować ze zwykłymi amortyzatorami np. Kayaby czy monroe oczywiście gazowe (są twardzsze od olejowych) a ceny w miarę
Co o tym sądzicie??

: ndz mar 08, 2009 16:02
autor: Demoniq
No ja wlasnie chcialem tak dokladnie zrobic...
Wziac sprezyny -30 weiteca i do tego amory excel-g Kayaba

Tylko wolalbym nie robic eksperymentow, dlatego pytam ;)

: ndz mar 08, 2009 18:21
autor: Kajzer-K1
Demoniq,
Ja ci nie pomogę ale myślę że to jest tak małe obniżenie że nic sie nie dzieje a poza tym jeżeli Eibach tak poleca to znaczy że mają rację a przecież oni się na tym znają najlepiej :grin:

: pn mar 09, 2009 01:02
autor: Franek
Demoniq pisze:No ja wlasnie chcialem tak dokladnie zrobic...
Wziac sprezyny -30 weiteca i do tego amory excel-g Kayaba

Tylko wolalbym nie robic eksperymentow, dlatego pytam ;)
oczywiscie ze mozna tylko komplet kayaby wychodzi podobnie jak MTS-y o krotszym skoku, ktore byly by lepszym rozwiazaniem pod krotsze springi