Strona 1 z 3

MK4 TDI czyli jaki setup na Bilstein'ie?

: ndz lut 08, 2009 19:24
autor: dudi_silesia
Witam
To mój pierwszy post więc "heloł" do wszystkich :okej:

Sprawa jest następująca... Przekopałem całe forum, szukałem na google, przeczytałem info na stronie Bilstein i mam mętlik w głowie... :kac:

Kupiłem 6 miesięcy temu Gofra 4 na obniżonym zawiasie. Niemiec założył tylko springi (na oko ok. -30 mm) na przód i tył zostawiając ori amorki. Tu pojawia się problem - w DE może to dawało rade ale u nas czuje sie momentami jakbym łódką zasuwał po drodze, nie wspominając o wiecznie obcierającej osłonie...

Springi to prawdopodobnie H&R (czerwone) ale musze wjechać na kanał i się upewnić.

Chce wymienić amortyzatory na Bilsteina. I teraz pytanie: B6 czy B8?
Nastawiałem się już na B6 gdy znalazłem na stronie producenta informacje, że B6 są do ori springów a B8 do obniżających.
Chce kupić komplet bez musu wysyłki amorów ze springami na strojenie.

Aaa felgi to alu 17" RH - auto ładnie wygląda ale mógłbym je jeszcze opuścić o jakieś 2 cm ;)

Prosze o rade i jakieś info. :pub:

Re: MK4 TDI czyli jaki setup na Bilstein'ie?

: pn lut 09, 2009 18:58
autor: eldorado84
dudi_silesia pisze:Witam
To mój pierwszy post więc "heloł" do wszystkich :okej:

Sprawa jest następująca... Przekopałem całe forum, szukałem na google, przeczytałem info na stronie Bilstein i mam mętlik w głowie... :kac:

Kupiłem 6 miesięcy temu Gofra 4 na obniżonym zawiasie. Niemiec założył tylko springi (na oko ok. -30 mm) na przód i tył zostawiając ori amorki. Tu pojawia się problem - w DE może to dawało rade ale u nas czuje sie momentami jakbym łódką zasuwał po drodze, nie wspominając o wiecznie obcierającej osłonie...

Springi to prawdopodobnie H&R (czerwone) ale musze wjechać na kanał i się upewnić.

Chce wymienić amortyzatory na Bilsteina. I teraz pytanie: B6 czy B8?
Nastawiałem się już na B6 gdy znalazłem na stronie producenta informacje, że B6 są do ori springów a B8 do obniżających.
Chce kupić komplet bez musu wysyłki amorów ze springami na strojenie.

Aaa felgi to alu 17" RH - auto ładnie wygląda ale mógłbym je jeszcze opuścić o jakieś 2 cm ;)

Prosze o rade i jakieś info. :pub:
tylko i wyłącznie B8 dlaczego?
- masz teraz opuszczone auto o -40 i masz ochote na bilsteina B6 (który włąśnie podchodzi pod seryjny zawias) a ty masz -40. I z tego wsględu B6 + -40springi = niektórzy twierdza że amorki na takim setapie szybciej padną (ja jestem tego samego zdania)
- jkeszcze dodałeś że chcesz jeszcze opuścić auto o jakieś -20 więc na to wygląda że twój zawiech będzie -60 a więc przy takim setapie zapomnij o Bilsteinie B6. Wtedy tylko i wyłazcnie Bilstein B8 lub inne sportowe i o skróconym skoku amorki.
- a nawet jakbyś zostawił swoje springi -40 to i tak sądze że autko z tym obnizeniem lepiej będzie się prowadzić z Bilsteinem B8 niż B6

: pn lut 09, 2009 19:56
autor: dudi_silesia
eldorado84, Dzięki :) :bigok: A czy po założeniu B8 samochód jeszcze sie obniży?
Musze jeszcze sprawdzić jak wygląda u mnie sprawa stabilizatora...

Nie sprawdziłem jeszcze jakie mam springi ale pomierzyłem auto.
Odległość od poziomu 0 (beton, samochód ustawiony na równym podłożu) do najwyżej położonej krawędzi błotników:
przód - 63,5 cm
tył - 66,5 cm
Mierzyliście może golfa z seryjnym zawieszeniem? Może sie dowiem jak bardzo mam klapniętego gofra :helm:

ed:
ofc punkcik :pub:

: pn lut 09, 2009 21:12
autor: eldorado84
dudi_silesia pisze:eldorado84, Dzięki :) :bigok: A czy po założeniu B8 samochód jeszcze sie obniży?
Musze jeszcze sprawdzić jak wygląda u mnie sprawa stabilizatora...

Nie sprawdziłem jeszcze jakie mam springi ale pomierzyłem auto.
Odległość od poziomu 0 (beton, samochód ustawiony na równym podłożu) do najwyżej położonej krawędzi błotników:
przód - 63,5 cm
tył - 66,5 cm
Mierzyliście może golfa z seryjnym zawieszeniem? Może sie dowiem jak bardzo mam klapniętego gofra :helm:

ed:
ofc punkcik :pub:
Po założeniu B8 czy tam B6 nie powinien (po samych amortyzatorach) się obniżyć. Za obniżenie odpowiadają sprężyny, choć nie którzy twierdzą ze po wymianie amorów z seryjnych na sporowe (ze skróconym tłoczyskiem) przy zastosowaniu tych samych sprężyn im usiadł ok jakieś 1-1.5cm. Osobiście widziałem kilka sportowych amorów i powiem szczerze że wysokość samej kolumny jak i wysokość tależa bała taka sama jedynie długością tłoczyska się różniły względem seri.

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 20:18 ]
dodam jeszcze żebyś poczytał posty kolegów gdzie były stwierdzenia że przy obniżeniau w mk4 60/60 potrafią przytrzeć michą olejową o nierówności. Ktoś tam stwierdzał że w mk4 jest jakoś niżej obniżona micha olejowa gdzie jeszcze w połączeniu z glebą 60/60 nie przyjemnie może się to skończyć
A może zapodaj sobie jakiś gwint dobrej jakości, dobrej firmy, bo widze że na zawieszenie nie będziesz oszczędzać kasy (i bardzo dobrze) no i nie będziesz bawić się w tzw. "półśrodki" (i też bardzo dobrze) - bo jak coś robić to raz a dobrze

: pn lut 09, 2009 21:22
autor: dudi_silesia
OK więc nastawiam się na B8. Jak sie ich dorobie to wrzuce jakieś foto ;)
Czy do tych amortyzatorów będe musiał coś jeszcze kupić? Jakieś specjalne łożysko górne?

ed:
Powiem tak... Ide w twarde zawieszenie bo lubie szybką jazde i pewne pokonywanie zakrętów, do tego nie lubie "kanap na kółkach" - musi mnie wytelepać żebym poczuł że jade :D
Na gwint niestety nie mam $$$ i raczej nie pójde w tym kierunku... Już przy zakupie B8 będe o 1800 lżejszy.
Miske mam jeszcze całą ale na naszych pięknych drogach wszędzie hacze osłoną pod silnikiem. W ostateczności może B6 bym wrzucił z ori springami (dostałem je w prezencie od niemca)... Tylko, że gleba poprawia wygląd auta. Marzy mi sie klapnięcie błotnikami na równi z górną krawędzią opon :bajer:

: pn lut 09, 2009 21:49
autor: eldorado84
dudi_silesia pisze:OK więc nastawiam się na B8. Jak sie ich dorobie to wrzuce jakieś foto ;)
Czy do tych amortyzatorów będe musiał coś jeszcze kupić? Jakieś specjalne łożysko górne?

ed:
Powiem tak... Ide w twarde zawieszenie bo lubie szybką jazde i pewne pokonywanie zakrętów, do tego nie lubie "kanap na kółkach" - musi mnie wytelepać żebym poczuł że jade :D
Na gwint niestety nie mam $$$ i raczej nie pójde w tym kierunku... Już przy zakupie B8 będe o 1800 lżejszy.
Miske mam jeszcze całą ale na naszych pięknych drogach wszędzie hacze osłoną pod silnikiem. W ostateczności może B6 bym wrzucił z ori springami (dostałem je w prezencie od niemca)... Tylko, że gleba poprawia wygląd auta. Marzy mi sie klapnięcie błotnikami na równi z górną krawędzią opon :bajer:
Jak lubisz beton i pewną jazdę to zakładaj zawiech + rozpórki + tuleje poliuretanowe.
Wiem że gleba poprawia wygląd ale w Polsce trzeba iść czasem na kompromisy, bo czasem wychodzi na to że nasze dziurawe drogi są "mocniejsze" niż nasze auto (zawieszenie, buda), nasze zęby, czy tam kręgosłup - a słyszałem że kręgarze dobrze zarabiają :cool:

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 20:53 ]
a co do łożyska górnego to proste - jak ma wyczuwalny luz albo kulki jakieś dziwne odgłosy wydobywają z sibie to wymiana

: pn lut 09, 2009 23:05
autor: KriSSo
dudi_silesia pisze:Powiem tak... Ide w twarde zawieszenie bo lubie szybką jazde i pewne pokonywanie zakrętów, do tego nie lubie "kanap na kółkach" - musi mnie wytelepać żebym poczuł że jade
No to zostaw B8 w spokoju i zapodaj kit koni 1130 z regulacją siły tłumienia (będzie beton w ustawieniu hard), albo nieregulowany kit KW 30/30. Te zawiasy dostarczą Ci więcej radochy, bo są sztywniejsze od kompletu B12. Eibach, H&R Cup kit czy B12 to komfortowe zestawy, możesz nie być z nich do końca zadowolony. Poprawiają trakcję - owszem, ale dla wielu są zdecydowanie za miękkie.

: wt lut 10, 2009 00:20
autor: dudi_silesia
Hehe bez skrajności ;) Tak na "beton" w PL to sie nie pojeździ... Chce w miare twardo, bez efektu "skoczka" i rycia miską po asfalcie :bigok:
A o rozpórkach myślałem ale to może później... Wymieniłem niedawno cały rozrzad, za miesiąc sprzęgło, później zawias i lece w mody silnika (wtryski 216 i wirus). Jak sie bawić to na maxa :bajer:

KriSSo
A jak to wygląda cenowo? :chytry:

: śr lut 11, 2009 12:13
autor: Ponior
Ma ktoś może namiary na jakis tani (polecany) sklep z amorkami bilsteina b6, b8????

: śr lut 11, 2009 12:34
autor: dudi_silesia
Ponior, www.dexx-auto.pl - sprzedają na dziadlegro. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=527436183
Widziałem, że masz zawias na gwincie MTS Technik. Jeździ się na tym jakoś? A może chcesz zmienić bo to lipa? :grin:

: śr lut 11, 2009 12:43
autor: Ponior
To tu maja troszke taniej.
http://www.allegro.pl/item553022771_amo ... in_b6.html
Powiem tak, mam troszke problem z przodem bo dobija mi na wiekszych nierównosciach, i nie wiem czy to amorki czy coś innego, czekam aż bedzie cieplej i bede zaglądał pod auto.
Jak się okaże że to wina gwintu to wyciągam go.
Poza tym mam fele 18" i szukam jakiegoś kompromisu :helm:
Jechałem leonem na eibacha sprężynach i z b6 i komfort dużo większy a w zakrętach nie jest źle.
Sprężyny eibacha leżą w garażu, brakuje mi tylko b6. :grin:
Pozdr.

: śr lut 11, 2009 13:06
autor: MAPET
Ponior pisze:Powiem tak, mam troszke problem z przodem bo dobija mi na wiekszych nierównosciach, i nie wiem czy to amorki czy coś innego, czekam aż bedzie cieplej i bede zaglądał pod auto.
a to nie stabilizator? watpie by dobijal amor bo jezdizlem z ludzmi na MTS max na dól i nic nie dobijalo... w leonie np masz na sam dol go?

: śr lut 11, 2009 13:13
autor: Ponior
Stabilizator napewno nie, jak go zglebie mocno to stabilizator dobija fakt, ale teraz jest podniesiony i o śke nie wadzi , a dalej słychać stuki.
Widać zresztą na ośce ślady po dobijaniu, a teraz sladów nie ma.
Może mi padło coś w zawieszeniu, dlatego czekam na cieplejsze dni i bede badał.
Ale kumpel mechanik sie przejachał, nie jeden gwint miał i mówi, że amorki dobijają.
Zresztą łączniki, i wszystkie gumy miałem dopiero co wymieniane, ale różnie to bywa.
Zobaczymy :crazy:

: śr lut 11, 2009 13:15
autor: dudi_silesia
Ponior pisze:Sprężyny eibacha leżą w garażu, brakuje mi tylko b6. :grin:
Jakie obniżenie springów? :chytry: