Strona 1 z 3

[Mk III] ..co za zawieszenie u mnie jest?

: wt sty 27, 2009 17:05
autor: D1_PITER
Witam

Potraficie po zdjęciu ocenić co za sprężyny u mnie siedzą? Z tyłu przypuszczam GTI a z przodu jakieś chyba od terenówki :panna: Z tyłu to się domyślam, że ktoś sobie coś pozmieniał (poprzedni właściciel), ale co się z przodu dzieje to nie wiem, jak dla mnie - bardzo wysoko. Chciałbym przód wyrównać z tyłem i nie wiem co tam wsadzić.. -40?

Obrazek

: wt sty 27, 2009 19:45
autor: SToRM
Generalnie to seria. Z tylu juz troche klapnieta od wozenia ciezarow, ale seria :)
MK3 ma tak, ze przod stoi duzo wyzej od tylu. Antyklin. Z tym ze prog ma byc poziomo.

: wt sty 27, 2009 20:03
autor: D1_PITER
Próg jest poziomo :grrr:

To napewno od tego tak siedzi:

Obrazek

Żarcik :food:

To co wsadzić do przodu, żeby było równo nadkole z tyłem?

: wt sty 27, 2009 22:19
autor: SToRM
PITERsca pisze:To co wsadzić do przodu, żeby było równo nadkole z tyłem?
-40 na sam przod rozwiaze sprawe. Tyle ze charakterystyka calego auto moze byc dupiata szczerze - przod Ci sie utwardzi, tyl automatycznie odbierzesz za miekszy..

: śr sty 28, 2009 10:17
autor: Gashkas
PITERsca, jesli utwardzasz to cale zawieszenie, zeby auto nie bylo nadsterowne/podsterowne. Proponuje kupic zestaw 60/40 i bedzie ok :bigok:

: śr sty 28, 2009 10:32
autor: MAPET
Gashkas pisze:Proponuje kupic zestaw 60/40 i bedzie ok :bigok:
:bigok:

: śr sty 28, 2009 12:24
autor: KanedA
MAPET pisze:
Gashkas pisze:Proponuje kupic zestaw 60/40 i bedzie ok :bigok:
:bigok:
:bigok:

Pozatym, chyba ropniaki zawsze jakoś stały ciut wyżej niż benzynowe golfy :) taki kit załatwi sprawę :)

Pozdro,

: śr sty 28, 2009 16:48
autor: Wajsik
Przestańcie pisać farmazony,że zawieszenie trzeba zmienić bo tak stoi tył.Dlaczego jak nie macie pojęcia w czym leży przyczyna to próbujecie poradzić koledze?
Tył siedzi niżej bo odboje proszą się o wymianę,jak sie o nich nie pamięta to potem tak jest.Odbojniki piankowe za 40zł rozwiążą sprawę,golf Ci na nich usiądzie i uzyskasz prawidłową wysokość.

: śr sty 28, 2009 16:50
autor: D1_PITER
Wajsik pisze:uzyskasz prawidłową wysokość.
Znaczy, że tył się podniesie?

: śr sty 28, 2009 17:14
autor: Gashkas
Wajsik, ja napisalem o zmianie calego zawieszenia bo byla mowa o obnizaniu tylko przodu... Wiec chcialem pomoc. Po tym autko zyskalo by lepsze prowadzenie i wyglad :bigok:
No ale jesli koledze PITERsca zalezy tylko i wylacznie aby tyl byl wyzej to wymiana obdbojow moze pomoc, ew. nowe sprezyny na tyl. Jesli naprawde duzo porusza sie po marnej jakosci nawierzchniach (heh, zeby to w naszym kraju byly jakies inne :helm: ) to proponuje to drugie rozwiazanie :bajer:

: śr sty 28, 2009 21:50
autor: MAPET
zadne odboje.. zaiwas nie stoi na odbojach tylko na sprezynie a odboje sa tylko po to by nie dobijal!

: pt sty 30, 2009 18:36
autor: Wajsik
MAPET pisze:zadne odboje.. zaiwas nie stoi na odbojach tylko na sprezynie a odboje sa tylko po to by nie dobijal!
Kolego mk2 i mk3 z tył stoi na odbojnikach,jeśli kupisz nowe odbojniki to wyraźnie widać,że auto stoi na odbojnikach,dlatego z czasem tył staje się coraz bardziej podatny na obciążenia i siada niżej.Zanim coś napiszesz radzę się upewnić.
Mapet zerknij na tematy w których dostałem punkty za pomoc,większość jest za sprawę odbojników i przyznasz mi rację.Dlatego ważne by odbojniki były piankowe bo gumowe badziewia dają efekt twardego zwieszenia

[ Dodano: 30 Sty 2009 18:22 ]
PITERsca pisze:
Wajsik pisze:uzyskasz prawidłową wysokość.
Znaczy, że tył się podniesie?
Słuchaj prosto sprawdzić podnieś tył na lewarku i zobacz w jakim stanie są odbojniki,patrząc na zdjęcie wnioskuję,że powinny być w rozpadzie już.Teraz nie pamiętam ale one mają 16cm chyba nowe

[ Dodano: 30 Sty 2009 18:30 ]
tak to wygląda jak jest nowe:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/983 ... d6bbb.html

: pt sty 30, 2009 22:31
autor: MAPET
dla mnie auto nie stoi na odbojnikach i tyle i bede tak caly czas twierdzil ze sa po co innego ;)

auto stoi na amorku i sprezynie odbojnik ma inne zadanie to moja teoria ;)

: sob sty 31, 2009 00:03
autor: Wajsik
Jeśli chodzi o przód owszem masz rację,ale z tył jest inaczej.Kilka argumentów:
1.Jeśli odbojnik jest zużyty auto siada nawet przy jednej osobie z tył
2.Po założeniu nieprawidłowo osłony tak ze zachodzi na odbojnik auto staje sie sztywne
3.Odbojniki na tył są z pianki a nie z twardej gumy
Mapetdoskonale Cię rozumiem,bo każdy się upiera przy tym,że to ja nie mam racji.Jeśli ktoś nie wierzy polecam sprawdzić zawieszenie jakiegoś seryjnego golfa czy vento dobry odbojnik nie ma luzu lub ma go na tyle mało,że w znacznej części bierze udział w amortyzacji auta.
Jeden miał przypadek,że tył był strasznie sztywny,wręcz podskakiwał.Okazało sie,że miał założone osłony na odbojniki,rozciął i zdjął osłony z odbojników (odbojnik przy ściskaniu sie rozpręza na boki,osłona go ograniczała) i od razu auto zaczęło zachowywac się jak należy.Wszystko jest na forum.Mam zasadę,że nie wypowiadam się jak nie wiem lub nie jestem pewien