SToRM pisze:eldorado84, - nie unos sie tak, bo po to jest forum zeby sie dyskutowac..
To ze w ciagu roku czy trzech wymieniles kilka budzetowych zestawow w samochodzie zupelnie mnie nie obchodzi. Licytowac sie zamiaru nie mam, wiec przytaczac ilosci "zmielonych" u mnie zawiasow nie bede. Braklo by kartki.
Powiem wiecej - wymiany te nie ksztaltuja w zaden sposob to twojej wiedzy o zawieszeniach niestety jak widze.
eldorado84 pisze:Herezje to chyba Ty opowiadasz, bo akurat są osoby które stwierdzą że amor seria szybciej poleci przy obniżonej sprężynie tzw. twarda - bo zapewne o taką tobie chodziło (i czy to olej czy olej-gaz) już lepiej KIT założyć amor o skróconym skoku + spring.
A to ciekawostka. Gdzie to wyczytales? Przy sprezynie na ktorej uzyskujemy do -40mm spokojnie mozemy uzywac fabrycznych amortyzatorow. Polecam specyfikacje Bilsteina do poczytania. W zaden sposob amortyzator nie traci zywotnosci w stopniu szybszym.
eldorado84 pisze:I nie będe też się spierał. Ja i tak nie widze sensu zakładania nawet amora tzw. sporowego (cokolwiek to by nie znaczyło i dla kogo) o seryjnym wychyleniu tłoczyska (nie mówie już tu amoże seri zwykłej) do springów 40/40 bo 60/60 to już głupota
Twoje prawo. Dobrze tez ze sie spierac wiecej nie bedziesz - za co trzymam kciuki.
Pomijajac juz aspekt, taki, ze ja proponuje odwrotne zastosowanie niz ty rozumujesz. Coz - nie doczytales. Ale zdarza sie to najlepszym
Wiec wytlumacze jak dziecku: sportowy amortyzator o zwyklej dlugosci tloczyska (wezmy np. z polki Koni Sport - seria Dynamic Drive lub Bilsteina B6 Sport) + fabryczne sprezyny z mk3 VR6..
Zawias w miare wysoki (-10mm), w pelni ustawialny o dobrej charakterystyce...
eldorado84 pisze:A po za tym sprężyna z mk3 VRa to chyba to samo co GTI mk3
Po raz kolejny kolego sie mylisz. Sprezyna do VR6 w zwiazku z inna masa resorowana z przodu pojazdu ma inna charakterystyke niz ta z GTI. W zwiazku z tym jest to osobny produkt.
zgadza się forum jest po to aby dyskutować. Niestety jesteś w błędzie woja wiedza o zawieszeniu urosła na tyle by doradzać np: jake sprężyny dobrać do zawiecha. Pamiętajmy że chłopaczek nic nie powiedział na temat kwoty jaką ma przeznaczyć, więc nie mówmy tu a amorach Bilsteina B6, B8, czy tam koni bo może akurat przerosnąć to jego możliwości a wtedy firmy takie jak Keyaba, NK mogą być lepszym rozwiązaniem dla jego portwela. Co do sprężyn sportowych + amorach seryjnych wyczytałem + moje doświadczenie bo identycznie miałem (nówki amorygaz-olej NK wersja do GTI/VR6 22mm tłoczysko + spring Eibach i Jamex):
"załozylem "sportowe sprezyny" VW 010 HA 25/04 + kayaby standard wszystko pieknie ladnie obnizenie mi odpowiada:) wsiadam w samochod ruszam i...masakra auto na kazdym dolku skacze jak nie wiem żabka:O to tak ma byc??na tym polegaja twarde zawieszenie...naprawde mam wrazenie ze na dziurach auto sie odrywa jakos albo cos czuc po calym ciele mozna tam powiedziec...nie wiem jak okreslic to skakanie ale auto dziwnie sie zachowuje na idealnie rownym nawet czuc gdy tylko delikatna nierownosc poprzeczna jest...nie wiem co myslec:("
"No niestety tak to jest, ratunkiem może być gwincik z regulacją twardości a jak nie to nadal czuć jak wątroba podskakuje do gardła"
"tak to jest jak sie zalozy krotsze springi i seryjne amorki
ratunek to tylko zalozyc sportowe/krotsze amortyzatory"
" Wg mnie dużo dadzą twardsze amory , teraz skacze bo sprężyna jest twarda a amor seryjny miekki i nie trzyma spreżyny tak jak powinien .
Twardszy amor będzie bardziej tłumił podskoki samochodu .
Dlatego Kisiel, ma racje że nie ma sensu wkładać sportowych sprężyn do seryjnych amorów"
jak sie do tego ustosunkujesz, bo oni mają racje; oni też herezje piszą?
A jakieś z niższej półki amory sportowe dla kolegi byś polecił do seryjnych sprężyn VR , jakoś taki za komplecik 500-600zł ?
"Coz - nie doczytales. Ale zdarza sie to najlepszym
"
Nie uważam się na najlepszego a pozatym co z tego miałem doczytać:
"Sportowe amortyzatory + seria sprezyny z VR'a" - jakie amory? Gaz-olej, a może olej, jakiej firmy, skrócone, zwykłe, z reg. twardości czy bez ? Więc co miałem doczytać?
A chłopaczek alfą i omegą nie jest i też musi się zastanawiał jakie amory to są
"Wiec wytlumacze jak dziecku: sportowy amortyzator o zwyklej dlugosci tloczyska (wezmy np. z polki Koni Sport - seria Dynamic Drive lub Bilsteina B6 Sport) + fabryczne sprezyny z mk3 VR6..
Zawias w miare wysoki (-10mm), w pelni ustawialny o dobrej charakterystyce..."
Dobrze że mi wytłumaczyłeś, wcześniej z deka nie napisałeś, bo akurat z tym sie zgodze, dobrze gadasz amor o zwykłej długości tłoczyska (czy to sport czy nie sport) + sprężyna standard = dobrym setapem