mk2 vr6 zawiecha przód

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ArturC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt paź 10, 2008 20:59
Lokalizacja: mazowieckie

mk2 vr6 zawiecha przód

Post autor: ArturC » ndz sty 18, 2009 16:24

witam jestem szczęsliwym posiadaczem mk2 z mało spotykaną duszą 2.8 vr6. moje pytanie dotyczy przedniego zawieszenia a mianowicie jakie sprężyny i amory zastosować na przód żeby go utwardzić i nie obniżyć obecnie odlegóść między kołem a błotnikiem wynosi 2cm przy kołach 15


oskar

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Re: mk2 vr6 zawiecha przód

Post autor: eldorado84 » wt sty 20, 2009 08:05

ArturC pisze:witam jestem szczęsliwym posiadaczem mk2 z mało spotykaną duszą 2.8 vr6. moje pytanie dotyczy przedniego zawieszenia a mianowicie jakie sprężyny i amory zastosować na przód żeby go utwardzić i nie obniżyć obecnie odlegóść między kołem a błotnikiem wynosi 2cm przy kołach 15
szukaj serii od GTI mk2 lub GTI mk3 a tył to sam GTI mk2 powinien wystarczyc. Do tego należałoby zastosować amortyzatory gazowo-olejowe. I polecam kupić przedni stabilizator na wahacze - duża różnica w prowadzeniu auta. Jak będziesz szukać to pamiętaj o 2 blaszkach (zapinkach - trzymają środkowe 2 tuleje gumowe do podwozia auta) bo tuleje kupisz bez problemu.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 20, 2009 10:13

Sportowe amortyzatory + seria sprezyny z VR'a



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt sty 20, 2009 14:50

SToRM pisze:Sportowe amortyzatory + seria sprezyny z VR'a
Nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Seria amor + sport sprężyna też nie zabardzawo. A po za tym sprężyna z mk3 VRa to chyba to samo co GTI mk3. Bo jak wiadomo sprężyna pracuje w jakim zakresie więc amor też powinien pracować w podobnym. A pozatym kolega chce tylko z lekka utwardzić a nie obniżyć. Ale to tylko moje skromniutkie zdanie


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 20, 2009 16:26

eldorado84 pisze:Ale to tylko moje skromniutkie zdanie
Niestety cholernie bledne :(
Przyjales za pewnik ze kazdy sportowy amortyzatoror jest krotszy. A to nie prawda.
eldorado84 pisze:Bo jak wiadomo sprężyna pracuje w jakim zakresie więc amor też powinien pracować w podobnym.
Herezja jakas. Idac tym tropem nie zakaldalismy twardszych sprezyn do miekkich, seryjnych amortyzatorow.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt sty 20, 2009 21:48

SToRM pisze:
eldorado84 pisze:Ale to tylko moje skromniutkie zdanie
Niestety cholernie bledne :(
Przyjales za pewnik ze kazdy sportowy amortyzatoror jest krotszy. A to nie prawda.
eldorado84 pisze:Bo jak wiadomo sprężyna pracuje w jakim zakresie więc amor też powinien pracować w podobnym.
Herezja jakas. Idac tym tropem nie zakaldalismy twardszych sprezyn do miekkich, seryjnych amortyzatorow.
A dla ciebie sportowy amor to jaki? Bo różnie jest z jego sportowością i trzeba rozróżnić co dla kogo znaczy sportowy amor. Co do mojego "bladego" pojęcia to się nie wypowiadaj, bo akurat ja tu moge sporo powiedzieć i doradzić o charakterystyce auta za poszczególnym zawieszeniu: na przestrzeni 3,5roku zmieniałem springi i amory jak rękawiczki, szukając odpowiedniego setapu dla mego klekota: seria amor + 40/40 Jamex, seria amor + 40/40 Eibach, seria amor + seria springi od 1.8 (cl 75kucy), seria amor + springi 1.8GT (-10mm), seria amor + springi -20mm od 2.0GTI (96r) (gdzie połączyłem springi z 96r z poduchami z 92), koni (reg. wys. + twardości) + weitec 60/60, koni (to samo) + 40/40 Jamex.
Herezje to chyba Ty opowiadasz, bo akurat są osoby które stwierdzą że amor seria szybciej poleci przy obniżonej sprężynie tzw. twarda - bo zapewne o taką tobie chodziło (i czy to olej czy olej-gaz) już lepiej KIT założyć amor o skróconym skoku + spring.
Jest tematów sporo na forum nie będe przytaczać. I nie będe też się spierał. Ja i tak nie widze sensu zakładania nawet amora tzw. sporowego (cokolwiek to by nie znaczyło i dla kogo) o seryjnym wychyleniu tłoczyska (nie mówie już tu amoże seri zwykłej) do springów 40/40 bo 60/60 to już głupota

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 21:10 ]
a tu kolega poszedł tropem sport spring + seria amor
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... ortyzatory
http://www.racingforum.pl/index.php?s=8 ... =1576&st=0
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... ortyzatory

i do twojego stwierdzenia:
"Sportowe amortyzatory + seria sprezyny z VR'a" - tylko że czym dla ciebie jest sport. amor (i o jakim skoku tłoczyska- serii czy skróconym) a czym sprężyna od VRa (seria czy sport)
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... t=bilstein (masz racje o ile amor ma seryjny skok)
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... t=bilstein

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 21:20 ]
A dla ciebie czym jest sport amor (bo to pobierzne stwierdzenie nic nie wyjaśniające zwłaszcza że kolega nie chce obniżyć tylko utwardzić) - sprecyzuj (jaki skok, grugość tłoczyska, gaz czy olej tip.)
dla mnie SPORT amor to jak sama nazwa wskazuje amor o skróconym skoku (czy olejowy czy tam olejowo-gazowy z rególacją twardości lub bez) który powiniej być zakładany do obniżających sprężyn.
Tzw. "Sport" amor o seryjnym skoku a co to jest i do czego on się nadaje? Zapewne chodzi ci o amor o twardszej charakterystyce tłumienia i ak dla mnie nadający się do serii springów. Amor o seryjnym skoku (czy to gaz-olej czy tam olej "sporcik"-utwardzony) + seryjny skok springa = dobry setap (lajtowy sporcik).
Sportowy amor o seryjnym skoku + obniżenie 40/40 czy tam 50/50 = półśrodek
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 22:29 przez eldorado84, łącznie zmieniany 4 razy.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

mally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 12, 2007 23:22
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Re: mk2 vr6 zawiecha przód

Post autor: mally » wt sty 20, 2009 22:34

ArturC pisze:witam jestem szczęsliwym posiadaczem mk2 z mało spotykaną duszą 2.8 vr6. moje pytanie dotyczy przedniego zawieszenia a mianowicie jakie sprężyny i amory zastosować na przód żeby go utwardzić i nie obniżyć obecnie odlegóść między kołem a błotnikiem wynosi 2cm przy kołach 15
Bilstein b6+ sprężyny H&R
Bilstein b8+ spręzyny H&R te amorki są do obniżenia zawieszenia....
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 22:37 przez mally, łącznie zmieniany 1 raz.


www.VAGRADOM.PL
[url=http://img111.imageshack.us/i/blackfabia.jpg/][img]http://img111.imageshack.us/img111/1507/blackfabia.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 20, 2009 23:43

eldorado84, - nie unos sie tak, bo po to jest forum zeby sie dyskutowac..
To ze w ciagu roku czy trzech wymieniles kilka budzetowych zestawow w samochodzie zupelnie mnie nie obchodzi. Licytowac sie zamiaru nie mam, wiec przytaczac ilosci "zmielonych" u mnie zawiasow nie bede. Braklo by kartki.
Powiem wiecej - wymiany te nie ksztaltuja w zaden sposob to twojej wiedzy o zawieszeniach niestety jak widze.
eldorado84 pisze:Herezje to chyba Ty opowiadasz, bo akurat są osoby które stwierdzą że amor seria szybciej poleci przy obniżonej sprężynie tzw. twarda - bo zapewne o taką tobie chodziło (i czy to olej czy olej-gaz) już lepiej KIT założyć amor o skróconym skoku + spring.
A to ciekawostka. Gdzie to wyczytales? Przy sprezynie na ktorej uzyskujemy do -40mm spokojnie mozemy uzywac fabrycznych amortyzatorow. Polecam specyfikacje Bilsteina do poczytania. W zaden sposob amortyzator nie traci zywotnosci w stopniu szybszym.
eldorado84 pisze:I nie będe też się spierał. Ja i tak nie widze sensu zakładania nawet amora tzw. sporowego (cokolwiek to by nie znaczyło i dla kogo) o seryjnym wychyleniu tłoczyska (nie mówie już tu amoże seri zwykłej) do springów 40/40 bo 60/60 to już głupota
Twoje prawo. Dobrze tez ze sie spierac wiecej nie bedziesz - za co trzymam kciuki.
Pomijajac juz aspekt, taki, ze ja proponuje odwrotne zastosowanie niz ty rozumujesz. Coz - nie doczytales. Ale zdarza sie to najlepszym :bigok:

Wiec wytlumacze jak dziecku: sportowy amortyzator o zwyklej dlugosci tloczyska (wezmy np. z polki Koni Sport - seria Dynamic Drive lub Bilsteina B6 Sport) + fabryczne sprezyny z mk3 VR6..

Zawias w miare wysoki (-10mm), w pelni ustawialny o dobrej charakterystyce...
eldorado84 pisze:A po za tym sprężyna z mk3 VRa to chyba to samo co GTI mk3
Po raz kolejny kolego sie mylisz. Sprezyna do VR6 w zwiazku z inna masa resorowana z przodu pojazdu ma inna charakterystyke niz ta z GTI. W zwiazku z tym jest to osobny produkt.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr sty 21, 2009 08:07

SToRM pisze:eldorado84, - nie unos sie tak, bo po to jest forum zeby sie dyskutowac..
To ze w ciagu roku czy trzech wymieniles kilka budzetowych zestawow w samochodzie zupelnie mnie nie obchodzi. Licytowac sie zamiaru nie mam, wiec przytaczac ilosci "zmielonych" u mnie zawiasow nie bede. Braklo by kartki.
Powiem wiecej - wymiany te nie ksztaltuja w zaden sposob to twojej wiedzy o zawieszeniach niestety jak widze.
eldorado84 pisze:Herezje to chyba Ty opowiadasz, bo akurat są osoby które stwierdzą że amor seria szybciej poleci przy obniżonej sprężynie tzw. twarda - bo zapewne o taką tobie chodziło (i czy to olej czy olej-gaz) już lepiej KIT założyć amor o skróconym skoku + spring.
A to ciekawostka. Gdzie to wyczytales? Przy sprezynie na ktorej uzyskujemy do -40mm spokojnie mozemy uzywac fabrycznych amortyzatorow. Polecam specyfikacje Bilsteina do poczytania. W zaden sposob amortyzator nie traci zywotnosci w stopniu szybszym.
eldorado84 pisze:I nie będe też się spierał. Ja i tak nie widze sensu zakładania nawet amora tzw. sporowego (cokolwiek to by nie znaczyło i dla kogo) o seryjnym wychyleniu tłoczyska (nie mówie już tu amoże seri zwykłej) do springów 40/40 bo 60/60 to już głupota
Twoje prawo. Dobrze tez ze sie spierac wiecej nie bedziesz - za co trzymam kciuki.
Pomijajac juz aspekt, taki, ze ja proponuje odwrotne zastosowanie niz ty rozumujesz. Coz - nie doczytales. Ale zdarza sie to najlepszym :bigok:

Wiec wytlumacze jak dziecku: sportowy amortyzator o zwyklej dlugosci tloczyska (wezmy np. z polki Koni Sport - seria Dynamic Drive lub Bilsteina B6 Sport) + fabryczne sprezyny z mk3 VR6..

Zawias w miare wysoki (-10mm), w pelni ustawialny o dobrej charakterystyce...
eldorado84 pisze:A po za tym sprężyna z mk3 VRa to chyba to samo co GTI mk3
Po raz kolejny kolego sie mylisz. Sprezyna do VR6 w zwiazku z inna masa resorowana z przodu pojazdu ma inna charakterystyke niz ta z GTI. W zwiazku z tym jest to osobny produkt.
zgadza się forum jest po to aby dyskutować. Niestety jesteś w błędzie woja wiedza o zawieszeniu urosła na tyle by doradzać np: jake sprężyny dobrać do zawiecha. Pamiętajmy że chłopaczek nic nie powiedział na temat kwoty jaką ma przeznaczyć, więc nie mówmy tu a amorach Bilsteina B6, B8, czy tam koni bo może akurat przerosnąć to jego możliwości a wtedy firmy takie jak Keyaba, NK mogą być lepszym rozwiązaniem dla jego portwela. Co do sprężyn sportowych + amorach seryjnych wyczytałem + moje doświadczenie bo identycznie miałem (nówki amorygaz-olej NK wersja do GTI/VR6 22mm tłoczysko + spring Eibach i Jamex):
"załozylem "sportowe sprezyny" VW 010 HA 25/04 + kayaby standard wszystko pieknie ladnie obnizenie mi odpowiada:) wsiadam w samochod ruszam i...masakra auto na kazdym dolku skacze jak nie wiem żabka:O to tak ma byc??na tym polegaja twarde zawieszenie...naprawde mam wrazenie ze na dziurach auto sie odrywa jakos albo cos czuc po calym ciele mozna tam powiedziec...nie wiem jak okreslic to skakanie ale auto dziwnie sie zachowuje na idealnie rownym nawet czuc gdy tylko delikatna nierownosc poprzeczna jest...nie wiem co myslec:("
"No niestety tak to jest, ratunkiem może być gwincik z regulacją twardości a jak nie to nadal czuć jak wątroba podskakuje do gardła"
"tak to jest jak sie zalozy krotsze springi i seryjne amorki
ratunek to tylko zalozyc sportowe/krotsze amortyzatory"
" Wg mnie dużo dadzą twardsze amory , teraz skacze bo sprężyna jest twarda a amor seryjny miekki i nie trzyma spreżyny tak jak powinien .
Twardszy amor będzie bardziej tłumił podskoki samochodu .
Dlatego Kisiel, ma racje że nie ma sensu wkładać sportowych sprężyn do seryjnych amorów"
jak sie do tego ustosunkujesz, bo oni mają racje; oni też herezje piszą?
A jakieś z niższej półki amory sportowe dla kolegi byś polecił do seryjnych sprężyn VR , jakoś taki za komplecik 500-600zł ?
"Coz - nie doczytales. Ale zdarza sie to najlepszym :bigok: "
Nie uważam się na najlepszego a pozatym co z tego miałem doczytać:
"Sportowe amortyzatory + seria sprezyny z VR'a" - jakie amory? Gaz-olej, a może olej, jakiej firmy, skrócone, zwykłe, z reg. twardości czy bez ? Więc co miałem doczytać?
A chłopaczek alfą i omegą nie jest i też musi się zastanawiał jakie amory to są

"Wiec wytlumacze jak dziecku: sportowy amortyzator o zwyklej dlugosci tloczyska (wezmy np. z polki Koni Sport - seria Dynamic Drive lub Bilsteina B6 Sport) + fabryczne sprezyny z mk3 VR6..
Zawias w miare wysoki (-10mm), w pelni ustawialny o dobrej charakterystyce..."
Dobrze że mi wytłumaczyłeś, wcześniej z deka nie napisałeś, bo akurat z tym sie zgodze, dobrze gadasz amor o zwykłej długości tłoczyska (czy to sport czy nie sport) + sprężyna standard = dobrym setapem


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr sty 21, 2009 09:16

Metlik panie - wyedytuj poprawnie posta z cytatami, bo narazie to jedna masa slow ktorej zazbytnio doczytac sie nie umiem i nie mam czasu na rozszyfrowywanie.
Uzywaj znacznikow [quote] do cytowania. Wtedy pogadamy dalej.

Mignelo mi cos ze Bilstein drogi? To co ty chcesz wsadzac? ALKO? Jak nie ma sie pieniedzy na porzadne zawieszenie, ani pojecia o jago wlasciwosciach to sie tego nie rusza. Szkoda zachodu.
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 09:19 przez SToRM, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr sty 21, 2009 09:42

link:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... ortyzatory
Sorki, będe urzywać [quote]


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » śr sty 21, 2009 13:27

SToRM pisze:Jak nie ma sie pieniedzy na porzadne zawieszenie, ani pojecia o jago wlasciwosciach to sie tego nie rusza.
I to jest w zasadzie najważniejsze zdanie w całej dyskusji. Gdyby tak każdy podchodził do tematu ..... Szkoda, że rzeźbienie w zawieszeniach jest u nas tak powszechne.



ArturC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt paź 10, 2008 20:59
Lokalizacja: mazowieckie

zawiecha mk2

Post autor: ArturC » sob sty 24, 2009 19:26

witam widze ze moje pytanie o zawieche przód do mk2 vr6 wywołało duze zainteresowanie a nawet małe spory. chciałbym dokładniej opisać moje oczekiwania od zawieszenia a mianowicie zależy mi na utrzymaniu prześfitu 2cm. utwardzeniu przodu , skróceniu skoku amora wraz ze sprężyna gdyz jak wcisne ten prawy pedał do podłogi to przod auta unosi się w niebo i robi prześfit na min5cm i tak jest od jedynki w góre. czy jakbym załozyl gwinty to by pomogło? w woli uściślenia dawcą do mojego mk2 jest pasat kombi a obecnie mam załozone sprężyny od gti i amory gaz sachs
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 19:41 przez ArturC, łącznie zmieniany 1 raz.


oskar

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt sty 27, 2009 15:53

KIT lub gwint. Jaka kasa na to ?????


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości