tuleja wahacza

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
bartos 2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 16:25
Lokalizacja: jarosłaVWiec

tuleja wahacza

Post autor: bartos 2008 » wt gru 16, 2008 14:39

jak w temacie czy przy okazji wymiany tuleji wahacza zalecane jest jeszcze coś do wymiany? mechanik mi powiedział że coś tam jeszcze wymienia tylko nie pamiętam co?

możecie mi coś podpowiedzieć dzięki


[img]http://images48.fotosik.pl/34/7a8361a264f9111a.jpg[/img]

pozdrowionka

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » wt gru 16, 2008 14:52

bartos 2008 pisze:wymienia tylko nie pamiętam co
Tulejka ustalajaca przy gumie tylniej.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 17, 2008 03:23

Majek666 pisze:Tulejka ustalajaca przy gumie tylniej.
szczerze to nie wiem jaka ona ma role ? ostatnio zmienialem tuleej i nie dostalem takiej w komplecie , podobno w zaleznosci od wygladu tulei ta blaszana jest albo nie.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr gru 17, 2008 11:04

guti pisze:ostatnio zmienialem tuleej i nie dostalem takiej w komplecie
To fakt czasem trzeba kupic osobno. Moim zdaniem to ona ma za zadanie ustawic tuleje zawsze w tej samej pozycji bo sruba ma mniejsza srednice niz otwor w tuleji. Geometria nie powinna sie wtedy zmieniac przy wymontowaniu wachacza.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 17, 2008 13:31

Majek666 pisze:To fakt czasem trzeba kupic osobno
nie chodzi o to, po prostu sprzedawca mowił ze do mojego typu tulei , nie sa przewidziane tuleje :) a do innych sa, a co do ustalania polozenia tulei to przeciez dociagasz to sruba, a sruba doscika , ja podejrzewam ze to jest po to zeby w przyszłosci przy ewentualnym odkrecaniu zeby szło lzej , nie wiem, w pasku b3 kumpla wyciagalismy i nie było tej blachy,a były jeszcze oryginały ;) kupilismy takie same , sprzedawca powiedzial ze nie ma do nich blach wogole do tego typu :) sa inne , z jakims kołnierzem to tak , wtedy blachy sa .


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr gru 17, 2008 14:00

guti pisze:nie chodzi o to
O to oto nawet sa cale zestawy lemfordera z ta tulejka. Oczywiscie wiekszosc pomija ta tulejke, zalezy czy komus sie chce czy nie kupic/zalozyc. Robilem juz troche wachaczy z tulejami z kolnierzem lub nie i roznie bywalo ze byla lub nie, nie bylo na to reguly. Oczywiscie nie bede sie klocil ze musi to zalozyc. Bez tego i tak bedzie jezdzil.

[ Dodano: 17 Gru 2008 13:02 ]
Zestaw montażowy wahacza Febi numer 14530 do jego golfa jest tuleja met-gum wachacza i tuleja blaszana.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 17, 2008 21:32

ja kolego sympatyczny uwazam ze ta tuleja nie jesty zadna tuleja ustawiajaca tuleje wachacza, ani tez sruby, nadal jestem zdania ze ona ma ulatwiac odkrecenie sruby , ze wzgledu na tyo ze po prostu bedzie sie obracac w tulei wahacza , a nie zapiecze sie jakby to moglo sie stac bez tej blaszanej. ona jest nacieta i sprezynuje , a to ze srednica sruby jest mniejsza jak srednica tulej to jest oczywista oczywistosc :)
kolega sprawdzal na forum passata i dowiedzial sie tego co mowielem, wczesniej , jkest ona tlyko i wylacznie po to zeby nie miec problemow z pozniejszym odkreceniem sruby :)
dziekuje i pozdrawiam


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr gru 17, 2008 22:08

guti pisze:ja kolego sympatyczny uwazam ze ta tuleja nie jesty zadna tuleja ustawiajaca tuleje
A ja kolego sympatyczny uwazam ze jej wlasciwosci przeciw zapiekajace sie sa dalego malo prawdopodobne. Daj linka do tematu z passata bo nie moge znalezc. Z checia poczytam.
guti pisze:ona jest nacieta i sprezynuje
No to jest oczywiste sprezynuje zeby po lekkim scisnieciu i wlozeniu powrocila do rozmiarow pierwotnych. Nie sprezynuje prostopadle do sruby (tak jak podkladka sprezysta) lecz rownolegle i oddzialywuje na tuleje, ze sruba nie ma kontaktu (prawie). Poprzyj czyms swoja teze :bajer:

[ Dodano: 17 Gru 2008 21:13 ]
guti pisze:ze wzgledu na tyo ze po prostu bedzie sie obracac w tulei wahacza , a nie zapiecze sie jakby to moglo sie stac bez tej blaszanej. ona jest nacieta i sprezynuje , a to ze srednica sruby jest mniejsza jak srednica tulej to jest oczywista oczywistosc :)
Chlopie bez tej tuleji blaszanej sruba tez nie bedzie stykac sie z tuleja met-gum wiec nie ma sie do czego zapiekac. srednica sruby 14 mm srednica wewnetrzna tuleji blaszanej 16 mm Zapiec sie moze jedynie w gwincie w sankach.

[ Dodano: 17 Gru 2008 21:17 ]
Opis tuleji blaszanej jednego z producentow : Wspornik, łożyskowanie wahacza poprzecznego
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2008 22:30 przez Majek666, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw gru 18, 2008 04:25

Majek666 pisze:A ja kolego sympatyczny uwazam ze jej wlasciwosci przeciw zapiekajace sie sa dalego malo prawdopodobne. Daj linka do tematu z passata bo nie moge znalezc. Z checia poczytam.
jak tylko dostane linka od znajomego z paska nie ma , problemu :)

na szybko znalazlem tylko to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94128 wypowiedz Pawła Marka powinna Ci niejako wyjasnic o ci mi chodzi, moze zle sie wyjasniłem, ale ja uwazam ze tuleja ma za zdanie ułatwic odkrecanie poniewaz :
w razie jakby cos sie zapiekło miedzy sciankami tuleji ( pomijam fakt ze one sie nie stykaja , ale nie takie cuda widzialem juz ) to ciezko bedzie ja ruszyc w tej wewn tuleji , dlatego dali ta która moze sie ewentualnie zespolona ze sruba krecic, a jakby z ta wewn
tuleja zlapala sie ze sruba to mogłby byc problem.
Majek666 pisze:Poprzyj czyms swoja teze
nie wiem czy poparcie tezy tym ze w tym pasku tuleje były od nowosci i nie miały tych blaszanych sprezynujacych, jest opdpowiednia.
wiem ze srednica tulei wewn. wynosi 17 mm, skoro mowisz ze sruba ma 14 mm, to luz wynosi 1,5 mm od sruby do scianki ( jezeli wyosiowane) z ta podkladka wynosi 16 mm czyli 2 mm na całosc wiec po 1mm na strone w przypadku wyosiowanego montazu, z tym sie zgodzisz ? to jest roznica raptem 0,5 mm ( oczywiscie w przypadku gdy idealnie jest wyosiowane :) mozemy sie walnac albo 3 mm i wtedy scianka tulei styka sie ze sruba , albo 2 mm i sruba styka sie z ta tuleja metalowa sprezynujaca, ale to i tam wszystko nic, wyzej piszesz ze sruba sie nie styka z tuleja ( mam rozumiec ze łbem, bo moze sie jak widac stykac ze scianka wewn tulei , lub tej sprezynowej, ale przeziez tuleja jest scisnieta z nie sruba tylko blacha sanek i dociskana rowniez do blachy :) skoro jest mocno scisnieta ( a sadze ze nikt tego lekko nie skreca :) ) , to jaki sens miałaby ta sprezynujaca majaca niwelowac luz ? przeciez tuleja nie ma prawa sie ruszyc w prawo ani w lewo nie maja prawa sie spotkac i wlasnie dlatgo uwazam ze w przypadku jak zle zamontujemy ( te max 3 mm cudem ) wachacz z tuleja, to w przypadku gdy sruba sie zetknie z ta sprezynujaca moze sie dac odkrecic bo sprezynujaca moze sie okrecac w srodku tej wewn , a jak zle załozymy bez tej sprezynujacej to sruba moze zapiec sie bedac zetknieta z bokiem tej wewn i moze byc problem :) w kazdym bardz razie nie uwazam zeby ta tuleja sprezynujaca miala wpływ na jazde, bo to wszsyko jest scisnieta przez sanki :)

ponizej szybki odreczny rys,

Obrazek


P to jest podłoznica,
S sanki , sruba na czerwono, na niebiesko wewn tuleja ( pozwolilem sobie juz nie bazgrac gumy i zew , oraz wahacza :)
zielonym kolorem oznaczylem przestrzen miedzy sruba a scianka wewn tulei, zamiast tego zielonego mozna wstawic ta sprwzynujaca, ale nie sadze zeby to cos zmieniło , to tak jak mowisz moze byc tylko centrujaca tuleja miala rowny odstep od sruby :) uwazam ze brak tej blachy nie wpływa na jakies ubytki w jezdzie :)

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 3:29 am ]
Majek666 pisze:Opis tuleji blaszanej jednego z producentow : Wspornik, łożyskowanie wahacza poprzecznego

no tego to juz nie rozumiem wogole , powiedzmy ze patrzac z lotu ptaka lub jak kto woli z nad dachu prostopadle na ziemie , sruba , tuleja wewn , blacha idzie pionowo, łozyskowanie to rozumiem ze w przypadku gdy cos sie kreci, obraca i potrzebny jest poslizg, wiec wahacz ( nadal patrzymy z góry ) musiałby sie krecic w prawo lub lewo , jak wskazówki w zegarku, aale tak sie nie da! bo tuleja jest scisnieta przez sanki i nia ma mozliwosci zeby sie ruszala :D nie rozumiem , tego , ale moze to chodzi o pore :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw gru 18, 2008 12:22

Jesli masz mozliwosc montarzu tuleji met-gumowej skrajnie do silnika a skrajnie na zewn to zrobi sie roznica 3mm (chodzi mi o oparcie sie wewnetrzna strona tuleji met-gum o srube) 3 mm w geometrii to duzo. Co oczywiscie mozna ustawic na geometrii. dasz tuleje blaszana ktora przechodzi przez sanki wachacz podluznice ustalasz zawsze taka sama pozycje. Sruba sciskasz i nie chodzi o to zeby sie wachacz przesuwal w czasie jazdy bo go sruba scisniesz, tylko o to zeby zawsze byl w tym samym miejscu przed scisnieciem.
Paweł Marek pisze:Trudno mi powiedzieć, one sa z takiej cienkiej blachy, pomagają przy montażu żeby śroba była centralnie, potem jak już porządnie śrubę skręcisz to wydaje mi się że ich rola się kończy, chociaż były głosy na forum że bez tulejek pojawiają się stuki. Nie wyobrażam sobie skąd skoro już śroba trzyma całość porządnie, ale taki piszą.
No i odpowiedz kolegi TOBIE powinna wyjasnic po co jest tulejka. Skoro to przeczytales to nie rozumiem po co te twoje wypociny o 3 rano :bajer: o ewentualnej korozji ani slychu



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw gru 18, 2008 13:25

kazda ingenerencja w uklad jezdny wymaga conajmniej sprawdzenia kątów i ewentualne jej ustawienie , bo nawet jak załozysz tuleje ta stezynyjaca to tez jest luz miedzy nia , a ta wewn ? i moze nie byc wyosiowane prawda ? moze byc 2 mm luzu prawda ? a skoro 3 mm jest duzo w geometrii to 2 mm tez jest sporo? wiec skoro jedziemy na ustawienie kątow po takich zabawach to po co siac panike ze tulejka MUSI BYC :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw gru 18, 2008 13:35

guti pisze:wiec skoro jedziemy na ustawienie kątow po takich zabawach to po co siac panike ze tulejka MUSI BYC :)
Nie klocimy sie o to ze musi byc bo to ci juz napisalem w trzecim moim poscie ze nie bede sie o to klocil. Robilem auta kotre mialy tulejke i nie mialy i jezdzily tak samo. klocimy sie po co jest ta tulejka. W sytualcji w ktorej wymieniasz tylko tuleje met-gum i nie przesuniesz na tylniej (a po to jest ta blaszka) to nie trzeba jechac na geometrie (oczywiscie mozna).
guti pisze:bo nawet jak załozysz tuleje ta stezynyjaca to tez jest luz miedzy nia , a ta wewn


nie ma luzu. srednica zewn blaszki 17 mm
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 13:36 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw gru 18, 2008 18:50

Majek666 pisze:nie ma luzu. srednica zewn blaszki 17 mm
a wewn ?:) 16 mm , a sruby 14 :) wiec 2 mm luzu :)
dobra mniejsza z tym wiadomo ze wiemy o co chodzi :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw gru 18, 2008 19:29

guti, :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości