Slicznie dziekuje
Tak wiem ze nie bylo VR6 20 Jahre - W zamysle mialem to, ze w 20 Jahre byl zawias od VR6 - chyba dobrze sie dokopalem tutaj na forum;)
Sprawa wyglada nastepujaco:
1. Auto kupione jako sprowadzone. Bylo na zimowych oponach 195/50R15 na alusach. Jezdzilo cacy.
2. Potem byla wymiana sworzni. Lekko ciagnal w prawo. Zbiegalo sie to w czasie akurat z uchodzeniem powietrza z kol. Na aluskach jakos czesto mi powietrze uchodzilo i jakos dalem temu spokoj, ot czesto kontrolowalem cisnienie (tyl 2.4b, przod 2.6b - tak jak na klapce wlewu paliwa jest) - po korektach bylo ok. Autko juz stalo na alusach + letnie Yokohamki.
3. Potem kubel zimnej wody - mechanik mnie wykukal
Nie ustawil zbieznosci po sworzniach (mimo iz wzial za to pieniadze)... pocielo mi nowiutkie Yokohamki C.Drive'y 195/50R15... Ehhh. No to co - meska decyzja, robimy tuleje przod tyl i walimy z geometria.
4. Tuleje wachaczy, gorne mocowania amorkow i lozyska gorne wymienione. Do tego tulejki belki tylnej tez wymienione. Super, wreszcie przestal tyl chrupac (przod i tak byl niezly ale nie chcialem zeby potem mi mowili ze mam luzy w zawiasie i sie czegosc nie da ustawic). W miedzyczasie autko stanelo juz na stalowych felach ale tez z tymi samymi zimowymi oponami.
5. Wykrozystujac nabyte doswiadczenie - postanowilem ze moje VW pojedzie do najwyzszej instancji - serwis VW - ze zleceniem ust. geometrii zawieszenia - koszt152zl.
6. Kubel zimnej vody - auto sciaga na prawo:D Nie mialem czasu odrazu zareklamowac. Zaczalem przekladac opony, tyl, przod, lewo prawo. Nawet !! zalozylem przednie opony w odwrotnym kier.Rotation - POMOGLO - ale tak nie mozna jezdzic. Wiec potem zaminili mi opony na felgach - niestety sciaganie powrocilo - uznalem ze koncepcja zonglowania oponami juz spalona.
7. Tydzien pozniej udalem sie ponownie do serwisu VW w celu korekty wykonanej uslugi a wiec geometrii. Pogadalem sobie z milym mechanikiem - mowi ze zrobil co mogl, geometria byla/jest porpawnie ustawiona - ale sam przyznaje ze ciagnie w prawo:( Mowi ze jego zdaniem to wina opon. Zimowki 4mm bieznika to zenada, ale coz. Twierdzil iz mala roznica w biezniku powoduje wrazliwosc auta - czy tak moze byc ?
8. Pozniej dopiero dojrzalem, ze na kartce z serwisu VW brali pomiary dla:
"GOLF GT Produkcja 1984-1992 79KW" Stad tez moja prosba o dane geometrii bo chce sprawdzic jak bardzo sie roznia.
Czy macie jakies koncepcje co jeszcze moze byc nie tak ?
Musze sie przyznac ze nie wyciagalem z piwnicy TERAZ Alusow + Yokohamki zeby sprawdzic czy sciaga auto - szkoda mi bo juz mam wypucowane alusy i zimuja sie zacnie, nie chce ich budzic z zimowego snu;)