Strona 1 z 1

sciąga drastycznie w lewo

: wt lis 25, 2008 08:44
autor: kokon12
witam, mam problem ze swoim golfikiem 1,9tdi,mianowice autko sciąga mocno w lewo ,w pierwszym momęcie myslałem ze to wina opon-niestety po zmianie na zimowki nie ustępiło.Nie jest to lekkie sciąganie auto prawie skręca nawet przy niewielkich predkosciach,nieznam histori autka i dziej sie tak od mometu zakupu.Miałem czasem odczucia ze autko chwilowo podczas jazdy (80km/h) utrzymuje własciwy tor jazdy,dzieje sie zarowno na luzie i podczas przyspieszania,prosze o jakies sugestie ,pozdrawiam

: wt lis 25, 2008 09:38
autor: Cieluś
Pierwsze co powinieneś zrobić jak nie wiesz czy jest dobrze ustawione to sprawdzić zbierzność i kąty. Wtedy jak nadal będzie ściągać, choć powinno juz być ok, to proponuje jechać na przegląd zawiechy na tzw trzepaka, który już powinien wykryć przyczynę ściągania.

: wt lis 25, 2008 09:54
autor: MAPET
Pierwsze co powinieneś zrobić jak nie wiesz czy jest dobrze ustawione to sprawdzić zbierzność i kąty.
popieram

wystarczy ze masz zly kat jednego kola i juz to moze byc winą

: pt lis 28, 2008 17:11
autor: 2RaZ
Być może, że ktoś zaliczył krawężnik albo konkretną dziurę. Jak jest skrzywiony wahacz też może ściągać. Ale jak pojedziesz na kanał wszystko będzie widać jak na dłoni. Jeszcze jedna rzecz która może to powodować to zwihrowana felaszka. Jeżeli masz krzywą felgę, będzesz też czuł przy większych prędkościach drgania na kierze.
Pozdro!

: pt lis 28, 2008 22:02
autor: Wajcheusz
sprawdź tuleje na wachaczu, jak sciąga i nic więcej to z reguły w pierwszej kolejności trza na nie spojrzeć, nieraz sie która rozpadnie i zaczyna iść autko na jakąś strone

: sob lis 29, 2008 17:11
autor: homsky
Nie ma co kombinować, najpierw sprawdzic porządnie przednie zawieszenie na obecnośc jakichkolwiek luzów, jeśli luzów nie ma to kompleksowe sparwdzenie geometrii , ale nie tylko osi przedniej , ma byc kompleksowo zbadana róznica miedzy osiami przód i tył , czyli:

- zbierznośc osi przedniej i tylnej
- kąt pochylenia kół osi przedniej i tylnej
- kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kół przednich
- nierównoległośc osi przedniej wzgledem tylnej
- przesunięcie równoległe osi przedniej wzgledem tylnej

po takim badaniu dopiero mozna cos powiedziec co jest grane

żeby takie pomiary przeprowadzić szukaj warsztatu który posiada cztero-głowicowy sprzęt pomiarowy , w wiekszości przypadków raczej na takich sprzetach sie pracuje , ale zdarzają się warsztaty które pracują jeszcze na 2-głowicowych np stare GTO