Strona 1 z 2

Sprężyny do golfa II GTI czy są niższe niż seryjne?

: wt lis 18, 2008 22:32
autor: puzon_16
Witam
Kupiłem tylne sprężyny GTI do golfa II. Miały być -20 mm niższe.
Paczka przyszła rozpakowałem i porównałem ze swoimi seryjnymi- są identyczne. mają taki sam drut i jak postawie swoje seryjne i te rzekomo gti są identyczne.
Auto po założeniu wygląda jak w serii.
Czy ktoś mnie oszukał czy tak ma być?
Jesli trzeba moge jutro dołaczyć napisy na nich.

: wt lis 18, 2008 23:38
autor: malutki
puzon_16, od gti sa chyba 15 mm krotsze, takie same sprezyny sa tez w gt

: ndz lis 30, 2008 12:36
autor: MarcoVW
Jednym słowem tych seryjnych sprezyn w stylu GT czy GTi sie unika. Ktos powie ze sa nizsze o -15mm. Jednak nigdzie to nie jest napisane w specyfikacji z tamtych lat.Ii tak te seryjne Gti wysoko stały.
G60 ponoć juz był spreparowany by być niższym.
Jedno co jest sprawdzone i udukomentowane że w mk3 seria 20jahre benz i diesel wychodziły -20mm z fabryki.

Drugie podejscie ze ktos mogł ci powiedziec ze te springi z GTi a moga być nazwyklejsze, na sprezynach nie ma sygnatur GTi itp, sa tylko kolore kropki co i tak pokreci wszsytko podczas rozszyfrowania wg ETKi.

: śr gru 10, 2008 21:49
autor: puzon_16
Numer wybity na sprężynach to 950 I 2 I 1 I 0
Tak jak wcześniej pisałem wyglądają identycznie wymiarami jak moje seryjne, nie mają zadnych kolorowych kropek itd

: ndz gru 21, 2008 23:00
autor: szyki
teoretycznie, w mkII springi w GTI były niższe od np. CL, GL, itp.

w praktyce, w wygląda tak, że wielu producentów podaje, że dane sprężyny są i do CL i do GTI.
musisz dokładnie patrzeć na dane sprężyn.
sam się nieźle zdziwiłem, jak w katalogu Intercars prawie wszystkie springi mają oznaczenia, że pasują do prawie wszystkich wersji.
owszem pasują, tylko np. GTI będzie stał wyżej.

też tego nie qmam, ale pozostaje nam patrzeć na dokładne oznaczenia sprężyn.

: pn gru 29, 2008 13:41
autor: puzon_16
Co zatem mam wg Was zrobić- dać kolesiowi negatywa- skoro mam pewność na podstawie porównania ze swoimi oryginalnymi, że tamte również są nieobniżone- fakt w aukcji tego nie zaznaczył ale to koleś z forum i mam stare wiadomości dla udowodnienia- nie pozwolił odesłać nawet na mój koszt sprężyn

: pn gru 29, 2008 14:16
autor: MAPET
pytanie tylko czy ty nie mailes juz przypadkiem u siebei wsadzonych tych nizszych? bo jaka masz pewnosc... jesli masz 100% a watpie to oczywiscie cie oszukal i jesli tak to mozna by podac kto...

: pn gru 29, 2008 15:16
autor: szyki
puzon_16 pisze:Co zatem mam wg Was zrobić- dać kolesiowi negatywa- skoro mam pewność na podstawie porównania ze swoimi oryginalnymi, że tamte również są nieobniżone- fakt w aukcji tego nie zaznaczył ale to koleś z forum i mam stare wiadomości dla udowodnienia- nie pozwolił odesłać nawet na mój koszt sprężyn
jeżeli założyłeś i auto rzeczywiście Ci się podniosło, to nieciekawie.
rozumiem, że jakich hurtownik mógłby się nie połapać, bo spora część producentów oznacza swojespringi jako nadające się i do serii i do GTI.
ktoś z tego forum, zajmujący się handlem sprężynami powinien wiedzieć, że te do GTI powinny być krótsze.
pytanie tylko jak udowodnić, że dana sprężyna jest do CL a nie do GTI...
nie słyszałem, żeby producent to jakoś dokumentował. ale może Tobie uda się wyszperać jakieś kwity na to :-)
nawiasem mówiąc, jakiej firmy są te springi, z których nie jesteś zadowolony i czy masz może foto, jak auto wyglądało po ich założeniu?
może bym się połasił i miałbyś problem z głowy.

: pn gru 29, 2008 16:38
autor: puzon_16
sprężyny są zupełnie zwykłe- czarne z numerem 950 I 2 I 1 I 0.
Skąd wiem że moje stare były nieobniżone?
po pierwsze to widać gołym okiem ze auto stoi wysoko
po drugie miałem 3 komplety springów -40 z tyłu i różnica jest naprawdę widoczna- jestem 100% pewny ze te GTI na pewno nie są tylko 20 mm wyższe

: ndz sty 04, 2009 11:01
autor: szyki
a mógłbyś przybliżyć producenta tych sprężyn, z których nie jesteś zadowolony?
próbowałeś może bujać autem albo pojeździć na tych springach, żeby móc stwierdzić, jak bardzo buja autem?
czy zupełnie jak w serii, czy jest może minimalnie twardziej?

próbuję dopasować sobie coś do przednich springów.

jak tam decyzja z ewentualnym ściganiem winowajcy?

: ndz sty 04, 2009 11:24
autor: puzon_16
Sprężyny (te czarne) są zupełnie normalne- jeździło sie przyjemnie bo są miekkie. W tej chwili mam weiteca -40 i mimo że weitec robi bardzo miekkie sprężyny to różnica i tak jest wyraźna. Jeśli szukasz -40 to weitec jest miłym kompromisem- najfajniejsze sprężyny jakiem miałem dotychczas.

Co do tych rzekomo gti to chyba już odpuszczę bo minął miesiąc, mógłbym usłyszeć żę sprawa sie przedawniła- a to co słyszałem od sprawcy to śmiech- "i tak mi nie udowodnisz żę te są seryjne, miałem je w gti i daj mi spokój" - fakt-chciałem od GTI ale niższe:(

: ndz sty 04, 2009 11:50
autor: szyki
puzon_16 pisze:Sprężyny (te czarne) są zupełnie normalne- jeździło sie przyjemnie bo są miekkie. W tej chwili mam weiteca -40 i mimo że weitec robi bardzo miekkie sprężyny to różnica i tak jest wyraźna. Jeśli szukasz -40 to weitec jest miłym kompromisem- najfajniejsze sprężyny jakiem miałem dotychczas.

Co do tych rzekomo gti to chyba już odpuszczę bo minął miesiąc, mógłbym usłyszeć żę sprawa sie przedawniła- a to co słyszałem od sprawcy to śmiech- "i tak mi nie udowodnisz żę te są seryjne, miałem je w gti i daj mi spokój" - fakt-chciałem od GTI ale niższe:(
ja szukam czegoś seryjnego z GTI właśnie.
robię sporo tras i zaczęło mnie wkurzać podskakiwanie w fotelu na wybojach :-)

tylko zastanawiam się nad jedną rzeczą. tył mi siedzi a przód mam dosyć wysoko, z tym że przednie springi są sztywne na maxa. jak przycisnę auto całym swoim ciężarem, to mi się je ledwie udaje ugiąć.
mógłbyś rzucić okiem na poniższe foto i ocenić, czy to według Ciebie jest przód z GTI, czy jeszcze wyżej?
orientujesz się może, czy w ogóle istnieje taka opcja jak seryjne sprężyny ale utwardzone dosyć konkretnie?

Obrazek

dzięki,
pozdro.

: ndz sty 04, 2009 13:13
autor: puzon_16
Niestety nie jestem w stanie doradzić za dużo. Jesli masz wysoko a nadal twardo to może po prostu sprężyny masz od diesla choć wątpie.
Jeśli jednak szukasz komfortu to radzę zacząć od wymiany kół bo widze ze na felgach siedzą 195/50/15 opony a to już wyczuwalna strata wygody. Sam mam takie na lato a na zime 175/70/13 i rożnica jest naprawde wyraźna choć i prowadzenie nie to

: ndz sty 04, 2009 13:24
autor: szyki
twardość przednich sprężyn jakoś mi nie przeszkadza. w drodze jest ok, tylko zdziwiłem się jak próbowałem je ugiąć ostatnio naciskając na błotnik...

ja zimówki mam 185/60/14 z poprzedniego golfa, w którym mi się na nich rewelacyjnie jeździło i powiem Ci, że jakoś nie czuję wielkiej różnicy pomiędzy nimi a tymi ze zdjęcia.
może to też kwestia, że szybciej dobijam odbojem z tyłu, bo mam sprężyny chyba za miękkie albo co...

te twoje, które okazały się chybionym zakupem są zupełnie miękkie jak w CL-u?

niby rozchodzi się tylko o springi do mkII. nie spodziewałem się, że zlokalizowanie dobrych sprężyn ale wysokich lub maksymalnie -20/-20 to nielada problem.
wszyscy jak coś zakłądają, to 99% przypadków jest to gleba.