Strona 1 z 4
ZMIANA ZAWIESZENIA GTI NA BARDZIEJ KOMFORTOWE
: śr paź 29, 2008 20:44
autor: mri21
Witam
Posiadam Golfa III GTI TDi na 20 lecie w idealnym stanie. Auto prawie pod każdym względem jest idealne jednak ponieważ jeżdżę tym autem wiele km po Wrocławskich kostkach i dziurach mój kręgosłup nieźle dostaje w kość. Zastanawiam się nad kupieniem miększego kompletu zawieszenia, które łagodniej traktowało by moje plecy w związku z czym mam kilka pytań:
- czy oprócz sprężyn i amortyzatorów muszę coś jeszcze zmieniać?
- jaki komplet amortyzatorów i sprężyn polecacie?
Najważniejsza dla mnie kwestia to wygoda (tłumienie nierówności). Proszę o pomoc osoby które orientują się w tej tematyce.
: śr paź 29, 2008 22:35
autor: MAPET
kolego powiem tyle.. zbeszczescicsz to gti! po to sie kupuej gti by meic przyjemnsoc z jazdy i zeby nie bujalo sie na zakretach jak piracka łajba a ty chcesz miekkie robic? zastanów sie
zoabczysz ze wszyscy ci powiedza ze robisz glupote... to po co kupowales GTi ?
: śr paź 29, 2008 23:52
autor: jozekrjrj
trzeba było sobie kupuc GL a nie psuc teraz GTI
: czw paź 30, 2008 00:53
autor: Kuman
mri21, Kolego wg mnie to nie masz oryginalnego zawieszenia. Seryjne zawieszenie GTI jest praktycznie tak samo komfortowe jak w zwykłym golfie. Koniecznie zobacz co masz za zawias - może jest nie seryjny (jakiś sportowy). Mi tam na serii było miękko na maxa, aż za miękko a miałem takiego samego golfika.
Jeśli koniecznie chcesz zmieniać to zostaw seryjne springi GTI (jeśli oczywiście w aucie zamontowane masz seryjne) i dołóż do tego amortyzator Bilstein B4. Jest to gazowo-olejowy zamiennik serii.
: czw paź 30, 2008 00:54
autor: MAPET
wg mnei moze miec serie ogolnie mk3 do super miekkich aut nie nalezy
: czw paź 30, 2008 11:05
autor: mri21
MAPET pisze:... to po co kupowales GTi ?
jedno jest pewne nie kupiłem po to żeby bolał mnie kręgosłup. Żeby było jasne kupiłem je bo odpowiadało mi cenowo, dla jakości VW, dla niezawodoności silnika diesla, ekonomii, mocy, wyposarzenia. Jednak jak widać nie zawsze da się wszytsko idealnie dopasować.
Niestety po roku czasu odczuwam bóle kręgosłupa związane z moją pracą i jazdą samochodem. Dla idei nie będę tracił zdrowia ... Chciałbym pozostać przy tym zawieszeniu jednak niestety Wrocławskie drogi (zdecydowana większość kostki brukowej skażonych polskimi specjalistami od poprawek-przynajmniej tam gdzie ja jeżdżę) nie należą do sieci niemieckich autostrad pod jakie auto zostało zapewne zaprojektowane. 85% kilometrów przejechanych w roku to miasto więc sportowe zawieszenie nie jest dla mnie niezbędne. Zdaje sobie sprawę, że auto straci swój charakter i wyjątkowość, o którą pieczołowicie dbam (auto dotychczas w pełni oryginalne) lecz ... Golfika nie chcę sprzedawać bo go polubiłem, odpowiada mi pod każdym względem z wyjątkiem twardego zawieszenia. Włożyłem w niego dużo pieniędzy na wymianę zużytych i wyeksploatowanych podzespołów.
Kuman amortyzatory napewno były zmieniane przez poprzedniego właściciela. Muszę sprawdzić dzisiaj na rachunkach wówczas będę wiedział dokładnie co to za amortyzator.
Ponawiam pytanie czy sama wymiana sprężyn (jeśli są sportowe) i amortyzatorów wystarczy? Trzeba jeszcze coś modyfikować?
: czw paź 30, 2008 11:12
autor: MAPET
tylko ze ktos projektujac gti pomyslal o tym ze takei zawiszenie jest potrzbne do tego typu conieco szybszego i sportowego auta i takie zwykle bardziej komfortowe moze niesc za soba ryzyko podczas jazdy...
: czw paź 30, 2008 14:39
autor: Kuman
mri21 pisze:czy sama wymiana sprężyn (jeśli są sportowe) i amortyzatorów wystarczy?
Wystarczy, w razie co wal na PW bo miałem takie same autko.
P.S Jak coś to możemy się spyknąć we Wrocku, zobaczymy co w nim siedzi
: pt paź 31, 2008 19:49
autor: Semian
a moze zawieszenie jest oki a z Twoim kregoslupem jest cos nie tak i powinienes sie wybrac do lekarza?mowie serio bo wydaje mi sie ze zawieszenie ori nie jest az tak twarde przejedz sie z kims kto ma gwint albo dobry kit wtedy dowiesz sie co to znaczy twardosc
: sob lis 01, 2008 15:50
autor: mally
Semianek pisze:a moze zawieszenie jest oki a z Twoim kregoslupem jest cos nie tak i powinienes sie wybrac do lekarza?mowie serio bo wydaje mi sie ze zawieszenie ori nie jest az tak twarde przejedz sie z kims kto ma gwint albo dobry kit wtedy dowiesz sie co to znaczy twardosc
tez bym pomyślał że może coś nie tak masz z kręgosłupem. Sam od 4 lata przeważnie jeździłem na zawieszeniach twardych gwintach. Seryjny zawias w mk3 gti jest miękki.....pomyśl nad ćwiczeniami mięśni pleców....
: sob lis 01, 2008 19:12
autor: Sebas1901
owszem golf jest twardy ale bez pzesady żeby w takim wieku aż tak było to odczuwalne.jeżdże na gwincie i jakoś żyje mimo to że jestem zawodowym kierowcom a wiadomo jak taka praca wpływa na kręgosłup
chyba że masz wsadzony sportowy zawias ale ori nigdy nie bedzie uciążliwie twardy.Więc pozostanie ci tylko sprzedać golfa i kupić jakiegoś francuza
: sob lis 01, 2008 19:41
autor: Hulaj
10 postów a żadnej odpowiedzi tylko owczy pęd za pierwszym postem "po co".
Kolega chce zmiany i tyle.
Polecam Koni FSD + eibach pro kit na dziurach będzie miękko a na równym same się utwardzają.
: sob lis 01, 2008 20:09
autor: Semian
dziwna kolego ta Twoja wypowiedz przeciez seryjne zawieszenie w mk3 jest miekkie to samo w gti lekko utwardzone, a ten co podales to raczej tez bedzie twardy przy ori zawiasie, poprostu kolega nie wie co to twarde zawieszenie i narzeka ,jedynym rozwiazaniem jest raczej zmiana auta
: pn lis 03, 2008 14:39
autor: eldorado84
prosta sprawa: jeżeli ma sport zawias 40/40 czy tam 60/60 to wiadomo że jest twardo, ale jeżeli ma GTI zawiechwe ori czyli 20/20 to nic nie zrobi - znaczy jak wymieni od wersji GL czy tam CL np od motoru 1.8 to ok ale moim zdanie grozi to mocnymi przechyłami w zakrętach (a nawet nie bezpiecznymi), nurkowaniem podczas chamowania wiem bo to przerabiałem