Strona 1 z 1

Amorki FK

: sob paź 11, 2008 17:06
autor: ulu
Witam, mam prośbę. Możecie mi pomóc?? Mechanik rozgrzebal mi auto, bo mial wymieniac amorki z przodu. Kupilem zwykle gazowe monroły a mam u siebie zółte FK. Okazalo sie ze moje sa krotsze, maja 53 cm a te monroły 57cm. Jakie moge zastosowac zamienniki zeby to wszystko grało?? Prosze o pomoc ;)

: pn paź 13, 2008 08:00
autor: MAPET
mozesz tylko ze zes kupil slabe amorki :(

przciez jak zalozysz na auto amora to i tak ci sie wcisnie tłoczysko nizej

a mierzysz od dolu amorka do mocowania keilicha i to powinno byc rowne

a nie masz przypadkiem sportowych sprezyn skoro masz sportowe amorki? w tym wypadku zastosowanie zwyklych amorków to bład

: ndz lis 16, 2008 09:23
autor: MarcoVW
ulu niewiemy jakie masz sprezyny. Piszesz ze miales krotsze amory. Krotsze sa one w sensie krotszego tloczyska , bo krotsze sportowe czy zwykle seryjne to od podstawy do kielicha maja tą samą długosc.

I teraz jezeli masz sprezyny sportowe ktore obnizaja wiecej niz -40 (widzisz jak ci auto lezy) to wsadz tez amorki o krotszym tloku.
Jezli masz sprezyny zwykle i jezdziles na krotszych amorach , bo tez tak mozna ,poprostu jest twardziej bo amory sport to wsadzjąc nowe monroły nic sie nie stanie , wracasz do seri (standrt amor+standart sprezyna).

Widaje mi sie za masz u siebie to pierwsze, czyli sprezyny tez sport.

: ndz lis 16, 2008 12:35
autor: KriSSo
MarcoVW pisze:bo krotsze sportowe czy zwykle seryjne to od podstawy do kielicha maja tą samą długosc.
Zabrzmiało to jak pewnik, co niestety nie jest do końca prawdą. Niektóre sportowe amotyzatory, jak np FK z zestawów High Tec miały krótsze zarówno tłok, jak i obudowę.

: ndz lis 16, 2008 13:35
autor: Dj Darecki
KriSSo pisze:Niektóre sportowe amotyzatory, jak np FK z zestawów High Tec miały krótsze zarówno tłok, jak i obudowę.
Zgadza się tylne FK są o około 20 mm krótsze od seryjnych ( obudowy )

: ndz lis 16, 2008 18:46
autor: MAPET
ale to ze obudowa krotsza nei znaczy ze kielich do sprezyny jest nizej :) a to tylko jest wazne

: ndz lis 16, 2008 18:49
autor: Dj Darecki
MAPET pisze:ale to ze obudowa krotsza nei znaczy ze kielich do sprezyny jest nizej :) a to tylko jest wazne
Można zmierzyć :)

: ndz lis 16, 2008 19:40
autor: KriSSo
MAPET pisze:ale to ze obudowa krotsza nei znaczy ze kielich do sprezyny jest nizej
Oczywiście, że nie. Przecież za punkt zero przyjmujemy kielich i oparcie sprężyny. Wszystko co jest poniżej tego poziomu, czy wyżej nie jest najważniejsze. Jakkolwiek trzeba się trzymać faktów - amory sportowe miewają krótsze również obudowy licząc od podstawy (spodu) do kielicha.

: ndz lis 16, 2008 20:46
autor: MarcoVW
To co jest nad kielichem to nie ma wplywu , ale to co jest pod kielichem ma znaczenie, czyli trzon od podstawy.
Wystarczy porównać amorka mk3/passat b3 a amorka passat B4. ten drugi ma dłuższą długosc od ziemi (podstawy) do kielicha. Zamontowany do mk3 daje nam terenowe mk3.