Strona 1 z 1

[mkIII] problem z glebą.tak jak by za długie półosie

: pn wrz 22, 2008 18:54
autor: dawid018
witam.sprawa ma się tak:

po założeniu gwintu i skręceniu (zostało niecałe 3cm do końca) na nie ustawionej geometrii było wszystko ok autko jeździło cicho i nic nie buczało.po ustawieniu geometrii po 2 dniach zaczęło coś buczeć i bić,po kolejnym dniu rozsypał się przegub wewnętrzny więc go wymieniłem,przy okazji sprawdziłem zewnętrzny.okazało się że był suchy to nakładłem w niego smaru i poskładałem wszystko do kupy.pozornie było wszystko ok.
po wyjechaniu na drogę jadąc na wprost strasznie było słychać jakieś buczenie połączone z biciem odczuwalnym na kierownicy.stwierdziłem że może zawias za mocno usiadł(nowy)i podkręciłem do o 1,5cm.problem zniknął ale tylko chwilowo.obecnie jest tak:

jadać na wprost po równej drodze nic nie słychać ani nie czuć bicia,ale jak przejadę przez jakieś wzniesienie gdzie samochód się troszkę ugnie za nawieszeniu to słychać buczenie i delikatne bicie na kierownicy,sytuacja powtarza się przy skręcie(nawet minimalnym)w prawo z tym że bicie już jest dużo większe i słychać takie jak by chrupanie tak jak by pół os była za długa i się zapierała.nie wiem gdzie mam szukać przyczyny i jak to zlikwidować.denerwuje mnie to bo nie mogę nigdzie dalej wyjechać bo mam stracha że znów będę musiał auto holować do domu.

dodam ze buczenie słychać z lewej strony(od kierowcy),z lewej też wymieniałem przegub i wkładałem świeży smar.


czy u kogoś kto ma w mkIII glebę na poziomie ok -80 i więcej wystąpił taki problem??jeśli tak to jak go usunęliście??

wszelkie rady mile widziane.

: pn wrz 22, 2008 20:27
autor: Włochaty
gumy, lozyksa, wszystko sprawne??

: pn wrz 22, 2008 21:06
autor: dawid018
Włochaty pisze:gumy, lozyksa, wszystko sprawne??
wszystko ok.problem tkwi albo w pół osi albo w przegubie.tylko dlaczego zaczęło buczeć po ustawieniu zbieżności o kątów??

: wt wrz 23, 2008 14:26
autor: *daniel*
a przed zbieżnością było ok?

: śr wrz 24, 2008 08:22
autor: dawid018
*daniel* pisze:a przed zbieżnością było ok?
tak

narazie kupiłem jeszcze jeden przegub i go wymienię i zobaczę czy jakaś poprawa będzie

: śr wrz 24, 2008 15:41
autor: *daniel*
hmmmm wydaje mi sie że coś jest z kątami nietak.... ja bym odżałował hajs i jechał jeszcze raz na inna stacje ustawić gometrie i wtedy bym szukał przyczyn.....skoro przed było ok wydaje mi się że może to być wina złego ustawienia geometri :bajer:

: śr wrz 24, 2008 16:02
autor: dawid018
no i wyjaśniło sie co tak buczało.nowy przegub sie zesrał.czyli coś nie tak z pół osią jest :grrr:

: śr wrz 24, 2008 17:36
autor: *daniel*
jeśli na seri zawiasie było ok to niemoże być raczej wina półośki..

: śr wrz 24, 2008 20:29
autor: dawid018
*daniel* pisze:na seri zawiasie
seria zawias był 5 cm wyższy niż w normalnym golfie.

czy na glebie jest wyczuwalny luz na pól osi??tzn czy można ją przesunąć wzdłużnie kilka mm??bo u mnie z prawej strony taki luz jest wyczuwalny na skręconym gwincie,ale z lewej już nie.dopiero jak auto na lewarku podniosę to jakiś tam luz występuje.