Strona 1 z 1

Wymiana sprężyn..... POMOCY !!!

: śr wrz 10, 2008 23:09
autor: jacekdl
Witam ponownie, dzisiaj odebrałem auto po wymianie spręzyn, amory seria, spręzyny -40/40 i oto moje niepokojące spostrzezenia:
1) autko siadło około 20 mm czy to normalne?? czy spręzyny i amory potrzebują czasu zeby sie ułożyć??
2) tył praktycznie nie ugina sie, siedzi na odboju gumowym, czy można ściąć około 15-20mm odboju zeby spręzyna i amor pracowały?? auto nie pójdzie wiecej w dół?? mozna też przyciąc odboje z przodu??
3) strasznie mam przestawioną zbieżność i geometrię - praktycznie jak lekko skreciłem w lewo to koło lewe wystaje poza obrys błotnika a prawe nie, da sie to skorygować przy ustawianiu zbieżności i geometrii??

Czekam na szybkie odpowiedzi, za wszelkie rady dziekuję!!!

: śr wrz 10, 2008 23:45
autor: Wajsik
jacekdl pisze:2) tył praktycznie nie ugina sie, siedzi na odboju gumowym
Poważny błąd,auto będzie siedziało na odboju i to jest normalne,ale odbój powinieneś mieć piankowy i wtedy to normalnie pracuje.Gumowe wsadza osoba która nie ma pojęcia o zawieszeniu w golfie.
Z przodu siedzi na odbojach? z tył owszem bo tak powinno być,ale z przodu nie,sprawdź czy na pewno tak jest
jacekdl pisze:3) strasznie mam przestawioną zbieżność i geometrię - praktycznie jak lekko skreciłem w lewo to koło lewe wystaje poza obrys błotnika a prawe nie, da sie to skorygować przy ustawianiu zbieżności i geometrii??
jesli Masz wszystko dobrze złożone to powinno się dać ustawić.
Dziwni ludzie Ci to robili....

: czw wrz 11, 2008 00:13
autor: jacekdl
jutro sprawdzę dokładnie na jakich odbojach siedzi auto, jeżeli tył siedzi na gumowych to co proponujecie?? wymiana czy obcinać je?? jeżeli wymiana to poradzę sobie sam bez ściągacza?? proszę o ewentualny manual

dlaczego tak słabo usiadło?? spręzyny muszą sie uleżec?? co z geometrią i zbieznością?? ustawiać odrazu czy poczekać??

: czw wrz 11, 2008 00:42
autor: MAPET
nie powinno w sumei lezec na odbojach odboj jest o to bo w koncowej fazie nie powodowac dobicia amorka a tak to sprezyny powinny amortyzowac...

sprezyny sie ukaldaja paredziesiat km wypada zrobic

musisz po kazdej ingerencji w zawieszenie zawsze ustawiac geometrie!

: czw wrz 11, 2008 06:56
autor: Leon_Wechtel
jacekdl pisze:jeżeli wymiana to poradzę sobie sam bez ściągacza??
z przodu bez sciągacza ani rusz ,chyba ,ze chcesz w najlepszym wypadku jeśc kaszki do końca życia w najgorszym juz nigy nic nie zjesz ,tylko Ciebie będą jadły takie małe ,białe robaczki. :bajer: ztyłu bez sciągaczy da radę spokojnie.
jacekdl pisze:dlaczego tak słabo usiadło?? spręzyny muszą sie uleżec?? co z geometrią i zbieznością?? ustawiać odrazu czy poczekać??

nigdy nie czekaj z geometrią,zawieszenie to skomplikowana konstrukcja,jeden z naruszonych parametrow ma wpływ na resztę zawieszenia,zła geometria to ścinanie opon ,bo geometria na wpływ na zbieżnosć,obciąża końcówki łożyska i wiele innych częsci,nie wspominając o bezpieczeństwie Twoim i innych,zła geometria powoduje ,że auto zamiast jechac prosto idzie lekko bokiem zostawiając 4 ślady,może to nie byc od razu widoczne bo przesunięcie osi pojazdu względem osi jazdy może wynosic 1 lub kilka mm,ale jest odczuwalne
jacekdl pisze:dlaczego tak słabo usiadło??
moga je nieco trzymac amortyzatory seryjne.długi skok.Amortyzator ma za zadanie złagodzic pracę spręzyn a,jeśli jest dlugi po prostu daleko odciąga sprężyny.


: czw wrz 11, 2008 09:55
autor: jacekdl
geometrię zrobię dzisiaj, wiec uciąć trochę odbój czy wymienic na nowy??

: czw wrz 11, 2008 10:48
autor: Wajsik
jacekdl pisze:geometrię zrobię dzisiaj, wiec uciąć trochę odbój czy wymienic na nowy??
słuchaj w mk2 i mk3 tył siedzi na odboju niezależnie czy masz serie czy -40
Kup piankowe odboje zaraz znajdę fote jak to wygląda

[ Dodano: 11 Wrz 2008 10:53 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2140326
w tym temacie znajdziesz jak założyć odbojniki i fotke jak wyglądają te odpowiednie
Z tyłem poradzisz sobie bez problemu,żaden ściągacz Ci nie będzie potrzebny.Odkręcasz do góry,na dole i wyciągasz w dół.Może ktoś Ci napisze manuala bo ja do tego talentu nie mam :grin:

: czw wrz 11, 2008 10:55
autor: MAPET
Wajsik, jak moze na stale lezec na odboje to co by amortyzowalo? przeciez to musi miec skok... jakby na odboju caly czas to odbj by od razu rozlecial sie... tak uwazam

: czw wrz 11, 2008 20:46
autor: jacekdl
MAPET pisze:Wajsik, jak moze na stale lezec na odboje to co by amortyzowalo? przeciez to musi miec skok... jakby na odboju caly czas to odbj by od razu rozlecial sie... tak uwazam
zamieszczam zdjęcia mojego zawiasu tył, na amortyzatorze są gumowe odboje na 100% i na nich siedzi samochód, nie ma praktycznie amortyzacji, na zdjęciu 3 samochód podniesiony, proszę o wasze opinie i sugestie co z tym zrobić?? autko z tyłu siadło 15 mm a przód 35 mm, mechanik powiedział zeby spróbować obciąć go około 15 mm - co o tym sądzicie??

Obrazek


Obrazek


Obrazek

: czw wrz 11, 2008 22:45
autor: J.B.S.
Ja bym wymienił na piankowe i uriezał o 15-20 mm. Moim zdaniem nie może stać na odboju. Dlatego Ci się nie siadł 40 mm. :grin: Moim skromnym zdaniem oczywiście.

: czw wrz 11, 2008 23:05
autor: MAPET
moim zdaniem tez nie moze przeciez zawias wtedy nie pracuje jak p[owienien

: pt wrz 12, 2008 00:48
autor: MarcoVW
jacekdl Kup konkretne odboje do mk2/mk3, ze zdjec widac ze masz wsadzone jakies inne z innego auta. Dla pełnego zadowolenia w tylnich odbojach przy sprezynach sportowych sie obcina jeden pierscionek odboja po czym spowrotem wciskasz go do osłony.. Przednich nie ruszasz bo i tak sa krótkie.

Kup dwa takie zestawiki na tył Febi 07003 piankowe

Obrazek

Na przód dwa odboje Febi 08384 gumowe
Obrazek

I dwie oslony Febi 01367
Obrazek

: pt wrz 12, 2008 16:46
autor: Wajsik
MAPET pisze:moim zdaniem tez nie moze przeciez zawias wtedy nie pracuje jak p[owienien
Panowie dam sobie głowę uciąć,że golf mk2/3 siedzi z tył na odbojach(lub dla czepialskich ma powiedzmy 0,5cm luzu)
Po to są piankowe odboje właśnie ponieważ się rozprężają na boki i wszystko pracuje jak trzeba.
Gdybym nie miał racji to powiedzcie dlaczego jak założymy osłonę na odbojnik(tak,że nie ma miejsca się rozprężać na boki) to tył auta staje się sztywny i podskakuje nawet gdy jest pusty?
Jeśli ktoś nie wierzy to wejdźcie w tematy gdzie dostałem punkciki pomógł-prawie wszystkie są za sprawę z odbojnikami z tył
Wymień odbojniki na piankowe kolego i nic nie obcinaj,gwarantuje Ci,że będzie pracowało jak trzeba

[ Dodano: 12 Wrz 2008 16:51 ]
jbs-78 pisze:Dlatego Ci się nie siadł 40 mm. :grin: Moim skromnym zdaniem oczywiście.
Bo gumowe odbojniki przy tak małych obniżeniach są do kitu.Ja mam całe ok 14cm odbojniki piankowe z tył do tego spręzyny -40 i zwykłe olejowe amory.Usiadł 40,nie jest sztywny jak beton,zawieszenie pracuje i nie siada mocno jak napakuje ludzi i sprzetu

: pt wrz 12, 2008 18:34
autor: jacekdl
reasumując: narazie zostawiłem te gumowe odboje ale dzisiaj je obciołem tak ze jak auto stoi puste to jest około 20 mm luzu, tył zrobił sie miększy i amor wraz ze spręzyną pracują, narazie tak zostawiam, jak będzie lipa to zakupie komplet taki jaki ma być i wymienię, acha po obcięciu auto siadło -40, mam teraz -40 na przodzie i tyle, pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie, pomoc i odpowiedzi :)