Zawieszenie do Jetta II 1.6TD
: ndz wrz 07, 2008 23:19
Witam.
Przed wakacjami robiłem zawiechę, wymieniłem wszystkie gumy, silentblocki, sworznie za równo z przodu jak i z tyłu...ale nadal tłucze, teraz chcę wymienić sprężyny ( na pewno z tyłu, bo jak siądzie komplet osób, to tłumik mi leży na tylnej belce i wali, strasznie siada tył) no i amorki, jeden z przodu wymieniłem jakiś miesiąc temu na nowy Kayaby...
Teraz parę pytań:
1. Brać komplet sprężyn czy wymienić tylko tył ?? Sprężyny oryginalne VW, pewnie są w autku od początku...Sprężyny dużo dają podczas jazdy po nierównościach, jak są stare słabiej tłumią nierówności ??
Przednie sprężyny-->Ile powinno być prześwitu pomiędzy oponą, a błotnikiem na seryjnym zawieszeniu ?? Mógłby ktoś zmierzyć u siebie??
Jakie firmy polecacie, HART to dobra firma ?? Nie ma pojęcia co do producentów sprężyn
2. Kupić komplet amorków na 4 koła czy komplet na tył i jeden na przód, kupie chyba KAYABY, bo na nich najdłużej mi się udawało śmigać, na tyle mam je już ponad 4 lata...
3. Podstawy mocowania przednich amortyzatorów (guma z łożyskiem oporowym)...Jakie firmy polecacie ?? Z tyłu też wymieniać podstawy ??
4. Hmmmm, a może sportowe zawieszenie ?? Jeżdżę na niskim profilu 195/50/15" i stan dróg w mojej okolicy oceniam na dobry, większość równiutkie, ale akurat tam gdzie mieszkam jest straszna droga, codziennie dojeżdżam około 4 km nią i łata na łacie, strasznie trzepie autem...jest sens ładować sportową zawiechę ??8 km dojazd do domu strasznej drogi, nie ma kawałeczka równej drogi, już polne są lepsze po za tym to już bujam się po krajowych drogach więc może jednak sportową zawiechę, ale co i jak, głowę zaprząta mi -40mm dla mnie to wystarczy i do niej mogę dać seryjne amorki...
5. Chyba najważniejsze, bo zawiechę chce kupić przez internet i czy zawiecha Jettek do 87 roku czymś się różni od tych po 87 roku, czy nie ma to znaczenia, kupuję po prostu do jetty II i nie patrzę na rocznik mojej Jettki ??
Sorry za nawał pytań, będę wdzięczny za każde info...
Przed wakacjami robiłem zawiechę, wymieniłem wszystkie gumy, silentblocki, sworznie za równo z przodu jak i z tyłu...ale nadal tłucze, teraz chcę wymienić sprężyny ( na pewno z tyłu, bo jak siądzie komplet osób, to tłumik mi leży na tylnej belce i wali, strasznie siada tył) no i amorki, jeden z przodu wymieniłem jakiś miesiąc temu na nowy Kayaby...
Teraz parę pytań:
1. Brać komplet sprężyn czy wymienić tylko tył ?? Sprężyny oryginalne VW, pewnie są w autku od początku...Sprężyny dużo dają podczas jazdy po nierównościach, jak są stare słabiej tłumią nierówności ??
Przednie sprężyny-->Ile powinno być prześwitu pomiędzy oponą, a błotnikiem na seryjnym zawieszeniu ?? Mógłby ktoś zmierzyć u siebie??
Jakie firmy polecacie, HART to dobra firma ?? Nie ma pojęcia co do producentów sprężyn
2. Kupić komplet amorków na 4 koła czy komplet na tył i jeden na przód, kupie chyba KAYABY, bo na nich najdłużej mi się udawało śmigać, na tyle mam je już ponad 4 lata...
3. Podstawy mocowania przednich amortyzatorów (guma z łożyskiem oporowym)...Jakie firmy polecacie ?? Z tyłu też wymieniać podstawy ??
4. Hmmmm, a może sportowe zawieszenie ?? Jeżdżę na niskim profilu 195/50/15" i stan dróg w mojej okolicy oceniam na dobry, większość równiutkie, ale akurat tam gdzie mieszkam jest straszna droga, codziennie dojeżdżam około 4 km nią i łata na łacie, strasznie trzepie autem...jest sens ładować sportową zawiechę ??8 km dojazd do domu strasznej drogi, nie ma kawałeczka równej drogi, już polne są lepsze po za tym to już bujam się po krajowych drogach więc może jednak sportową zawiechę, ale co i jak, głowę zaprząta mi -40mm dla mnie to wystarczy i do niej mogę dać seryjne amorki...
5. Chyba najważniejsze, bo zawiechę chce kupić przez internet i czy zawiecha Jettek do 87 roku czymś się różni od tych po 87 roku, czy nie ma to znaczenia, kupuję po prostu do jetty II i nie patrzę na rocznik mojej Jettki ??
Sorry za nawał pytań, będę wdzięczny za każde info...