Strona 1 z 2

Zawieszenie do Jetta II 1.6TD

: ndz wrz 07, 2008 23:19
autor: Lukas-182
Witam.

Przed wakacjami robiłem zawiechę, wymieniłem wszystkie gumy, silentblocki, sworznie za równo z przodu jak i z tyłu...ale nadal tłucze, teraz chcę wymienić sprężyny ( na pewno z tyłu, bo jak siądzie komplet osób, to tłumik mi leży na tylnej belce i wali, strasznie siada tył) no i amorki, jeden z przodu wymieniłem jakiś miesiąc temu na nowy Kayaby...
Teraz parę pytań:

1. Brać komplet sprężyn czy wymienić tylko tył ?? Sprężyny oryginalne VW, pewnie są w autku od początku...Sprężyny dużo dają podczas jazdy po nierównościach, jak są stare słabiej tłumią nierówności ??

Przednie sprężyny-->Ile powinno być prześwitu pomiędzy oponą, a błotnikiem na seryjnym zawieszeniu ?? Mógłby ktoś zmierzyć u siebie??

Jakie firmy polecacie, HART to dobra firma ?? Nie ma pojęcia co do producentów sprężyn ;)

2. Kupić komplet amorków na 4 koła czy komplet na tył i jeden na przód, kupie chyba KAYABY, bo na nich najdłużej mi się udawało śmigać, na tyle mam je już ponad 4 lata...

3. Podstawy mocowania przednich amortyzatorów (guma z łożyskiem oporowym)...Jakie firmy polecacie ?? Z tyłu też wymieniać podstawy ??

4. Hmmmm, a może sportowe zawieszenie ?? Jeżdżę na niskim profilu 195/50/15" i stan dróg w mojej okolicy oceniam na dobry, większość równiutkie, ale akurat tam gdzie mieszkam jest straszna droga, codziennie dojeżdżam około 4 km nią i łata na łacie, strasznie trzepie autem...jest sens ładować sportową zawiechę ??8 km dojazd do domu strasznej drogi, nie ma kawałeczka równej drogi, już polne są lepsze :) po za tym to już bujam się po krajowych drogach więc może jednak sportową zawiechę, ale co i jak, głowę zaprząta mi -40mm dla mnie to wystarczy i do niej mogę dać seryjne amorki...

5. Chyba najważniejsze, bo zawiechę chce kupić przez internet i czy zawiecha Jettek do 87 roku czymś się różni od tych po 87 roku, czy nie ma to znaczenia, kupuję po prostu do jetty II i nie patrzę na rocznik mojej Jettki ??

Sorry za nawał pytań, będę wdzięczny za każde info...

: pn wrz 08, 2008 00:16
autor: To_mas
Lukas-182 pisze:Jeżdżę na niskim profilu 195/50/15"
nie przesadzajmy ze to niski profil :PP
Co do wymiany amorków to nigdy nie wymieniaj tak jak zrobiłeś ze 1 szt. amory wymienia sie parami. Po wymianie czy to amorów czy sprężyn przednich należało by tez jechać na geometrie :)
Lukas-182 pisze:głowę zaprząta mi -40mm dla mnie to wystarczy i do niej mogę dać seryjne amorki...
mogą ale nie polecam.
Jak juz chcesz obniżać to kupuj od razy kit !! czyli amor i sprężynę :D Efekt będzie dużo lepszy....
Lukas-182 pisze:Chyba najważniejsze, bo zawiechę chce kupić przez internet i czy zawiecha Jettek do 87 roku czymś się różni od tych po 87 roku, czy nie ma to znaczenia, kupuję po prostu do jetty II i nie patrzę na rocznik mojej Jettki ??
tam raczej nie ma różnicy żadnej.

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 00:18 ]
Lukas-182 pisze:Przednie sprężyny-->Ile powinno być prześwitu pomiędzy oponą, a błotnikiem na seryjnym zawieszeniu ?? Mógłby ktoś zmierzyć u siebie??
to musi Ci ktoś zmierzyć kto ma takie same parametry kół jak Ty :D

: pn wrz 08, 2008 10:56
autor: MAPET
Lukas-182 pisze:głowę zaprząta mi -40mm dla mnie to wystarczy i do niej mogę dać seryjne amorki...
TEORETYCZNie

lepiej ze sportowymi
Przednie sprężyny-->Ile powinno być prześwitu pomiędzy oponą, a błotnikiem na seryjnym zawieszeniu ?? Mógłby ktoś zmierzyć u siebie??
to sa leciwe auta kazdy moze miec inaczej ulozony zawias i to ci nic nie da!

: pn wrz 08, 2008 13:43
autor: Lukas-182
To_mas pisze:Co do wymiany amorków to nigdy nie wymieniaj tak jak zrobiłeś ze 1 szt. amory wymienia sie parami. Po wymianie czy to amorów czy sprężyn przednich należało by tez jechać na geometrie :)
Byłem zmuszony, brak kasy...oczywiście geometrię po wymianie ustawiłem :)
To_mas pisze:Lukas-182 napisał/a:
głowę zaprząta mi -40mm dla mnie to wystarczy i do niej mogę dać seryjne amorki...
mogą ale nie polecam.

Jak juz chcesz obniżać to kupuj od razy kit !! czyli amor i sprężynę :D Efekt będzie dużo lepszy....
No dobra a jaki zestaw polecasz -40 ??W przystępnej cenie...
To_mas pisze:Lukas-182 napisał/a:
Chyba najważniejsze, bo zawiechę chce kupić przez internet i czy zawiecha Jettek do 87 roku czymś się różni od tych po 87 roku, czy nie ma to znaczenia, kupuję po prostu do jetty II i nie patrzę na rocznik mojej Jettki ??

tam raczej nie ma różnicy żadnej.
Raczej, muszę być pewny...
MAPET pisze:Cytat:
Przednie sprężyny-->Ile powinno być prześwitu pomiędzy oponą, a błotnikiem na seryjnym zawieszeniu ?? Mógłby ktoś zmierzyć u siebie??


to sa leciwe auta kazdy moze miec inaczej ulozony zawias i to ci nic nie da!
No dobra to mniejsza z tym pytaniem :)

Jakie sportowe zawieszenie jest jak to się wyrażę "najmiększe" ?? tak aby było sportowe i względnie zachowało komfort jazdy...

: pn wrz 08, 2008 23:53
autor: Wajsik
Przednie sprężyny-->Ile powinno być prześwitu pomiędzy oponą, a błotnikiem na seryjnym zawieszeniu ?? Mógłby ktoś zmierzyć u siebie??
W golfie są ok 64cm od ziemi do błotnika
Lukas-182 pisze:eden z przodu wymieniłem jakiś miesiąc temu na nowy
zawsze wymienia się dwa amortyzatory
Lukas-182 pisze:strasznie siada tył
A odbojniki masz dobre?

: wt wrz 09, 2008 01:25
autor: Lukas-182
Wajsik pisze:W golfie są ok 64cm od ziemi do błotnika
Jutro sprawdzę :) ale jak kolega MAPET napisał to chyba nie ma większego sensu...
Wajsik pisze:zawsze wymienia się dwa amortyzatory
Wiem, tylko byłem w trudnej sytuacji finansowej i niestety musiałem tak postąpić...
Wajsik pisze:A odbojniki masz dobre?
Na pewno są już dobite, w końcu dobre 4 lata śmigają...

Jednak się zastanowiłem i sportowej zawieszenie odpada, skoncentruje się na seryjnym zawieszeniu... Jakiej firmy sprężyn i amorków szukać ?? Hart od sprężyn i Kayaba od amorków to dobry zestaw ?? Wymieniać tylne podstawy amortyzatorów czy one nie siadaja tak jak na przedzie ?? Rozumie, że odboje to komplet wymienić tył i przód ?? ostatnio zauważyłem komplet amorków do Jetty firmy Bilstein za 450zł (źródło Allegro) ta cena jest OK za bilsteiny ??

: wt wrz 09, 2008 03:21
autor: Semian
a moze jednak zdecydujesz sie na gwinta, zawsze mozesz podkrecic albo opuscic i nie ma z tym zandych problemow

: wt wrz 09, 2008 10:12
autor: Lukas-182
a moze jednak zdecydujesz sie na gwinta, zawsze mozesz podkrecic albo opuscic i nie ma z tym zandych problemow
Na gwinta z lekka nie mam teraz pieniędzy ;( zmiana pracy i brak funduszy, może w przyszłym roku...teraz to tylko chciałem zrobić porządnie serie...

: wt wrz 09, 2008 11:47
autor: Wajsik
Lukas-182 pisze:A odbojniki masz dobre?


Na pewno są już dobite, w końcu dobre 4 lata śmigają..
To tu masz przyczynę dlaczego Ci tył siada
Lukas-182 pisze:Rozumie, że odboje to komplet wymienić tył i przód ??
Nie koniecznie bo tylko z tył odboje mają wpływ na sztywność samochodu
Lukas-182 pisze:ostatnio zauważyłem komplet amorków do Jetty firmy Bilstein za 450zł (źródło Allegro) ta cena jest OK za bilsteiny ??
Myślę,że to dobra cena,ja rok temu dałem 300zł za sam przód
Lukas-182 pisze:Jutro sprawdzę :) ale jak kolega MAPET napisał to chyba nie ma większego sensu...
Mierzyłem 3 golfy i było podobnie,ale o możesz zobaczyć orientacyjnie,wiadomo kierować się tym nie można

Podsumowując,jeśli nie masz wielkich funduszy to kup dobre odbojniki na tył i sprawdź czy trzeba wymieniać sprężyny.
Tu masz kolegę który miał podobny problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2140418

: śr wrz 24, 2008 18:03
autor: darekd1985
witam mam malutkie pytanie czy do jetty II 1.6benzyna na tyl wejda sprezyny od passata B3 1.6TD kombi wzmacniane,akurat mam takie,a chce podniesc jette bo jak paru malych ludzikow usiadzie po 120kg to samochod troszke siedzi i chyba zwykle sprezyny temu nie wydolaja

: pn wrz 29, 2008 22:40
autor: Lukas-182
darekd1985 pisze:witam mam malutkie pytanie czy do jetty II 1.6benzyna na tyl wejda sprezyny od passata B3 1.6TD kombi wzmacniane,akurat mam takie,a chce podniesc jette bo jak paru malych ludzikow usiadzie po 120kg to samochod troszke siedzi i chyba zwykle sprezyny temu nie wydolaja
tego to ci nie powiem...ale myślę, że by podeszły...

Co do mojego tematu to przymierzam się do zakupu kompletu amorków na wszystkie koła...Znalazłem na allegro coś takiego:

http://www.allegro.pl/item437945344_amo ... to_vw.html

Firma Bilstein, komplet na 4 koła do tego odboje i osłony Febi Bilstein... czy to nie jest jakiś przekręt, bo coś za mało jak na amorki Bilsteina i to jeszcze pewnie B4... ??

: czw paź 02, 2008 16:05
autor: DJTim
ja kupiłem bilsteiny kompletne ze spręzynami za 200zł oczywiscie uzywki i smigam juz na nich prawie rok zadowolony jestem z tego zawiasu ale mysle nad gwintem :)

: czw paź 02, 2008 19:42
autor: Lukas-182
Wczoraj zamówiłem ten komplet, paczuszka już jedzie do mnie kurierem... Się okaże co kupiłem ale jestem dobrej myśli :) Na pewno będą lepsze niż te moje, a jak jeszcze wytrzymają z dwa lata to będzie OKEY :)

: czw paź 02, 2008 19:49
autor: DJTim
jesli to orginalny bilstein to bedziesz zniego zadowolony, nie jest az taki twardy i nawet fajnie obnizyłmi samochód :) życze powodzenia w zglebianiu :)