Strona 1 z 2

czy ktoś przytarł miską o asfalt?

: śr wrz 03, 2008 20:03
autor: axmax
Witam.
Zastanawiam się nad wymianą zawieszenia na -60 przód, -40mm tył. Czy miał ktoś przykre doświadczenia na polskich "drogach"? Mam silniczego 1,4 ABD. Proszę o wypowiedzi bez względu na wersje silnika i wysokość (niskość :grin: ) zawiesznia.
Jeżeli jest to możłiwe to proszę o fotki jak to wygląda w realu (dokładka-asfalt, nadkole-felga).
pozdrawiam :okej:

: śr wrz 03, 2008 21:43
autor: MarcoVW
Miska jest dobrze osadzona , raczej nie przytrze.
U mnie np jedyne co czym przycieram to osłona katalizatora lub krawędz progu.

: czw wrz 04, 2008 00:38
autor: wojtekgtd
Przy -60 nie powinno być problemu chyba ze trafisz na głębokie koleiny. Ja mam jeszcze niżej (ok. 4,5 - 5 cm między glebą a hokejem) i miską póki co nie przytarłem (tylko że u mnie niżej od miski jest jeszcze dolna rozpórka więc ona bierze na siebie wszystkie uderzenia).

: czw wrz 04, 2008 22:32
autor: _zakix_
W mk3 przecież ława jest niżej od miski olejowej ... :)

: czw wrz 04, 2008 22:54
autor: MAPET
_zakix_ pisze:W mk3 przecież ława jest niżej od miski olejowej ... :)
nie w kazdym :P u mnei miska nizej ;)

: śr wrz 10, 2008 16:42
autor: Christopherek
ja tam w poprzednim mk3 tarłem miską i nic się nie działo

: śr wrz 10, 2008 16:49
autor: axmax
o ile miałeś obniżone zawieszenie?

: czw wrz 11, 2008 14:16
autor: Shane84
ja mam bude troche nizej..i nie zdarzylo sie zebym zachaczyl. ale to kwestia wybierania dobrego odcinka drogi (czasami :) ). Licz sie z tym ze po zjechaniu z głównej drogi na jakąs polna - moze byc ciezko !

: czw wrz 11, 2008 15:56
autor: _zakix_
Christopherek pisze:ja tam w poprzednim mk3 tarłem miską i nic się nie działo
To chyba coś cienko tarłeś lub nie była to micha ;)

: czw wrz 11, 2008 22:14
autor: shibbyOP
Ja jak narazie miską nie przejechałem po asfalcie, jedynie co to przednim hokejem i tylnym tłumikiem przytarłem ze wzg na dość duże rozmiary tłumika, na jednej hopce zachaczył i zsunął sie z łączenia ze środkowym tłumikiem :helm:
A ogólne doświadczenia z gleby to diametralny spadek prędkości na mieście, czasami przepisowa jazda to i tak za szybko :)

: pn wrz 15, 2008 14:19
autor: koledziak
ja mam takie coś żeby nie haczyć miską: Obrazek nie sugeruj się odległością "płoza"- ziemia bo jak robiłem zdjęcie to podniosłem go na lewarku
a tak wygląda samochód Obrazek Obrazek Obrazek

: wt wrz 16, 2008 11:54
autor: mobil01
koledziak, a dało by się zrobić jakieś dokładniejsze zdjęcia np z kanału jak to wszystko wygląda ?? mi się podoba taka osłona i pasowało by mi zrobić taką. Ja osobiście jeszcze z miską nic nie zrobiłem ale z kolega jechałem fordem mondeo no i zerwaliśmy całą michę na koleinie tylko jakby ktoś nie wierzył no nie były zwykłe koleiny (mało kto chyba taką drogę widział )

: wt wrz 16, 2008 20:17
autor: Zybi236
Ja w moim poprzednim autku czyli w Vento 1,8 ABS przytarłem o asfalf na tyle konkretnie że zostały głebokie ślady na ławie i na misce ( na szczęście blaszanej ). Niezwłocznie wykonałem własnoręcznie osłonę pod miskę na którą składały się trzy prostokątne profile zamknięte o wymiarach ok. 20mm x 10mm ( w przekroju ) puszczone od przedniej belki zawieszenia silnika do tylnej ławy i wygięte w kształt długiego spłaszczonego "S". Profile rozstawione co ok. 30cm i przykręcone utwardzanymi śrubami "dziesiątkami" albo "dwunastkami". Łby śrub przy ławie wpuszczone w profil żeby ich nie ścięło. Mocowania śrub z przodu belki i z tyłu ławy żeby uderzenia od dołu przyjmowały całe te elementy. Do tej jakże wyszukanej i przemyśłanej konstrukcji :grin: :grin: :grin: dospawana od dołu płyta z blachy 4mm wygięta w ten sam kształt co profile i po zdjęciu obspawana na stole raz przy razie. Konstrukcja prosta ale zajebiaszczo wytrzymała, nie bałem się żadnego spotkania z koleinami czy też studzienkami (płyta prześlizgiwała się po przeszkodach jak po maśle. Pomiędzy osłoną ( profilami ) a miską zostawiłem 1-2 cm na ugięcie się od uderzeń. Szkoda że nie mam już tego Venciaka bo zrobiłbym fotki ale zanim założę gwinta do swojego GTI-ka też obowiązkowo zrobię taką osłonę.

: sob wrz 20, 2008 17:44
autor: axmax
witam. Co powiecie na to zawiesznie? http://www.allegro.pl/item434416327_vw_ ... _40mm.html

aktualnie posiadam sportowe sprężyny wiec może tylko kupić same amory, np. te? http://www.allegro.pl/item434280777_vw_ ... przod.html i te na tył?
http://www.allegro.pl/item435722074_vw_ ... tylne.html

Ma też kilka pytań:
tył mam niżej niż przód, czy po wymianie amortyzatorów będzie wyglądało to lepiej?
czy po wymianie całych mcpearsonów lub samych amortyzatorów trzeba ustawiać zbierzność?
zobaczcie zdjęcia mojego golfa i doradźcie co zrobić!