Strona 1 z 3

[all VW] Miska blisko asfaltu. Jak ją zabezpieczyć

: ndz sie 03, 2008 13:11
autor: Kapsel
Witam
Myślę że to jest dobre miejsce na ten temat bo jest on powiązany z niskim zawieszeniem (jeżeli nie to proszę o przeniesienie tematu).

Probem polega na tym że miska jest bardzo blisko asfaltu i mam pytanie jak ją wzmocnić, przerobić itd. żeby jej nie stracić. Wyższa gleba nie wchodzi w grę.

Sprawa wygląda tak: Obrazek

: ndz sie 03, 2008 13:18
autor: Pieterko
Popinam sie pod temat, bo od wczoraj mam ten sam problem....

: ndz sie 03, 2008 13:50
autor: angel00s
najlepiej zaopatrzyć się w drugą i uważać, ale zawsze można odkręcić obecną i pojechać z nią do kowala (np zakład w którym robią bramy) i niech dołoży troche żelastwa na spód...

: ndz sie 03, 2008 21:15
autor: Pim
A może i by pokombinować coś na kształt tego co było w dużych fiatach i polonezach? Choć pewnie w Twoim przypadku by to 'zabezpieczenie' już tarło po asfalcie.

: ndz sie 03, 2008 21:46
autor: beetle
rozwiazanie to zapas misek albo... Panzer Plate

: pn sie 04, 2008 00:06
autor: Pieterko
No to chlopaki daliscie pomysly :):P

: pn sie 04, 2008 02:37
autor: angel00s
jesli chodzi o to panzer plate, to jaka jest przypuszczalna waga takiego draństwa?

: pn sie 04, 2008 09:07
autor: jozekrjrj
zalezy z czego zrobisz (alu, stal, tytan[zajebiste iskry ida])

potem zalezy z jakiej grubosci materiału

i na koniec rozmiar (tylko pod miska, a moze pod całym układem napendowym , albo pod całym samochodem)

: pn sie 04, 2008 10:36
autor: beetle
material plyty jest wazny ale podstawa to solidne mocowanie.
zajrzyjcie do instrukcji montażu plyt do ktorych link podalem, jakie sa wsporniki i gdzie sa punkty mocowania.
konstrukcja jest przemyslana i wydaje sie rzeczywiscie pancerna.
trzeba niezlego dzwona aby dotknac miski

[ Dodano: 04 Sie 2008 10:41 ]
angel00s pisze:jesli chodzi o to panzer plate, to jaka jest przypuszczalna waga takiego draństwa?
waga to 23.35 funta czyli 11 kg

: wt sie 05, 2008 07:37
autor: $iwy
Na allegro sprzedają takie płyty chyba po 380,- jeśli się nie mylę.Sam muszę czegoś szukać bo moja miska mówi ze ma już trochę dość.

: czw sie 07, 2008 01:56
autor: Kapsel
Pim pisze:A może i by pokombinować coś na kształt tego co było w dużych fiatach i polonezach? Choć pewnie w Twoim przypadku by to 'zabezpieczenie' już tarło po asfalcie.
A jak to wygląda ?

Z tarciem nie ma tragedii bo głównie trze tłumik który jest niżej i do jego wysokości (a raczej "niskości") coś mogę wymyślić. Trzeć sobie czasem może, bardziej chodzi mi o to żeby miski nie zostawić.

Z jakiego materiału lepiej zrobić płytę pod miskę ? Myślałem coś w rodzaju sanek zrobić, chodzi mi o to że jak się wjedzie w dziurę to będzie płyta zaokrąglona i wzmocniona żeby się na niej auto ślizgało po dziurach. Jest tylko jeden mały problem. Nie wiem jeszcze jak to zrobić :helm: :helm:

Jak coś wymyślę mądrego to się pochwale :smoke:

: czw sie 07, 2008 07:50
autor: MZiobro
robiłem koledze płyty już dwa razy z racji tego ze startuje w RMP , pierwszą alu do seicento drugą do 206 ale z włókna....aluminiowa waży około 10kg natomiast z włókna około 4-5kg z tym że jest 2 razy droższa...konstrukcje mocowania najczesciej mocuje sie do sanek lub bezposrednio do podłużnic a sama płyte juz do nich albo sruba+nakretka-jednak po pewnym czasie trudno to odkrecic(lby srub sie masakralnie scieraja) lub lepsze rozwiazanie -nagzymkowana płyta mocowana stożkową sruba na imbus ( lub torx) .Powiem ze plyta chroni w 100% i nie widzialem takiego uderzenia od dolu by cos sie stalo z miska.
U siebie w MK3 tez bede wkrotce robił cos takiego - juz patrzyłem....nie ma zadnych problemow :bigok: Jak ktoś chce to tutaj na bank kupi takie cos lub umówi sie na założenie-napewno mieli plyty jakis czas temu w swojej ofercie.
aha co do plyty z alu(tansza i latwiej dostepna opcja) najlepiej o grubosci 4-5mm...

http://www.ireco.com.pl/index.php?ireco=kontakt

: sob sie 09, 2008 09:29
autor: Semian
ja proponuje zaopatrzyc sie w kilka misek wiem z wlasnego doswiadczenia ,wymiany sa proste jedyny problem stanowia 2 sruby znajdujace sie kolo skrzyni z nimi zawsze jest problemem chyba ze ktos ma rozwiazanie (oprocz demontarzu skrzyni)

: ndz sie 10, 2008 01:15
autor: Pieterko
Ja jak narazie latam i miska jeszcze nie przywalilem. Omijam krawezniki, no i na drodze szeroko oczyska otwarte mam... Nieraz sie jedzie po drodze węzykiem, ale dziury skutecznie sie omija...

Szerokosci no i malo dziur na drodze zycze :okej: