Strona 1 z 2
[MK3] Problem z zawieszeniem sportowym
: pt lip 18, 2008 12:52
autor: pawlos18
Witam niedawno kupiłem golfa na glebie (chyba -40/-40)
Problem w tym że jeden tylny amortyzator był do wymiany, ale jak jeździłem w 5 osób to nie wiem jakim cudem obcierało mi o oponę (ścięło ją) z tej dobrej strony
A wiec pojechałem do znajomego mechanika a on powiedział że gleba to nie na nasze drogi, i wsadził mi na tył zawieszenie seryjne na próbę abym zobaczył jak sie jeździ
ale tył troszkę stoi teraz w górze
I nie wiem co teraz zrobić czy wymienić tylko amortyzatory na sportowe i pozostać przy glebie, czy wywalić glebę i zmienić na serie?? Chodzi mi o to żeby przy komplecie osób nic nie obcierało
Doradźcie co mam zrobić
opony mam zimówki 185/55/14, letnie alu 195/45/14
: pt lip 18, 2008 13:14
autor: Cieluś
Ważny jest rozmiar flgi- szerokość i ET. Nawet jak byś miał super beton kit i szeroki koło z małym ET to w komplecie i tak będzie tarło...
: pt lip 18, 2008 13:18
autor: Robson
pawlos18, musisz okręcić koło i zobaczyć jakie masz ET na feldze, tak jak kolega
Cieluś, napisał, najpierw trzeba sprawdzić czy w ogolę opona sie mieści w nadkole, a pozniej możemy dalej myśleć czy może to wina padniętego amora była
: pt lip 18, 2008 13:39
autor: pawlos18
A jak sprawdzić to ET?? i co to wogóle jest??
: pt lip 18, 2008 14:37
autor: Robson
A jak sprawdzić to ET?? i co to wogóle jest??
już Ci to mówiłem że sprawdzisz na wewnętrznej stronie felgi, a ET to umieszczenie środka felgi tego z miejscem na śruby w stosunku do felgi im mniejsze et tym felga bardziej na zewnątrz. Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem ale sie starałem
: pt lip 18, 2008 15:50
autor: Sebas1901
Ja miałem ten sam problem
założyłem nowe sportowe gazówki z tyłu i nadal to samo.
Jak na razie to problem załatwiłem tak w sprężyny wkęciłęm gumy usztywniające po 2 na każdą stronę i jest oki
cena takiej gumy to w sklepie koszt ok 5 zł,Stosunkowo mało roboty i efekt zauważalny za małą kasę
: pt lip 18, 2008 16:14
autor: Robson
Ja miałem ten sam problem
założyłem nowe sportowe gazówki z tyłu i nadal to samo.
Jak na razie to problem załatwiłem tak w sprężyny wkęciłęm gumy usztywniające po 2 na każdą stronę i jest oki
cena takiej gumy to w sklepie koszt ok 5 zł,Stosunkowo mało roboty i efekt zauważalny za małą kasę
te gumy to dobre jak ciągniesz przyczepę kempingową a nie na co dzień hehe, może masz już po prostu zajechane sprężyny ??
Ewentualnie kupiłeś amory krótsze i masz zwykłe sprężyny to sie teraz gnie
: pt lip 18, 2008 16:36
autor: Cieluś
A jak sprawdzić to ET?? i co to wogóle jest??
http://www.civic4g.pl/forum/topics12/52.htm
: pt lip 18, 2008 19:04
autor: pawlos18
A da sie jakoś sprawdzić czy to sprężyny są już zjechane??
: sob lip 19, 2008 14:06
autor: Cieluś
Nie ma sposobu na to żeby sprawdzić (bynajmniej nie słyszałem). Jak masz za miękkie auto i pływa podczas jazdy to masz albo amory, albo sprężyny wywalone.
: sob lip 19, 2008 18:21
autor: pawlos18
Mam jeszcze jedno pytanie co do tego ET, mam na oku ładne alusy ale z allegro i pytałem właściciela jakie mają ET a on nie wie, czy jest to napisane gdzieś na feldze czy trzeba mierzyć jakie jest?? I czy spokojnie mogę zakładać w mojej sytuacji 15stki
: sob lip 19, 2008 21:17
autor: Cieluś
ET jest napisane od wewnętrznej strony felgi. Co do tych 15tek to zalezy rozmiar tzn szerokość + właśnie ET.
: ndz lip 20, 2008 11:44
autor: Sebas1901
Robson pisze:Ja miałem ten sam problem
założyłem nowe sportowe gazówki z tyłu i nadal to samo.
Jak na razie to problem załatwiłem tak w sprężyny wkęciłęm gumy usztywniające po 2 na każdą stronę i jest oki
cena takiej gumy to w sklepie koszt ok 5 zł,Stosunkowo mało roboty i efekt zauważalny za małą kasę
te gumy to dobre jak ciągniesz przyczepę kempingową a nie na co dzień hehe, może masz już po prostu zajechane sprężyny ??
Ewentualnie kupiłeś amory krótsze i masz zwykłe sprężyny to sie teraz gnie
Sprężyny i amorki są nowe i to gazówki
tylko że przypuszczam że spingi lipne chyba.Campingu nie ciągne za to na tym też można jeździć na co dzień
: pn lip 21, 2008 15:58
autor: aurel
oby napewno 14?? przy -60/40 w golfie MK III z felga 14 na niskim (tak niskim) profilu musiał bys miec et conajmniej 10 by tarło i jakies lipne amory pokaz foty tego dylizansu i czy to nie sa felgi 15