Strona 1 z 2
Sprężyny
: sob cze 07, 2008 12:42
autor: Karoo1988
Witam!!!
Napiszcie mi jakie mam kupić twarde sprężyny tył i przód najlepiej -40 lub - 50
Takie twarde żeby zawieszenie ledwie co sie uginało bo teraz mam jakieś sprężyny które obniżają mi auto o -40 ale auto jest miękkie nawet bardzo
[ Dodano: 07 Cze 2008 16:06 ]
??
: sob cze 07, 2008 16:20
autor: MarcoVW
musisz szukać sprezyn EIBACH Sportline są one bardziej tware "progresywne" od typowej seri Eibach Pro Kit.
: pn cze 09, 2008 23:02
autor: tauka
Najwięcej twardości amorek daje. Możesz mieć te same sprężyny z innym amorkiem i bedzie dużo twardziej.
: pn cze 09, 2008 23:05
autor: kizi19844
dokup sobie gumy na sprezyny jesli masz miekkie,tanio Cie wyjdzie,sam zrobisz i bedzie ok.
: pn cze 09, 2008 23:10
autor: bombel-g2
tylko wąskie gumy a nie te szerokie bo auto podniesiesz...
: śr cze 11, 2008 20:55
autor: Karoo1988
A gdzie takie gumy mogę kupić ?
Podajcie jakieś linki czy coś
I jeszcze jedno im więcej zwoji ma spring tym twardszy czy odwrotnie?
: śr cze 11, 2008 22:04
autor: Fabian LDZ
: śr cze 11, 2008 23:05
autor: MarcoVW
Oto cytat z tej aukcji : " SAMOCHÓD Z GUMAMI USZTYWNIJĄCYMI MA STABILNE ZAWIESZENIE,
NIE "DOBIJA" JEŻELI SĄ FELGI ALUMINIOWE WIĘKSZE NIŻ STANDARDOWE
PRZY UŻYCIU NASZYCH GUM,
NIE MA MOŻLIWOŚCI OBCIERANIA SAMOCHODU O NADKOLA "
I wszsytko zgodne z tym opisem, bo wystarczy spojrzec na zdjecie i od razu widac ze auto praktycznie chodzi na samych gornych zwojach sprezyny ( nie ma mowy o dobijaniu ani obcieraniu bo, gumy nie pozwalą sie ugiąc nizej sprezynie !!)co za tym idzie caly nacisk auta utrzymuja te wolne gorne zwoje.
CO JEST NIEBIEZPIECZNE!!!! tak przesilona sprezyna moze poprostu peknąc. I tak tez sie dzieje w praktyce !! :]
: czw cze 12, 2008 00:18
autor: Karoo1988
czyli co z tymi gumami kupować czy nie?
: czw cze 12, 2008 11:40
autor: ppoll27
jeśli cenisz sobie życie swoje i pasażerów to zapomnij o takim rozwiazaniu i przestrzegaj przed nim innych - kolega MarcoVW chyba wyraźnie napisał ...
: czw cze 12, 2008 18:45
autor: Duber
ja w mk2 mialem po 2 gumy z rok i jakoś zyje
: czw cze 12, 2008 19:42
autor: AFN140KM
Więc i ja się wypowiem:
Sprawa wygląda prosto. Żaden z producentów samochodów nie montuje takich gum seryjnie, więc takie rozwiązanie jest niedopuszczalne.
Plusy:
- Stosunkowo tanie utwardzenie zawieszenia.
Minusy:
- Bezdyskusyjny wpływ na bezpieczeństwo, szczególnie jeśli w aucie jest ABS.
- Rozstrojenie zawieszenia (zmiana charakterystyki pracy sprężyny na bliżej nieokreśloną).
- Bardzo duże prawdopodobieństwo uszkodzenia sprężyny (pęknięcie) np. w szybkim zakręcie...
- Przyspieszone zużycie górnych i dolnych poduszek amortyzatora.
- I wiele innych.
Sprężyna musi pracować wszystkimi zwojami, a nie tylko dwoma górnymi i jednym dolnym.
Karoo1988 pisze:...czyli co z tymi gumami kupować czy nie?...
Decyzja należy do Ciebie. Jeśli chcesz zainwestować w swoje autko i sprawić aby było bezpieczne i dobrze się prowadziło to posłuchaj
MarcoVW. Natomiast, jeśli Ci na tym nie zależy to zakładaj te gumy.
piotr2 pisze:...ja w mk2 mialem po 2 gumy z rok i jakoś zyje...
A teraz, to do swojego 150-konnego ABF-a też byś je założył? Czy szukał byś sprężyn EIBACH lub gwintu?
: czw cze 12, 2008 21:49
autor: MarcoVW
Karoo1988 szukaj konkretnych firmowych sprezyn np. te Eibach co napisalem wyzej do tego jescze sportowe twarde amorki i bedziesz mial auto jak na nogach od stołu twarde i sztywne . Zapodaj jeszcze sobie rozpurke na kielichy by bude usztywnic , a jak juz konkretniej sie lubisz degustowac twardoscia to jeszcze rozpurke miedzywachaczową.
: czw cze 12, 2008 21:54
autor: Duber
AFN140KM pisze:A teraz, to do swojego 150-konnego ABF-a też byś je założył
tu na seri blomby z zębów wyskakuja.wiec nietrzeba...Ja niepolecam gum tylko ja rok na nich smigalem i nic sie niestalo umnie.majac abf jezdze innymi predkosciami a to roznica.w mk2 mialem fele z ET20 i tylko gumy ratowaly opony.