Strona 1 z 2

obcieraja opony z tylu pomocy!!!

: pn maja 26, 2008 14:29
autor: nawiasvw
witam. koledzy mam problem ze swoim gti 20 jahre, obciera mi z tylu nadkola przy obciazeniu jednej osoby(a dokładniej na dole przy listwie progu) problem zaczal sie pojawiac jak zalozylem nowe opony 205/50 16, zawieszenie jest seryjne, myslalem wlozyc gumy w sprezyny ale czytalem ze odradzacie ten pomysl,a moze zalozyc sprezyny od passka tylko boje sie ze bedzie wygladal jak "polonez"
jak temu zaradzic???? pomocy!!!
co mam zrobic???
sprawa sie zaczyna komplikowac bo mam ochote go jeszcze troszeczke obnizyc ale najpierw chce rozwiazac ten problem

: pn maja 26, 2008 14:42
autor: Zerosuper
Po pierwsze sprawdź czy Twoje amory jeszcze żyją, może nadszedł już ich czas ?
Po drugie sprawdź sprężyny one też ulegają zużyciu.
Po trzecie możesz odgiąć nadkola. Jeśli masz w planach go obniżać to przy 205/50 R16 i tak będziesz musiał odginać nadkola.

: pn maja 26, 2008 17:10
autor: Kisiel
a jakie masz felgi??? szerokosc i ET??

: wt maja 27, 2008 01:37
autor: nawiasvw
bylem sprawdzic amory i okazalo sie ze mam do wymiany, ET hmm standart dlatej wersjii,
ale mam dylemat co teraz zalozyc, zastanawiam sie nad amorami gazowymi ale co dalej ze springami??? moze mi cos doradzicie chcialem go posadzic w stosunku 40/35 co polecacie czytalem ze H&R niezle sie sprawdzaja ale czy niebeda obcierac dalej??? najlepsze jest to ze obciera przy progu a nie na górze!!!

: wt maja 27, 2008 05:47
autor: Wojtek
nawiasvw pisze:najlepsze jest to ze obciera przy progu a nie na górze!!!
a belkę masz prostą?

: wt maja 27, 2008 10:53
autor: nawiasvw
hehe dobre pytanie jak to sprawdzic??? ale nie przypominam sobie zebym gdzies udezyl.
a zauwazylem dzisiaj ze wogule tyl siedzi mi nizej niz przód jak bym worek ziemniakow wozil, chyba zmienie jeszcze sprezyny bo amory to bankowo!!!

: wt maja 27, 2008 12:10
autor: cowboy
nawiasvw pisze:problem zaczal sie pojawiac jak zalozylem nowe opony 205/50 16
bo założyłeś większe koła i obciera ci o wnętrze nadkola, jeśli masz oryginalen BBSy z 20 Jahre to przy ET45 nie ma szans żeby tarło o nadkole

tak czy owak założ te H&R bo standardowe sprężyny są niesamowicie miękkie

trzeba było założyć 205/45/16 albo 215/40/16 albo 195/45/16

: wt maja 27, 2008 13:47
autor: nawiasvw
fele mam oryginał wiedz takie wlasnie mam ET45, hmm czyli bede zmuszony sprzedac nowe kapcie i zalozyc o nizszym profilu(takie jak zalecaja), najpierw zobacze jeszcze co sie bedzie dzialo jak zaloze nowe amory i odbujniki ktorych niema bo je zjadlo :)) ale to dopiero w piatek. a narazie zmuszony jestem podróżowac samotnie.

: wt maja 27, 2008 20:46
autor: Wojtek
nawiasvw pisze:hehe dobre pytanie jak to sprawdzic???
najłatwiej stanąc za autem i patrzyc jak jedzie, czy koła idą prosto tylne za przednimi :)

: wt maja 27, 2008 23:19
autor: covacsxxx
..:VoyteQ:.. pisze:najłatwiej stanąc za autem i patrzyc jak jedzie, czy koła idą prosto tylne za przednimi
czyli sprzwadzic czy to nie czteroślad, jezdzacy romb

[ Dodano: 27 Maj 2008 23:22 ]
nawiasvw, biorac pod uwage ze w mk3 byly 195/50r15 lub 215/40r16 a ty zalozyles 205/50r16 to masz 3,5 cm za duze kola..wiec pewnie to te opony ci wadza

[ Dodano: 27 Maj 2008 23:22 ]
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
link do przeliczenia

: śr maja 28, 2008 09:39
autor: MarcoVW
Pokaż zdjecia jak auto stoi . Ile palcy wchodzi miedzy opone ?
50mm wys opon jest żle dobrana to wiadomo zły zamiennik dla 195/50/15.

: śr maja 28, 2008 09:50
autor: covacsxxx
MarcoVW pisze:50mm wys opon
nie mm ale procent z szerokosci

: śr maja 28, 2008 09:54
autor: MarcoVW
jo jo :food:
Profil opony jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości.Wartość, która określa procentowy stosunek wysokości .

: śr maja 28, 2008 10:03
autor: covacsxxx
MarcoVW pisze:Profil opony jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości.Wartość, która określa procentowy stosunek wysokości .
ale zes przepisal ladna definicje :P