Strona 1 z 1

Amortyzatory KONI

: ndz maja 18, 2008 16:04
autor: robak
Panowie, potrzebuję informacji na temat takich amortyzatorów:


Obrazek Obrazek

Wiem tylko że firma KONI i numery na plastiku: vw 357 413 107 B Germany.

Może ktoś ma takie i mógłby doradzić mi czy warto coś takiego kupować. Gość twierdzi że mają 80% sprawności i były w mk3, silnik 1,4. Chcę je założyć do sprężyn -40mm (do TDI).
Wydaje mi się że powinny mieć jeszcze jakieś numery wytłoczone ale podobno nic na nich nie ma poza tym co pisałem wcześniej.

Dzięki i czekam na opinie znawców tematu:)

: ndz maja 18, 2008 19:49
autor: Kisiel
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166747
robak pisze:doradzić mi czy warto coś takiego kupować
zalezy za ile??

: ndz maja 18, 2008 20:21
autor: robak
za 300zł wato??

: pn maja 19, 2008 00:25
autor: Kisiel
razem z tymi springami co sa na fotce???

: pn maja 19, 2008 20:46
autor: robak
czy można sprwdzić sprawność amortyzatorów? bez zakładania i stacji diagnostycznej...

: pn maja 19, 2008 22:32
autor: Bossman
robak pisze:czy można sprwdzić sprawność amortyzatorów? bez zakładania i stacji diagnostycznej...
mniej wiecej sprawdzisz...tzn bedziesz wiedział przynajmniej,ze nei sa całkiem wys.rane :P
a stacja diagnostyczna to w przypadku skróconych amorów guzik Ci powie

: wt maja 20, 2008 10:31
autor: ppoll27
z wyszukiwarki http://www.koni.com/index.php?id=254&L=1 wynika ze 1,4 i TDI miały identyczne modele - z tym ze jedyne co mozna powiedziec o amorkach z fotki to tyle z sa z serii Sport, wiec bez porównania dlugości kielichów z normalnymi nie wiadomo czy to wersja o skróconym skoku SPD (do obniżanych sprężyn) czy zwykła ...
co do ceny to jeśli dobrze pamiętam to cena nowej 1. sztuki to ok 500 pln ...

: wt maja 20, 2008 20:00
autor: robak
ppoll27 pisze:z tym ze jedyne co mozna powiedziec o amorkach z fotki to tyle z sa z serii Sport, wiec bez porównania dlugości kielichów z normalnymi nie wiadomo czy to wersja o skróconym skoku SPD
wydawało mi się że Koni Sport to wszystkie mają skrócony skok.....
"Długość kielichów", czyli to ta część na żółto :-)
Bossman pisze:a stacja diagnostyczna to w przypadku skróconych amorów guzik Ci powie
dlaczego na na stacji nie sprawdzę zużycia???Gość twierdzi ze sprawdzał i było 80%..
Zresztą nawet jak sprawdzałem ogłoszenia na Allegro to większość pisze że np. "zawieszenie sprawdzane na stacji i ma 60%"

[ Dodano: 20 Maj 2008 20:02 ]
Bossman pisze:mniej wiecej sprawdzisz...tzn bedziesz wiedział przynajmniej,ze nei sa całkiem wys.rane
ale jak?? bo to czy ciekną można zobaczyć.

: wt maja 20, 2008 22:09
autor: Bossman
robak pisze:dlaczego na na stacji nie sprawdzę zużycia???Gość twierdzi ze sprawdzał i było 80%..
Zresztą nawet jak sprawdzałem ogłoszenia na Allegro to większość pisze że np. "zawieszenie sprawdzane na stacji i ma 60%
tak tak sprawdzic oczywiscie,ze sprawdza, tylko nie liczylbym na to,ze pomiar bedzie prawidlowy...sam bylem na stacji i wykazalo ponad 80% mimo,ze byly u kresu żywota :helm:

: śr maja 21, 2008 11:12
autor: ppoll27
na stacji nie sprawdzisz za bardzo zużycia samego amorka bo badasz amortyzację całości - czyli poczynając od ciśnienia w oponach, wysokości=twardości boków opony, sprężyny i amorka ... amorek może być średnio - cienki a na mocno nabitych kołach i względnie sprawnej sprężynie wynik będzie wysoki ... pozatym te X% to pewnie usłyszałeś na gębę prawda ? :chytry:
osobiście jeśli ta zawiecha był śmigana w polsce to bym jej nie tykał ... z tego co wiem to "świeże" Koni nie jest złe ale na polskich drogach mocno dostaje w tyłek i potrafi paść - jak chcesz używane to moim zdaniem lepiej szukać Bilsteina B6/B8 którego możesz w pełni zreanimować i ustawić pod auto(masa)/sprężyny(skok) .... :bigok:

: śr maja 21, 2008 19:20
autor: robak
podobno zaraz po przyjeździe auta z Niemiec zostało to zawieszenie ściągnięte i założone seryjne... więc nie jeżdżone po Polskich drogach.

Czytałem, że Koni ma bardzo dużą wytrzymałość i właśnie dla tego szukałem tej firmy.
Więc radzicie Bilsteina B6 pod sprężyny -40mm??

: śr maja 21, 2008 23:43
autor: Kisiel
robak pisze:Więc radzicie Bilsteina B6 pod sprężyny -40mm??
bardzo dobre amortyzatory, ustawiac je mozna pod konkretne obnizenie i trwalosc maja naprawde duza

[ Dodano: 21 Maj 2008 23:45 ]
jezdzilem na takich amorach w brata ciotecznego A4, obnizenie cos kolo 30-40 mm i powiem ze jest bajka :)