Amortyzatory KONI

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
robak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sty 23, 2007 18:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Amortyzatory KONI

Post autor: robak » ndz maja 18, 2008 16:04

Panowie, potrzebuję informacji na temat takich amortyzatorów:


Obrazek Obrazek

Wiem tylko że firma KONI i numery na plastiku: vw 357 413 107 B Germany.

Może ktoś ma takie i mógłby doradzić mi czy warto coś takiego kupować. Gość twierdzi że mają 80% sprawności i były w mk3, silnik 1,4. Chcę je założyć do sprężyn -40mm (do TDI).
Wydaje mi się że powinny mieć jeszcze jakieś numery wytłoczone ale podobno nic na nich nie ma poza tym co pisałem wcześniej.

Dzięki i czekam na opinie znawców tematu:)



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » ndz maja 18, 2008 19:49

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166747
robak pisze:doradzić mi czy warto coś takiego kupować
zalezy za ile??


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
robak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sty 23, 2007 18:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: robak » ndz maja 18, 2008 20:21

za 300zł wato??


Był Golf III AFN.... teraz Leon FR ARL:

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=46933

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » pn maja 19, 2008 00:25

razem z tymi springami co sa na fotce???


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
robak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sty 23, 2007 18:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: robak » pn maja 19, 2008 20:46

czy można sprwdzić sprawność amortyzatorów? bez zakładania i stacji diagnostycznej...


Był Golf III AFN.... teraz Leon FR ARL:

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=46933

Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » pn maja 19, 2008 22:32

robak pisze:czy można sprwdzić sprawność amortyzatorów? bez zakładania i stacji diagnostycznej...
mniej wiecej sprawdzisz...tzn bedziesz wiedział przynajmniej,ze nei sa całkiem wys.rane :P
a stacja diagnostyczna to w przypadku skróconych amorów guzik Ci powie


https://www.facebook.com/BadPhotographer?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt maja 20, 2008 10:31

z wyszukiwarki http://www.koni.com/index.php?id=254&L=1 wynika ze 1,4 i TDI miały identyczne modele - z tym ze jedyne co mozna powiedziec o amorkach z fotki to tyle z sa z serii Sport, wiec bez porównania dlugości kielichów z normalnymi nie wiadomo czy to wersja o skróconym skoku SPD (do obniżanych sprężyn) czy zwykła ...
co do ceny to jeśli dobrze pamiętam to cena nowej 1. sztuki to ok 500 pln ...
Ostatnio zmieniony wt maja 20, 2008 10:32 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Awatar użytkownika
robak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sty 23, 2007 18:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: robak » wt maja 20, 2008 20:00

ppoll27 pisze:z tym ze jedyne co mozna powiedziec o amorkach z fotki to tyle z sa z serii Sport, wiec bez porównania dlugości kielichów z normalnymi nie wiadomo czy to wersja o skróconym skoku SPD
wydawało mi się że Koni Sport to wszystkie mają skrócony skok.....
"Długość kielichów", czyli to ta część na żółto :-)
Bossman pisze:a stacja diagnostyczna to w przypadku skróconych amorów guzik Ci powie
dlaczego na na stacji nie sprawdzę zużycia???Gość twierdzi ze sprawdzał i było 80%..
Zresztą nawet jak sprawdzałem ogłoszenia na Allegro to większość pisze że np. "zawieszenie sprawdzane na stacji i ma 60%"

[ Dodano: 20 Maj 2008 20:02 ]
Bossman pisze:mniej wiecej sprawdzisz...tzn bedziesz wiedział przynajmniej,ze nei sa całkiem wys.rane
ale jak?? bo to czy ciekną można zobaczyć.


Był Golf III AFN.... teraz Leon FR ARL:

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=46933

Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » wt maja 20, 2008 22:09

robak pisze:dlaczego na na stacji nie sprawdzę zużycia???Gość twierdzi ze sprawdzał i było 80%..
Zresztą nawet jak sprawdzałem ogłoszenia na Allegro to większość pisze że np. "zawieszenie sprawdzane na stacji i ma 60%
tak tak sprawdzic oczywiscie,ze sprawdza, tylko nie liczylbym na to,ze pomiar bedzie prawidlowy...sam bylem na stacji i wykazalo ponad 80% mimo,ze byly u kresu żywota :helm:


https://www.facebook.com/BadPhotographer?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 21, 2008 11:12

na stacji nie sprawdzisz za bardzo zużycia samego amorka bo badasz amortyzację całości - czyli poczynając od ciśnienia w oponach, wysokości=twardości boków opony, sprężyny i amorka ... amorek może być średnio - cienki a na mocno nabitych kołach i względnie sprawnej sprężynie wynik będzie wysoki ... pozatym te X% to pewnie usłyszałeś na gębę prawda ? :chytry:
osobiście jeśli ta zawiecha był śmigana w polsce to bym jej nie tykał ... z tego co wiem to "świeże" Koni nie jest złe ale na polskich drogach mocno dostaje w tyłek i potrafi paść - jak chcesz używane to moim zdaniem lepiej szukać Bilsteina B6/B8 którego możesz w pełni zreanimować i ustawić pod auto(masa)/sprężyny(skok) .... :bigok:
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 11:13 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Awatar użytkownika
robak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt sty 23, 2007 18:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: robak » śr maja 21, 2008 19:20

podobno zaraz po przyjeździe auta z Niemiec zostało to zawieszenie ściągnięte i założone seryjne... więc nie jeżdżone po Polskich drogach.

Czytałem, że Koni ma bardzo dużą wytrzymałość i właśnie dla tego szukałem tej firmy.
Więc radzicie Bilsteina B6 pod sprężyny -40mm??


Był Golf III AFN.... teraz Leon FR ARL:

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=46933

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » śr maja 21, 2008 23:43

robak pisze:Więc radzicie Bilsteina B6 pod sprężyny -40mm??
bardzo dobre amortyzatory, ustawiac je mozna pod konkretne obnizenie i trwalosc maja naprawde duza

[ Dodano: 21 Maj 2008 23:45 ]
jezdzilem na takich amorach w brata ciotecznego A4, obnizenie cos kolo 30-40 mm i powiem ze jest bajka :)
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 23:47 przez Kisiel, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości