Strona 1 z 2

[MK3] Regulacja tyłu na talerzykach - jak ?

: pn mar 24, 2008 17:22
autor: Kuman
Witam :pub:
Niby banalne pytanie ale słyszałem kilka wersji.
Więc mam tylne amortyzatory z regulacją wysokości na talerzykach. I teraz w jakim położeniu talerzyka auto pójdzie na maxa w dół a w jakim na maxa w górę ? Bo sam zgłupiałem. Teraz mam talerzyk na maxa w dół.

proszę o szybkie odpowiedzi :) :pub:

: pn mar 24, 2008 17:31
autor: sas_gti
ja postawisz amortyzator pionowo to im nizej talerz tym nizej auto i odwrotnie (tylko nie postaw do gory nogami:) )

: pn mar 24, 2008 17:37
autor: Kuman
I znów inna odpowiedź :kac: Mi się też taz wydawało ale z drugiej trony im sprężyna bardziej ściśnięta tym auto niżej. Proszę jeszcze o kilka wypowiedzi w tym temacie :bigok:

Tutaj jest fotka podglądowa. Zakładamy że mam auto na ostatnim rowku jak na foto. Auto jest wtedy najwyżej czy najniżej ?

Obrazek

: pn mar 24, 2008 19:04
autor: KLASSIK
jak dasz talezyk jak najnizej to auto automatycznie idzie w dol i odwrotnie

te amorki co na focie zakladasz do mk3?

: pn mar 24, 2008 19:12
autor: CHUDY
Kuman pisze:I znów inna odpowiedź :kac: Mi się też taz wydawało ale z drugiej trony im sprężyna bardziej ściśnięta tym auto niżej. Proszę jeszcze o kilka wypowiedzi w tym temacie :bigok:

Tutaj jest fotka podglądowa. Zakładamy że mam auto na ostatnim rowku jak na foto. Auto jest wtedy najwyżej czy najniżej ?

Obrazek
tak jest na foto bedziesz miał wyzej.tam gdzie strzałka bedziesz miał najnizej.

: pn mar 24, 2008 23:35
autor: Kuman
KLASSIK, CHUDY, Dzięki za pomoc Panowie :pub:
KLASSIK pisze:te amorki co na focie zakladasz do mk3?
Nie, taką tylko poglądową fotkę dałem. Ja mam u siebie Weitec-a właśnie z taką regulacją. A kilka osób mnie wprowadziło właśnie w błąd z tymi talerzykami ale jest jak myślałem. Jest najniżej :bigok:

: pn mar 24, 2008 23:40
autor: Dj Darecki
KLASSIK pisze:te amorki co na focie zakladasz do mk3?
Wejdą :grin: , znam gościa co wcisnął gwint(tył) od polo do mk3 :goof:

PzdraVWiam

: wt mar 25, 2008 00:17
autor: sas_gti
Kuman pisze:im sprężyna bardziej ściśnięta tym auto niżej
sprężyna jest tak samo ściśnieta bo masa auta jest taka sama. Mówiąc innymi słowy to ugięcie zawieszenia pod wpływem ciężaru samochodu jest takie samo (dla wszystkich położen talrzyka) natomiast różne obniżenie wynika właśnie z miejsca mocowania talerza sprezyny.
Jesli poczatkowo Ci sie tak wydawło to Ci sie dobrze wydawało :grin:

[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 23:19 ]
Kuman pisze:KLASSIK, CHUDY, Dzięki za pomoc Panowie
no fajnie ze koledzy powtorzyli po mnie a im dziękujesz tylko :pub:

: wt mar 25, 2008 00:26
autor: Kuman
sas_gti, Oczywiście przepraszam :D Tobie również bardzo dziękuję :pub:

: wt mar 25, 2008 10:21
autor: *daniel*
Kuman, jateż powtórze po kolegach i oczywiście im tależyk niżej tym tył auta nieżej!kilka dni temu robiłem u siebie taki zabieg opuściłem o ząbek na regulacji i auto jest niżej dokładnie o tą odległość między ząbkami czyli min o 1cm :bigok:

: wt mar 25, 2008 10:30
autor: Kuman
Ja teoretycznie mam jeszcze możliwość zjechania 1 ząbek w dół na regulacji, ale jak to zrobię to opona będzie ocierała o talerzyk. Niestety moja opona jest za szeroka (215/40), a moje felgi mają za duże et-43. Dlatego zakładam springi -60 na tył :bajer:

: wt mar 25, 2008 13:02
autor: ThomasGTI16V
Witam ja także jak inni posiadam taki zetsawik z tyłu fajny jest mam 5 lub 6 poziomów regulacji a wszystko banal tez kieds wprowadzono mnie w błąd ale im dasz nizej talęzyk w dół tym auto siądzie a im wyżej wiadomo pójdzie do góry fajna sprawa pozdro :pub: :pub:

: wt mar 25, 2008 15:14
autor: KLASSIK
Dj Darecki pisze:
KLASSIK pisze:te amorki co na focie zakladasz do mk3?
Wejdą :grin: , znam gościa co wcisnął gwint(tył) od polo do mk3 :goof:

PzdraVWiam
wlozyc to i ja moge wlozyc
ale to jest bez sensiu gdyz kolumna w golfie jst wyzsza niz w polo chyba ze do varianta zalozyl

: wt mar 25, 2008 15:57
autor: Dj Darecki
KLASSIK pisze: wlozyc to i ja moge wlozyc
ale to jest bez sensiu gdyz kolumna w golfie jst wyzsza niz w polo chyba ze do varianta zalozyl
wiem że wyższa , wsadził do zwykłego mk3 podniósł na maxa i jakoś było hehe