widzę że powyżej się straszna dyskusja wywiązała ..
panowie z obozu tzw. markowych zawieszeń sportowych starają się za wszelką cenę wyliczać zalety takich czy innych zestawów - ja to doskonale rozumiem, ale musicie zrozumieć że nie każdy użytkownik chce zakładać stricto sportowe zawieszenie do swojego samochodu. Po pierwsze dla tego że samochodu z cywilną homologacją nie można używać ekstremalnie do uprawiania sportu - do tego są rajdówki i to do nich przeznaczone są przede wszystkim typowe zawieszenia sportowe, które zapewniają odpowiednie właściwości jezdne pozwalające na prawdziwe szaleństwa. Po drugie zawieszenia takie są u nas ciągle zdecydowanie za drogie - dla mnie bezsensem jest wydanie 1800 zł na same amortyzatory bądź ok 3000 zł na markowy gwint (biorę pod uwagę oczywiście nowy sprzęt), kiedy za 800 zł mogę mieć dobry jakościowo zawias mniej znanej firmy.
Uważam że do jazdy na co dzień po polskich "drogach" dla kierowców z zacięciem sportowym w zupełności wystarczą sportowe zawieszenia tych tańszych marek. Kwestia tylko dobrego skonfigurowania amortyzatorów i sprężyn, a można uzyskać całkiem niezłe rezultaty. Ważne też są wielkość i szerokość kół odpowiednio dobrane do wartości obniżenia.
Wiadomo jak ktoś chce wyglądać a nie jeździć w miarę normalnie to zainwestuje w zawias -100 i będzie lans jak się patrzy ale na większych nierównościach miska może pocałować asfalt, a jak ktoś chce w miarę normalnie jeździć i nadać trochę lepszych właściwości jezdnych swojemu pojazdowi to wybierze zawias -40 lub -50 i to w zupełności wystarczy.
Ponadto jakby nie było dla mnie nawet te mniej znane zawiasy sportowe są lepsze od serii..
Uff ale się rozpisałem.. to tyle odnośnie moich wywodów w tym temacie.
Miałem zadać pytanie a tu mi taka rozprawka wyszła
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Ja postawiłem na zawias złożony z amortyzatorów o krótszym tłoku MTSa oraz sprężyn LOWTECa. Jeździłem przez 3 lata na zawiasie tej drugiej firmy i nie mogę narzekać. Pozostało mi tylko wybrać wartość obniżenia którą muszę skonfrontować jeszcze z wielkością kół. I tutaj do was prośba. Czy ktoś z was posiada wiedzę na temat jakie wielkości kół były dedykowane w homologacji do Golfa III 1.8 GT od sierpnia 1994 r ??
Zastanawiam się czy przy moim obecnym felunku 7,5JxR16 przód oraz 9JxR16 tył zawias 50/40 zda egzamin czy może wybrać mniejszą wartość 35/30. Aktualnie w ofercie firmy są tylko takie zestawy sprężyn. Generalnie problematyczny jest tylko przód bo z tyłu mam obecnie -40 tak jak i z przodu i jest ok. Boję się tylko że jak posadzę przód jeszcze o 10 mm w dół to może pojawić się syndrom obcierania bądź to kół o ranty bądź miski o asfalt – a tego bym nie chciał
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
. Wszelkie sugestie mile widziane…