Strona 70 z 226

Re: Air Ride

: pn sie 29, 2011 17:38
autor: BartezzZ
NooN pisze:mój obecny air w akcji
" onclick="window.open(this.href);return false;
4*1/2" do podnoszenia i 8x1/8" do opuszczania żeby łatwiej ustawić żądaną wysokość
i kilka fotek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Bardzo fajnie to chodzi taki efekt chciałbym uzyskać gratuluję.

Air Ride

: pn sie 29, 2011 18:20
autor: FlatcherFaS
mcgiwerr Tak wiem i napisałem z tych tańszych ogólnie mi chodziło, żeby strasznie wolne one nie były :)

Re: Air Ride

: pn sie 29, 2011 19:02
autor: daniel_87
mcgiwerr pisze:Tanszych juz nie ma. Potem sa juz drozsze kolo 100-150 za sztuke :jezor:
a ja ostatnio wpadłem na coś takiego.
co prawda ręczne, ale jak ktoś szuka budżetowego rozwiązania...

http://allegro.pl/zawor-reczny-5-3-1-8- ... 17109.html

widziałem też u tego samego oferenta 1/4".

Czy cuś takiego nadałoby się w ogóle?

Air Ride

: pn sie 29, 2011 19:30
autor: Zaba91
http://allegro.pl/pneumatyka-elektrozaw ... 49153.html" onclick="window.open(this.href);return false;
co myślicie o tym? Piszą tam też że mają zawór 5/3 1/2" za 150 zł ;p

Air Ride

: pn sie 29, 2011 20:38
autor: daniel_87
O, sporo fajniejsza oferta od tego crap'u, który wrzuciłem :grin:

przy okazji,
czy dysponuje ktoś jakimś graficznym schematem działania takiego zaworu 5/3 i sposobu jego podłączenia?
widziałem jakąś prostą animację jego działania i za cholerkę nie mogłem sobie wyobrazić, jak podłączyć to do air'a, żeby działało :goof:

Air Ride

: pn sie 29, 2011 21:17
autor: Zaba91
Obrazek
pod 1 dajesz przewód z butli, 4 podłączasz pod poduchę, 2 - zatykasz :P

Re: Air Ride

: pn sie 29, 2011 21:19
autor: sash997
tylko pamietajcie chłopaki aby zawory 5/3 w stanie spoczynku miały zamknięty powrót:) bo jak bedzie otwarty to kicha wyjdzie:)

Air Ride

: pn sie 29, 2011 21:24
autor: daniel_87
Dzięki Zaba
Ale myślałem, że w przypadku zaworu 5/3 można jakoś podłączyć całą oś bez obawy o przepuszczanie powietrza między poduchami...

sash, a to nie jest standard? tzn. że ten zawór w pozycji spoczynkowej jest całkowicie zamknięty? (rózni się tym od 5/2)

[edit]
kumam czaczę. są 3 rodzaje 5/3, w tym taki, który interesuje nas, czyli w pozycji spoczynkowej wszystkie drogi zamknięte (NZ)

Air Ride

: pn sie 29, 2011 21:42
autor: Zaba91
chyba większość jeździ na "połączonych" razem poduchach i jakoś to działa :P o tym się nie wypowiem bo niestety ciągle brak kasy mi doskwiera i air to tylko plany... jednak można to wyeliminować dając jeden zawór 5/3 na jedno koło :P wtedy masz sterowanie każdym kołem osobno i nie ma swobodnego przepływu powietrza między poduchami.

Air Ride

: pn sie 29, 2011 21:51
autor: daniel_87
wszyściuteńko ładnie właśnie zakumałem :bigok:
nie do końca rozumiałem jak dokładnie 5/3 ma działać w pneumacie, stąd moje pytania.
nie wiem czemu, założyłem, że 5/3 ma możliwość sterowania 2 kołami w sposób odseparowany.
teraz rozumiem, że chodzi o to, że można pociągnąć jeden przewód pneumatyczny i jednym zaworem można pompować i upuszczać, co w przypadku zaworów LPG wymagałoby 2 sztuk :kac:
nic to, cena trochę większa od zaworów LPG, ale przynajmniej dużo większy porządek, mniej przewodów i złączek, wyjdzie więc na jedno a będzie estetyczniej :bigok:

DZIĘKI za wyjaśnienie.

Air Ride

: wt sie 30, 2011 07:43
autor: FlatcherFaS
A czy mogły ktoś dać schemat podłączenia takiego zawory 5/3 bo z tego obrazka wyżej nie bardzo kumam, który podnosi, a który opuszcza.
pod taki zawór można podpiąć 1 oś czyli potrzebne są tylko dwa, jak da sie cztery to każde kolo z osobna można regulować?
A jeszcze jedno czy taki zawor to szybko pompuje powietrze, ma moze ktos u siebie taki i filmik jak on dziala.

Air Ride

: śr sie 31, 2011 14:33
autor: daniel_87
Panowie,
czy takie kompresorki z fabrycznych bryk, typu BMka e39/e38, X5, merolek ML czy VW touareg, mają wbudowane wyłączniczki ciśnieniowe, z których można od razu skorzystać?
Szukałem wstępnie jakichś kompresorów i nowe Viair'y ceną przytłamszają, a takie używki z samochodów są 2 razy tańsze i wyglądają jak nówki bo są z reguły w jakichś pokrywkach wyciszających.

Czy ktoś podpowie mi ile mniej więcej wychodziło go cenowo zrobienie okuć na jeden mcpherson?
Chodzi mi zarówno o koszt materiału jak i obróbki u tokarza.
Dałem gościowi do zrobienia na próbę okucia na jeden amorek i nie był w stanie mi powiedzieć ile to będzie mniej więcej kosztować :kac:

Re: Air Ride

: śr sie 31, 2011 15:52
autor: Piter_NS
daniel_87 pisze:czy takie kompresorki z fabrycznych bryk, typu BMka e39/e38, X5, merolek ML czy VW touareg, mają wbudowane wyłączniczki ciśnieniowe, z których można od razu skorzystać?
Szukałem wstępnie jakichś kompresorów i nowe Viair'y ceną przytłamszają, a takie używki z samochodów są 2 razy tańsze i wyglądają jak nówki bo są z reguły w jakichś pokrywkach wyciszających.
Z tego co jest mi wiadome to nie posiadają wyłączników ciśnieniowych. Jak robisz zestaw niskobudżetowy i nie zależy ci na szybkości to możesz je użyć natomiast jak chcesz mieć szybki zestaw to raczej nie opłacalna sprawa bo będziesz długo czekał zanim nabiją ci butle. Przykładowo nabicie 10L butli od 7 do 10Barów zajmowało 2 kompresorom z MB około 6min natomiast 2 Viair'y 450C robią to w 28-30sek.

Air Ride

: śr sie 31, 2011 16:46
autor: daniel_87
NooN, na chwilę obecną zależy mi, żeby złożyć coś, co będzie budżetowe i będzie działać. na szybkości mi nie zależy. chodzi o to, żeby kiedy trzeba, leżeć na podłużnicach, a kiedy nie trzeba, nie drzeć brzuchem w koleinach.

różnica w czasie napełniania jest ogromna, ale jeden taki Viair to koszt rzędu 1000,- - też spora różnica.

BTW, pisałeś wcześniej, że opuszczanie masz na zaworach 1/8"? moim zdaniem bardzo sprawnie opada (patrząc na Twoje wcześniejsze filmy, stage 1 był sporo wolniejszy, na jakich średnicach to było?)