Strona 66 z 128

: sob sie 16, 2008 20:41
autor: dawid018
jgkurczak pisze:wiele osób mówiło że to tandeta i po roku na diagnostyce wyszła połowa sprawności
widać że ta połowa się w ogóle nie zna.sprawności sportowych zawieszeń nie sprawdza się na diagnostyce,tzn wyniki mijają się z prawdą w znacznym stopniu.

: sob sie 16, 2008 21:30
autor: mally
dawid018 pisze:
jgkurczak pisze:wiele osób mówiło że to tandeta i po roku na diagnostyce wyszła połowa sprawności
widać że ta połowa się w ogóle nie zna.sprawności sportowych zawieszeń nie sprawdza się na diagnostyce,tzn wyniki mijają się z prawdą w znacznym stopniu.
nawet nie wiesz chyba co mówisz:P....ja Bilsteina b6 gwintowanego sprawdzałem po 2 latach i miał 73 % sprawności......po prostu te Cupline i inne no name pseudo sportowe zawieszenia to kuuuuuupa.....

: sob sie 16, 2008 22:13
autor: dawid018
mally pisze:po prostu te Cupline i inne no name pseudo sportowe zawieszenia to kuuuuuupa.....
miałeś i używałeś że tak piszesz??

ja sprawdzałem tylne zawieszenie FK sprawne i wykazało 71% a po jakimś czasie pojechałem z innym zawiasem wylanym na seryjnych springach i pokazało 68% wiec wiem o czym pisze.po prostu sportowe zawieszenie ma inną charakterystykę i nigdy sprzęt do pomiaru seryjnych zawieszeń nie pokaże stanu rzeczywistego.poza tym ta kwestia była już poruszana w tym temacie.

: ndz sie 17, 2008 14:01
autor: MAPET
nawet nie wiesz chyba co mówisz:P..
to cvhyb ty nie wiesz!! na diagnostyce nie sprawdza sie sportowych zawiasów bo wyniki maja sie do tego nijak

jzu wieele razy to bylo sprawadzane w tym u mnei na wylanym gwincie pokazal sprawnosc 85% wiec nie mow koledze ze nie wie bo0 ty nie wiesz...

: ndz sie 17, 2008 18:13
autor: mlody87
mally pisze:....ja Bilsteina b6 gwintowanego sprawdzałem po 2 latach i miał 73 % sprawności......po prostu te Cupline i inne no name pseudo sportowe zawieszenia to kuuuuuupa.....
gościu jeżdziłes moze na jednym gwincie tym Bilstein, a wypowiadasz sie tez za inne produkty a tak naprawde pewnie całe G*** o nich wiesz , wiec nie komentuj jak nie miałes z czyms do czynienia.

dawid018, MAPET, mają racje zresztą temat był wałkowany tysiace razy ale widac jak ktos nie czyta to niewie. (nawet w tym temacie pare stron wczesniej)

jgkurczak, co do gwintu , to nie jest beton ,duzo zalezy od ustawienia, bo w gwincie im nizej auto siedzi tym wiekszy komfort, osobiScie jezdze na TA Technix i ustawione mam na ok 60/40 i jest odczuwalna twardosc ale koleiny i inne nierównosci ładnie wybiera i autko fajnie sie trzyma drogi.

Jeśli planujesz 40/40 lub 60/40 to szukaj całego kitu.

Tyle moich spostrzeżen jesli cos nie tak napisałem to toprawcie bo wiadomo znawcą tez nie jestem ale dziele sie tym co wiem;)

: ndz sie 17, 2008 23:02
autor: MarcoVW
dawid018 pisze:...po prostu sportowe zawieszenie ma inną charakterystykę i nigdy sprzęt do pomiaru seryjnych zawieszeń nie pokaże stanu rzeczywistego.....
świete słowa :pub:

wystarczy podjechac na pustych amorach ale ze sprezynami sportowymi i pokaze nam status OK :rotfl: .

Do sprawdzania amorków jest specjlana maszyna, gdzie sie montuje samego amorka bez sprezyny i ona podaje siłe w KG tłumienia.

: pn sie 18, 2008 15:05
autor: *daniel*
ja ostatnio też na przeglądzie z czystej ciekawości podjechałem na rolki żeby sprawdzić jak tam amory 3mają i wykazało po 85% sprawności na wszystkich więc to troche dziwne biorąc pod uwage że kupiłem używany kit zrobiłme 40tys na nim i taka sprawność.....także te pomiary to pic na wode!

: pt sie 22, 2008 18:24
autor: jedrekk
pomijając fakt sprawonosci na diagnostykach (bo wartosci wychodza rozne) moge z czystym sumieniem polecic cupline'a

smigam na nim rok czasu i nie mam problemow, fakt tył mi sie wylal ale to z mojej winy bo nie skreca sie na sam doł bez odboja i nie jedzie w 3 osoby nad morze..... ale to chyba nie ma amora zeby to przezyl, po wymianie wkladow (tak w cupline sie je wymienia, bo wyczytalem gdzies ze neiktorzy twierdzą ze nie) wszystko gra i jest naprawde spoko!

: ndz sie 24, 2008 09:27
autor: MariuszM
Witam Golfową społeczność..

Przymierzam się do wymiany całego zawieszenia gdyż moje obecne już zaczęło dawać o sobie znać. Chciałbym wsadzić dokładnie to co mam w chwili obecnej gdyż przez 3 lata eksploatacji zdążyłem się do niego przyzwyczaić a i na właściwości jezdne nie mogę narzekać.

Niestety nie wiem za cholerę co tam mam wsadzone. Podnosiłem auto i zdejmowałem koła żeby spróbować odczytać jakieś namiary ale ze sprężyn już spora ilość lakieru zeszła (jakiś taki fioletowy czy granatowy) a amory są tak brudne że nie ma szans cokolwiek odczytać.

Dodam że latem śmigam na zestawie 215/45 R16 - przód 7,5'' szerokości, tył 9'' ... Przy tych kołach i na tym zawiesia nigdy nie miałem problemów typu obcieranie o nadkola czy obcieranie miską tudzież progami o wystające elementy na drodze. Od pewnego czasu niestety zawias powoli odmawia posłuszeństwa. Na nierównościach mocno buja mi tyłem a jak wsiądą dwie osoby do tyłu to jak jest jakiś uskok wówczas opony tylne dostają po dupie..

Nie wiem jaki mam aktualnie zawias. Czy jest to -40/-40 czy -60/-40 czy może -60/-60. Auto przyjechało na nim z faszystowa i tak jak wspomniałem wcześniej nigdy problemów nie miałem. Nieraz się śmigało w 5 osób i nawet nie miało prawa nic z tyłu obcierać.

Proszę was o jakąś poradę. Co tu wstawić w miejsce starych amorów i springów. Na co zwrócić jeszcze uwagę przy wymianie zawiasu - jakie inne elementy warto od razu zmieniać. Wiem że muszę wymienić sworznie w przednich wahaczach bo też już stukają na nierównościach - co poza nimi??

za wszelkie porady chylę czoła przed wami

pzdr MM

: ndz sie 24, 2008 11:31
autor: Kuman
MariuszM, Jeśli chcesz to co miałeś to po prostu zmień amortyzatory na nowe. Sprężyny spokojnie mogą zostać jeśli obniżenie Ci odpowiadała. Jeśli chodzi o amorki to najtańsze masz u Mapeta - MTS. Potem Gt cupline z allegro 500z komplet. Jeśli chcesz lepsze to trzeba już słono zapłacić. Np Koni sporty lub Bilsteiny B8.
Daj może fotkę auta z boku to się oceni jaką masz glebę teraz.

: ndz sie 24, 2008 11:34
autor: Kapsel
MariuszM dodaj kilka dokładnych fotek zawiasu :smoke:

: ndz sie 24, 2008 11:42
autor: MariuszM
Kuman fotki mojej fury u mnie w profilu są. Co do wymiany to wolałbym zmieniać już całość bo jak sobie pooglądałem te moje obecne springi to też już nie za dobrze wyglądają. BTW sądzisz że to bujanie z tyłu i obcieranie opon o nadkola na wybojach to wina wyłącznie amorów?? A jakie są opinie odnośnie gwintów firm MTS Technik, TA Technix, QAP Sports, GT Cupline.. czy warto inwestować w taki sprzęt?? Czy może lepiej skupić się na jakimś zestawie KIT...

Kapsel w tygodniu podniosę autko jeszcze raz na żabie zdejmę koła i wykonam jakieś dokładne foty.. ( z tego co wczoraj widziałem springi są takie fioletowo-granatowe a tylne mają 9-10 zwojów).

Dodam że całość operacji chciałbym zamknąć w kwocie 1500 plnów - wymiany będę dokonywał u teścia w warsztacie więc robociznę mam za tzw browara ;)

Edit: dodaje jeszcze na szybko zdjęcia wykonane przed chwila na szybko..

Kolor springów
Obrazek

Przyczorchana oponka - nowa Toyo Proxes :crazy: :crazy:
Obrazek

: ndz sie 24, 2008 12:17
autor: Kuman
MariuszM pisze:A jakie są opinie odnośnie gwintów firm MTS Technik, TA Technix, QAP Sports, GT Cupline
Jest gdzieś temat na forum z tym...Generalnie to ludzie chwalą GT Cupline , TA techniksy, o QAP narazie nikt nic nie wie bo dopiero weszły na rynek.
Jam masz 1500zł to kup gwncik od Matiego - 860zł, reszta pozostanie na sworznie etc (bierz firmy febi bo te tańsze to lipa) i jeszcze zostanie kasy :)
MariuszM pisze:warto inwestować w taki sprzęt??


Nie wiem czy tą wypowiedzią pomogę ale stałem przed tym samym dylematem i wybrałem gwint.
MariuszM pisze:BTW sądzisz że to bujanie z tyłu i obcieranie opon o nadkola na wybojach to wina wyłącznie amorów??
Pewnie po prostu się wylały i nie mają tłumienia. Springi do tego nic nie mają jeśli jakiś czas temu było wszystko OK.

: ndz sie 24, 2008 12:27
autor: MariuszM
Gdyby mati miał jeszcze po takiej cenie te gwinty to bardzo chętnie bym od niego zakupił tylko nie wiem jak się z nim skontaktować bo jakoś nie mogę znaleźć użytkownika o takim nicku :jezor:

myślisz że po założeniu gwintu nie będę miał problemów z obcieraniem kół o ranty błotników ?? Dopiero co wyłożyłem 900 plnów na nowe balony Toyo 215/45 R16 i szkoda żeby z powodu zawiasu one cierpiały