ZMIANA ZAWIESZENIA GTI NA BARDZIEJ KOMFORTOWE

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » wt mar 10, 2009 17:05

Przeczytalem caly ten temat i stwierdzam, ze wiekszosc osob na tym forum zyje we wlasnym urojonym swiecie.

kolega mri21 potrzebowal pomocy z konkretna rzecza a wiekszosc osob zamiast mu doradzic i POMOC ROZWIAZAC PROBLEM to chrzani jakies *#cenzura#* ze zniszczy wspaniale gti, ze sie nei zna, ze ma sie zbadac, etc. etc.
Ogolnie zenada panowie

Nikt nie pytal "co myslicie o tym" albo "jakie jest wasze zdanie". Zatem proponuje troche sie wyluzowac i nie "doradzac" kazdemu jakby sie robilo wlasne auto :>
Zadziwiajace, ze jesli ktos do seryjnego auta wklada sportowe zawieszenie, to nikt sie nei czepia, ze "probuje byc madrzejszy od konstruktorow samochodu" albo, ze "nie do tego to auto zostalo stworzone", etc.


mri21:
Napewno pomoglaby Ci zmiana opon na takie o wiekszym profilu, bo teraz masz "jedynie" 86mm. Moim zdaniem to bardzo malo, szczegolnie jesli jezdzisz po takich dziurawych drogach jak sam piszesz. Ja bym wstawil MINIMUM 205/50/15 (102mm) a nawet jeszcze wieksze jesli wolisz bardziej komfort niz wyglad.

Jesli chodzi o amortyzatory to ciezko mi cos doradzic bo sam sie malo znam ale...
Moj znajomy ma mk3 disla i posiada amortyzatory olejowe Premium KYB na przodzie i tyle. W normalnej miejskiej jezdzie samochod jest bardzo komfortowy, nawet po wjezdzie w duza loche nie masz wrazenia, ze odpadlo ci kolo ;) Nadmieniam, ze on jezdzi chyba na 14" i 195/60 albo 195/55
Przy SZYBKIEJ jezdzie na zakretach troche buja ale bez zadnej przesady, zeby wypadac z drogi. Jesli glownei jezdzisz po miescie i robisz to z rozsadkiem to polecam. Do Twojego modelu sa takie olejowe amorki na przod a na tyl gazowki z serii Excel-g.
Masz tu rowniez sprezyny specjalnie dla Twojego modelu
http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/catalogue.asp#

pozdrawiam

[ Dodano: 10 Mar 2009 16:47 ]
I jeszcze jedno ;)

Zwroc uwage jak sobie ustawiasz fotel. Wiem, ze brzmi banalnie ale samemu zdarza mi sie zle ustawic siedzenie/kierownice (bo sie np. spiesze) a potem po 30 min jazdy juz mnie plecy bola :P
Optymalny kat dla kregoslupa to 45 stopni. Co prawda raczej nikt tak nei odchyla siedzen ale warto pamietac, zeby cale plecy (lopatki) przylegaly do siedzenia. Glowa moze sobie lekko odstawac od zaglowka.
Znajomemu lekarz zalecil tez wkladanie sobie malej poduszki pod odcinek ledzwiowy kregoslupa (tam gdzie masz nery ;)) - w zaleznosci jakie masz fotele.
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 17:48 przez Demoniq, łącznie zmieniany 4 razy.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » czw mar 12, 2009 11:34

zmiana felg na mniejsze coś 15 cali i opony 205/50/15 poprawiło by komfort no i te springi od jakiegoś 1.8 powinny być bardziej komfortowe miałem mk3 i z 6 rodzajów zawieszeń od seri po gwinty springi od 1.8 powinny być ok jeśli posiadasz oczywiście oryginalny zawias czyli springi gti -20 mm bo jak masz jakies sportowe wsadzone to inna bajka


Audi_Sportback

ushtari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 14, 2009 01:45
Lokalizacja: Wroclaw/Tirana
Kontakt:

Post autor: ushtari » czw mar 12, 2009 12:06

Witam wszystkich, czytalem wszystkie posty i zgadzam sie z kolega
Demoniq, brakuje konkretnych odpowiedzi. A jak jeszcze temat jest otwarty to mozecie mi pomoc z wyborem amortyzatorow do mojego Golfa Mk3 1.8 aam 1996 5drzwi hatchback, chcialbym zeby byly dobrej firmy, standartowe (nie sportowe). Prosze podac firme i model, ewentualnie powiedziec czy taki zestawy z allegro sa dobre i czy cena jest ok
http://moto.allegro.pl/item557986908_am ... a_gaz.html
http://moto.allegro.pl/item571353958_am ... stein.html

Dziekuje z gory za odpowiedzi.



mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » sob kwie 04, 2009 13:57

Niestety tak jak kolega DEMONIQ napisał właściwie większość z użytkowników żyje w swoim urojonym świecie.

Wracając do tematu udało mi się najprawdopodobniej zlokalizować przyczynę bolących pleców. Wydaje mi się, że winne temu są fotele w moim samochodzie a konkretnie fotel kierowcy. W miejscu w którym występuje ból, na jego wysokości wyczułem w fotelu pewną nierówność (górkę). Myślę że powyższa nierówność podczas jazdy po nie równych drogach w pewien sposób uwiera mój kręgosłup. Dodatkowo wydaje mi się że fotel jest źle wyprofilowany (a może wysiedziany) bo w odcinku lędzwiowym zamiast wypychać kręgosłup do przodu to wręcz przeciwnie wpadam do środka. Narazie spróbuję zlikwidować nierówność i zacznę rozglądać się za fotelami Recaro z GTI Edition. Nawiasem mówiąc VW do dzisiaj zadziwia mnie tym, że nie włożyło takich foteli seryjnie do tej wersji. Na przyszłość jak ktoś będzie miał podobny problem niech zacznie od sprawdzenia dokładnie fotela bo być może w nim tkwi przyczyna.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości