Air Ride - INFO Ogólne

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

xxl24h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 22:40

Air Ride

Post autor: xxl24h » śr lis 03, 2010 14:52

Według mnie liczy się średnica poduszki tak samo jak w siłowniku, im większa średnica tym mniejsze ciśnienie potrzebne do uniesienia tego samego ciężaru! Co do 2 lub 3 to trójka ma większą objętość i będziesz musiał dłużej w nią pompować żeby się wypełniła jest po prostu większym zbiornikiem na powietrze. Oczywiście wszystko pod warunkiem że mówimy o poduszkach tej samej średnicy! Za to na potrójnym bałwanku podniesiesz wyżej fure bo po napompowaniu będzie wyższy od 2 komorowego.



Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Air Ride

Post autor: lukas.g60 » czw lis 04, 2010 00:44

czyli potrojna pompujesz mniej,bo przy nizszym cisnieniu masz juz ta sama wysokosc co na dwu komorowej czyz nie tak :kac:



xxl24h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 22:40

Air Ride

Post autor: xxl24h » czw lis 04, 2010 19:25

tak ale to wynika z różnic wysokości samej poduszki! Po za tym chodzi też o ciśnienie maxymalne poduszek małe maja wysokie ciśnienia (amor nivo od omegi b ma 16 barów) a bałwank o średnicy 130 mm około 6,5 ( niezależnie od wysokości) to jest max ciśnienie robocze a nie jakim możesz go napompować.



Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Air Ride zimą...

Post autor: szuan » wt lis 09, 2010 12:06

AR zimą...
niektórzy z was urzytkują to ustrojstwo od jakiegoś czasu, tak więc jak to zachowuje się zimą?
z przodem sie nie boje, bo zawory będą w podszybiu (krótsza droga do pokonania zawor-poducha-zawor) i w razie problemu v6 nagrzeje komore :helm: tylko właśnie boje się o tył, bo będzie cały bałagan prócz zbiornika(stalowy z ciężarówki) w "kole zapasowym" i czasem też auto stoi przed domem, a nie w garażu... odwadniacz już mam namierzony, tylko czekac za wyplatą :crazy: i zaworami 1/2" (pozdro lukas.g60 :helm: mam nadzieje, ze warte coś to będzie)

prosze o wiadomości od użytkowników ar i mechaników tir_ow :jezor:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Re: Air Ride zimą...

Post autor: lukas.g60 » wt lis 09, 2010 20:08

szuan pisze:AR zimą...
mam nadzieje, ze warte coś to będzie)
pol hameryki na tym jezdzi to chyba warte,inaczej bym sam ich nie kupował :jezor:
szuan pisze: odwadniacz już mam namierzony
to jest standart,a co do zimy to wiem ze stosuje sie podgrzewacz,tylko ze jeszcze nie rozkminilem co i jak,bo oczywiscie nikt nic nie powie :kac:

paczuszka jutro bedzie nadana :okej:



Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Air Ride

Post autor: szuan » wt lis 09, 2010 23:31

lukas.g60 pisze:to jest standart,a co do zimy to wiem ze stosuje sie podgrzewacz,tylko ze jeszcze nie rozkminilem co i jak,bo oczywiscie nikt nic nie powie
jak będe miał jakiś wolny dzień, to namówie znajomego aby wyskoczyć do serwisu sachs trans jak sprawa rozwiązana jest w kabinach ciężarówek.
ps. w hameryce w niektorych regionach zima jest taka, jak u nas koniec wiosny :jezor:

u mnie raczej przewody będą pod samochodem ciągnięte i niestety będą miały większy kontakt z warunkami atmosferycznymi niż w środku ale niechce mi się całego środka wyrzucać..... mam nadzieje, ze przewody 1/4 wpasują sie idealnie w mocowania przewodów hamulcowych :food:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

xxl24h
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 22:40

Air Ride

Post autor: xxl24h » śr lis 10, 2010 14:46

Jak będziesz miał dobry odwadniasz z co ważne z filtrem i odolejacz (olej robi się dość lepki zimą) to wszystko będzie ok! Gdyby trzeba było się martwić o takie rzeczy to ciężarówki nie miały by układów hamulcowych opartych o pneumatykę! Ojciec mojej znajomej jeździ tirami i trochę popytałem wcześniej! Po prostu w układzie musi być sucho!



Awatar użytkownika
noname_conek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: wt cze 26, 2007 22:43
Lokalizacja: Nowy Staw

Air Ride

Post autor: noname_conek » pt lis 12, 2010 17:27

przeleciałem kilkanaście stron i w sumie nie znalazłem konkretnej na moje pytania wiec napisze i poproszę użytkownikówsiema.

1. jak to się zachowuje na zakrętach itp
2. jak użytkuje sie go na codzień [poduchy powinny być napompowane średnio mocno ]
3. czy mozna jeździć cały czas na glebie czy wtedy jest bardzo miękko
4. Czy wskazane jest jeździć raczej na podniesienym na maxa czy do połowy czy jak?
5. Czy w VR6 to raczej nieporozumienie czy to nie ma różnicy czy ma sie 1.4 czy vr6
6. Czy air jest tylko do tzw "lansu" czyli tylko powoli na prostej i mega gleba na postoju, czy raczej można śmigać nisko i porównywalnie jak na gwincie?
ogólnie wszystkie plusy i minusy niezbędne informacje które mogły by mi coś o tym powiedzieć bo nigdy z air nie miałem styczności


MÓJ GOLF:
Obrazek

Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Air Ride

Post autor: lukas.g60 » pn lis 15, 2010 01:40

1,niby rzuca ale ja nie czuje[teraz jak mam 19 w b5 to dziwnie sie jezdzie ale moze temu ze zbieznosc nie ruszana]na 18 tego nie bylo
2,jezdze nisko,na małym cisnieniu i jest ok
3,mozna
4,jak ci pasuje,jezeli air jest dobrze zrobiony to mozna nawet po ziemi szurać jezeli kasta na to pozwoli
5,a co to vr6 jakies inne :kac: w us traki jezdza co maja po 5l pojemnosci
6,moim zdaniem do lansu,czyli mozn jezdzic nisko i w razie hopki se podniesc,to byl jedyny powód ze zalozylem,w golfach mam gwinde,paskiem jezdze do pl i na gwincie i niskim ustawieniu niemozliwe jest wjechac na prom a nie bede co chwilka krecil,jak na razie moge powiedziec ze jestem zadowolony,i juz zaczynam robic pozadny zestaw.



Awatar użytkownika
noname_conek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: wt cze 26, 2007 22:43
Lokalizacja: Nowy Staw

Air Ride

Post autor: noname_conek » pn lis 15, 2010 16:05

lukas.g60 pisze:2,jezdze nisko,na małym cisnieniu i jest ok
poduszki wtedy sie nie przecierają?
lukas.g60 pisze:5,a co to vr6 jakies inne :kac: w us traki jezdza co maja po 5l pojemnosci
chodziło mi bardziej o to że jak ma sie 1.4 to sie jeździ w miarę spokojnie a jak vr6 bardziej "agresywnie" cieższy silnik no ale widze ze to chyba nie ma różnicy :bajer:

dzięki za odp lukas.g60, :okej: wiem że niektóre pytania mogą sie wydawać co najmniej dzienw ale nie mam z tym styczności nikt w okolicy także wiec staram sie dowiedzieć jak najwięcej ;-)


MÓJ GOLF:
Obrazek

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Air Ride

Post autor: pczerniej » pn lis 15, 2010 19:22

noname_conek pisze:3. czy mozna jeździć cały czas na glebie
chyba nie można bo wtedy szybciej poduszki się przecierają


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Air Ride

Post autor: lukas.g60 » pn lis 15, 2010 20:41

tzn jak przecieraja :chytry: u mnie na całkowiecie opuszczonym jest nadal 2,5 bara,mowie ze jak ktos dobrze zrobi to opusci mocowanie deczko nizej i da sie zmigac na glebie,u ciebie jest zero powietrza na najnizszym połozeniu :satan:

noname_conek, spoko ja tylko mowie jak jest u mnie,nie wiem jak u innych :kac:



Psh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:39
Lokalizacja: Lublin

Air Ride

Post autor: Psh » śr lis 17, 2010 15:24

W poduszce musi być jakieś określone przez min. ciśnienie. Wynosi ono w zależności od konstrukcji i wymagań producenta ok. 0.5 - 0.8bar


dokładka nie sprawia że Twoje auto staje się niższe..

Awatar użytkownika
lukas.g60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1346
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:14
Lokalizacja: TBU/sw209ld
Kontakt:

Air Ride

Post autor: lukas.g60 » czw lis 18, 2010 02:28

Psh, sa tez poduszki nawet do 20 bar i wiecej :jezor:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości