Jaka firma lepsza !!!! Spręzyny obniżające

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2783
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » czw maja 13, 2010 00:58

guti, ja nie wnikam, bo pewnie jeździłeś na wielu gwintach, ja na jednym. Na mts, jeździłem i nie narzekałem. Być może używany gwint KW byłby lepszy. Jednak zdecydowałem się na niego, bo jest nowy, mam gwarancję, rzetelną informację i zdawałem sobie sprawę, że kupuję zawias za 1000zł a nie 5000zł Nie nazywaj mojego wyboru "gównem", bo to moja decyzja i na początek, pierwsze zabawy z zawiasem jak najbardziej. Można to porównać do pierwszego auta - nie którzy wolą nową gołą Pandę niż mk4 tdi z wypasami - i szanuję ten wybór i nie nazywam ich nowego auta gównem.

To tyle. Ja już podziękuję za rozmowę i tylko proszę o zachowanie kultury wobec mnie tak jak ja zachowałem wobec Was Panowie.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw maja 13, 2010 01:29

Taka krytyka używanych zawieszeń, ze muszę się odezwać :)
oto moja historia używanego markowego zawieszenia.
Ja kupiłem używanego bilsteina b6 na grubym tłoku wyciągniętego z jakiegoś mk2 z Niemiec. Liczyłem się z koniecznością regeneracji. Zapłaciłem 800 zł za kita z jakimiś sprężynami.
Zawiozłem całość do autoryzowanego serwisu bilsteina w Warszawie w celu przeglądu/regeneracji. Liczyłem się z wydatkiem drugich 800 złotych na regenerację. Pierwsze co jak koleś zobaczył kita to powiedział, że to najstarszy model b6 jaki widział od paru lat, a że te które przywiozłem wyglądają jakby nigdy nie były serwisowane. Po dacie produkcji wybitej na amorze stwierdził, że amor jest chyba z roku "ósmego" i dodał, że rownie dobrze może to być 88 jak i 98 rocznik produkcji amorów, i że się nieźle trzymają. No w każdym razie są baaardzo stare. Zdjął z nich spręzyny, wrzucił amory na jakąś maszynkę. Okazało się, że są w świetnym stanie, choć postanowił rozebrać, kazał się odsunać, żeby nie dostać olejem, otworzył amora, nabił nowym olejem i chyab gazem, coś tam wymienił. Zapłaciłem 50 zł. Przy okazji okazało się, że spreżyny które mam to czarny bilstein, który był do dokupienia jako opcja do amorów b6 wieć w sumie nieźle trafiłem bo jest to cały kit b6 (amor+spring).
I na koniec powiem , że w życiu nie chciałbym miec w tych pieniądzach żadnego nowego sportowego zawiesznie bo one są sportowe tylko z nazwy. Wiem co mówię bo jeździeł tym samym autem na GTcupline, który o dziwo był porównywalnie twardy co ten amor ale miał znacznie mniejszy skok. Skutkwało to tym ze tłumił w bardzo małym zakresie(ekekt piłeczki o którym piszecie), no ale tak musiało być bo obniżenie było z 80mm jak nie więcej.
Poza tym nie trudno sobie wyobrazić jak będzie wyglądał kit MTS czy inny w podobnej cenie za 10 lat. On po prostu nie będzie istniał. A taki b6 sobie pracuje latami a potem jak się rozleje to można go sobie zregenerować. Moim zdaniem nie warto oszczędzać w ten sposób. A porównanie z butami uważam, że dobre. Jak kupisz Adidosy to się rozlecą po paru miesiącach i kilku spacerach w deszczu a jak to będą Adidasy to polatasz w nich parę lat. Komfort też idzie w parze z marką. Podobnie z zawieszeniami. Kupisz bilsteina itp to pojeździsz lata jak nie naście lat. Kupisz zawias za 1000 zł to już tak nie będzie. Poza tym grubość tłoka powinna iść w parze z twardością a trzeba przyznać, że tanie kity są natwardszymi zawiasmi na rynku a zbyt grubych tłoczysk nie mają.
guti pisze:nie sądze , ze to zalezy od kwoty.. tylko od znajomosci tematu.. bo ja kupilem uzywki Weiteca.. a mogłem kupic MTSa drozej.. więc.. kwestia szczescia i wyboru subiektywnego...
dokładnie mam to samo zdanie
Mój przykład pokazuje, jak trwałe potrafi być markowe sportowe zawieszenie.
Śmiem twierdzić, że taki bisltein b6 za 1600 zł (bez sprężyn) pożyje co najmniej 5 razy dłużej niż MTS. Teraz warto sobie odpowiedzieć na pytanie co bardziej się opłata kupić.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 01:46 przez sas_gti, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw maja 13, 2010 02:28

fajnie ze sobie kupiles dobry kit i sie trzyma! tylko co to ma do pytania kolegi?

zamykam bo sie robi OT ktos pyta o sprezyny a Wy o gwintach amorach i nie wiem czym jeszcze... posty bym pokaswowal nie na temat ale wtedy bedziecie psy wieszac ze kasuje wiec niech sa a temat blok...
po namysle...
odblokuje moze jednak bo zaraz pojawia sie wypowiedzi poza tematem ze blokuje bo negatywne opinie ida..

nie

ale kolejny post nie o pytaniu w 1 poscie bedzie wywalany...
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 02:30 przez MAPET, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw maja 13, 2010 10:12

damian_vr6 pisze:Sprężyny obnizające firmy mts technik 40/35 mm ? cz H&R 40/40mm?


Z CAŁA ODPOWIEDZIALNOSCIĄ H&R !!!


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw maja 13, 2010 10:17

guti pisze:Z CAŁA ODPOWIEDZIALNOSCIĄ H&R !!!
również polecam :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw maja 13, 2010 10:54

rowniez potwierdzam jak koledzy wyzej...-> H&R jest lepsza firma! i wybralbym H&R w stosunku jakosc..

stosunek cena/jakosc - nie ma co porownywac... innymi slowy stac ci na H&R bierzesz H&R bez dwóch zdan - nie stac cie - decyzja nalezy do Ciebie...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
*adik*
Elo wariat
Elo wariat
Posty: 649
Rejestracja: wt sty 12, 2010 14:50
Lokalizacja: Olszynka/Prudnik

Post autor: *adik* » czw maja 13, 2010 11:41

i ja tez jestem za H&R.


Gdy się urodziłem diabeł powiedział: "O k..wa! Konkurencja!"
Mój klekot :D - Diesel kopci, diesel czadzi - diesel nigdy Cie nie zdradzi :satan:

Awatar użytkownika
czarnykurczak
_
_
Posty: 1919
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czarnykurczak » czw maja 13, 2010 13:03

A czy H&R będzie choć trochę bardziej wygodny do jazdy niż mts? Wyciągnąłem właśnie kita mts z samochodu, bo po przejażdżce 150 km po polskich "drogach" pół dnia bolały mnie plecy. Miałem wrażenie jakbym miał zespawany zawias na sztywno- zero amortyzacji. Byle malutki wyłom w asfalcie a czuć go było jak kopa z glana w kręgosłup.

Samochód w miarę lekki, bo silnik 1.4...
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 13:05 przez czarnykurczak, łącznie zmieniany 1 raz.


Malina :wub: Kiedyś sobie jeszcze kupię MK4...
Śmieć

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw maja 13, 2010 13:15

rozmawiamy o sprezynach MTS vs H&R

znowu zaczniemy o kitach gwintach i znowu sie burdel w temacie zrobi...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
maq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lip 05, 2008 15:13
Lokalizacja: Susz

Post autor: maq » czw maja 13, 2010 13:44

Ja mam u siebie sprężyny H&R (żółte, -40) na amorach Ta Technix i dla mnie jest strasznie twardo. Z drugiej strony przy baloniastych oponach nie przyciera :bigok:
U mnie w temacie są fotki auta na tych H&R.


Obrazek
Mój YACHTING - viewtopic.php?t=323340

Mentos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pn sie 23, 2004 16:36
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Re:

Post autor: Mentos » pn sty 03, 2011 11:00

guti pisze:
Mentos pisze:prawda jest taka ze do 350 pln bezkonkurencyjne sa MTSy
hmmm ... to tak jakby mówic, ze prawda jest taka ze do 100 zł w kategorii obuwie sportowe (ogólnouzytkowe ) prym wiedzie Adidos, Wnike, itd... but jak but.. dziala jak kazdy inny.... tylko pozniej wychodzi roznica , jak kupimy markowe porzadne buciki :)
..niezbyt trafne porównanie, ale nie niech ci będzie. Mam MTS w MK2 -40 i lata juz 2 rok bez problemu i do tego nawet są komfortowe na sportowych amortyzatorach MTS , miałem kupić H&Ry które kosztują tyle co samochód ?


venom24 - zawieszenia sportowe.
Projekt VW Golf MK1 Retro Rabbit - opis projektu na facebook-u

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Jaka firma lepsza !!!! Spręzyny obniżające

Post autor: guti » pn sty 03, 2011 18:32

Mentos pisze:miałem kupić H&Ry które kosztują tyle co samochód ?
ja Ci w portfelu nie siedze.. :) równie dobrze mozesz miec aluminiowe felgi chinskie, albo jakies wypasne , które kosztują połowe niekiedy , albo tyle co auto..


wiem, tylko jedno, jako ze nie stac mnie jeszcze na porządną glebe do Volvo.. to nie zakładam takiego MTSa.. byle tylko miec glebe.. nie uznaje półsrodków,
mnejsza o to, czy MTS powiedzmy kosztuje 500..a cos markowego 1500... to wole dozbierac sobie więcej kasy i kupic cos lepszego niz kupowac na siłe glebe..

moze i to jest rozwiązanie budzetowe.. i w zestawieniu cena/jakosc nic tego nie pobije.. ( chinczyków tez sie nie da w tej kwesti pobic prawda ?:) , nie stac mnie to nie kupuje MTSa.a jak mnie będzie stac to kupie porzadne ( cena odpowiednia za wyzszą jakośc )
mialem przyjemnosc jezdzic na Weitecu ( bardzo sobie chwaliłem, komfort mimo obnizenia 2X60 był zajebist...nikt mi nie wierzył ,ze mam -60.. koledzy łeb w nadkole pakowali, bo chcieli obejrzec te sprezyny ) , jezdziłem na jamexie, jedziłem na FK, jezdziłem na Vogtlandach ,Eibachj , jedzdziłem na H&r.. i zeby nie było.. mialem tez przyjemnosc z MTSem.. w tym porównaniu MTS moim zdaniem wypada strasznie.. , twardo, trzepaczka ( testowałem i gwint i kita -40 ) , a najlepiej na Weitecu na którym podrózowalem najwięcej..
i moze troszeczke odbiegne od tematu.. , ale jezeli juz miałbym cos wkładac.. a nie miałbym wiele pieniędzy.. zainwestowałbym w sprezyny markowe ,uzywane.. mozna spotkac naprawde w niezłym stanie sprezyny czy to na ebatu niemiecki, czy nawet na tym naszym kochanym allegro..
chciec to móc :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Jaka firma lepsza !!!! Spręzyny obniżające

Post autor: rysiektr » pn sty 03, 2011 19:01

guti pisze:ale jezeli juz miałbym cos wkładac.. a nie miałbym wiele pieniędzy.. zainwestowałbym w sprezyny markowe ,uzywane..
ja tak właśnie zrobiłem i nie żałuję bo miałem porównanie z MTS, GT Cupline i H&R wygląda tutaj o niebo lepiej


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Jaka firma lepsza !!!! Spręzyny obniżające

Post autor: MAPET » pn sty 03, 2011 21:23

to akurat trafiles i dobrze... a ze mozna dostac w dobrym stanie markowe sprezyny - mozna ,ale to tez loteria jak sie ma cos pewnego to warto kupic


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości