Strona 197 z 226

Air Ride - INFO Ogólne

: ndz cze 21, 2015 10:21
autor: stonka523
dobra, a nie bedzie tak, ze teraz guma siadzie na okucie i bedzie tarlo?

Air Ride - INFO Ogólne

: ndz cze 21, 2015 10:51
autor: RasPL
jezeli sa dobre i nie wywalone to nic nie siądzie, jak są wybite to siądzie.

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: ndz cze 21, 2015 12:42
autor: stonka523
Mówisz o poduszkach?
RasPL pisze:jezeli sa dobre i nie wywalone to nic nie siądzie, jak są wybite to siądzie.

Air Ride - INFO Ogólne

: ndz cze 21, 2015 20:23
autor: RasPL
tak przecież o tym mowa

Air Ride - INFO Ogólne

: wt cze 23, 2015 10:49
autor: stonka523
Poduszki zalozone od mk3 po 94 tak jak radzil mapet, wszystko smiga elegancko, dzieki za pomoc Mapet ;)

Air Ride - INFO Ogólne

: pn lip 06, 2015 18:13
autor: danny180
Cześć. Jestem nowy, troche przewertowałem ten temat i nie znalazłem wyczerpujacych odpowiedzi na moje pytanie.

Chce zbudować air ride, zastanawia mnie kompresor. Czym różni się ten z VIAIR od takich off-road http://allegro.pl/kompresor-powietrzny- ... 61903.html ? Firma dragon winch to nie byle co, także z awaryjnością nie powinno być problemu. Można taki kompresor założyć do Air ride ? Nie zależy mi na szybkości podnoszenia i opuszczania, ważne żeby to działało tak jak powinno jade po równej drodze, na glebie, chce gdzieś wjechać to opuszczam i na zlotach gleba, ew pare razy dźwigne i opuszcze , ale to też zależy od pojemności butli. Gdzieś wyczytałem, że VIAIR 380C ( chyba dobry model podałem, ten najtańszy chyba ) pompuje 50l/min , a ten ma 150l/min odejmując te 50l/min, które dorzucił sobie sprzedawca by przyciągnać klientele.

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: pn lip 06, 2015 21:48
autor: zuruz
Miałem podobny kompresor do tego, (również z tej samej firmy tylko inny model) wytrzymał dwa tygodnie, nigdy nie dał rady napompować butli wiecej niz 7 atmosfer, w końcu korba wyszła bokiem 200km od domu, a dokładniej na Vag Nysa 2015 :D, ogólnie nie polecam i szczerze odradzam chyba ze chcesz jezdzic autem tylko dookoła domu. Dozbieraj na chociażby viair 380c.

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lip 07, 2015 00:03
autor: danny180
Znajomy jeździ na off road i właśnie ma ten kompresor z dragona, zamocowany pod maską, woda, błoto ogólnie wiadomo... lata już 1,5 roku i dlatego pytam bo widze, że tu dużo ludzi mówi , że im sie psują ;)

Air Ride - INFO Ogólne

: śr lip 08, 2015 20:34
autor: Badyl
Jak chcesz mieć niepsującego się Aira, to:
-kup sobie fabryczny kompresor z BMW, lub audi i względnie małą butle jeśli nie zależy Ci na szybkości (czasami producenci w ogóle ich nie używają)
-stosuj zabezpieczenia kompresora przeciw przegrzaniu
-nie używaj zaworów suwakowych(rozdzielaczy) , bo zaprojektowane są do maszyn, gdzie ważne są inne aspekty niż szczelność. Stosuj zawory grzybkowe (np. bezpieczeństwa LPG)
-nie używaj popularnych szybkozłączek i pamiętaj o zabezpieczeniu przewodów przeciw złamaniom
-zainwestuj w pasty i smary uszczelniające, lub specjalne żele. Nigdy silikon
-unikaj okuć, których uszczelnieniami są o-ringi- to uszczelki połączeń statycznych a nie dynamicznych
-pamiętaj o przygotowaniu powietrza. Profesjonalny osuszacz oraz specjalny olej przeciw zamarzaniu
-pamiętaj o odboju wewnątrz miecha i dobierz go tak, aby nie zamykał dopływu powietrza

Jak o czymś zapomniałem, to dopiszcie

Tak na prawdę 99,9% customowych airów na tym forum posiada grzechy z tej listy , a tylko 0.1 % jest całkowicie bezpiecznych, całorocznych i bezawaryjnych. I dla tego prawie wszystkie są szybkie, fajne i efektowne. Sam musisz wybrać jaki air chcesz
A teraz obrzucą mnie kamieniami :smoke:

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: czw lip 09, 2015 08:27
autor: MAPET
Badyl pisze:Jak chcesz mieć niepsującego się Aira, to:
-kup sobie fabryczny kompresor z BMW, lub audi i względnie małą butle jeśli nie zależy Ci na szybkości (czasami producenci w ogóle ich nie używają)
-stosuj zabezpieczenia kompresora przeciw przegrzaniu
-nie używaj zaworów suwakowych(rozdzielaczy) , bo zaprojektowane są do maszyn, gdzie ważne są inne aspekty niż szczelność. Stosuj zawory grzybkowe (np. bezpieczeństwa LPG)
-nie używaj popularnych szybkozłączek i pamiętaj o zabezpieczeniu przewodów przeciw złamaniom
-zainwestuj w pasty i smary uszczelniające, lub specjalne żele. Nigdy silikon
-unikaj okuć, których uszczelnieniami są o-ringi- to uszczelki połączeń statycznych a nie dynamicznych
-pamiętaj o przygotowaniu powietrza. Profesjonalny osuszacz oraz specjalny olej przeciw zamarzaniu
-pamiętaj o odboju wewnątrz miecha i dobierz go tak, aby nie zamykał dopływu powietrza

Jak o czymś zapomniałem, to dopiszcie

Tak na prawdę 99,9% customowych airów na tym forum posiada grzechy z tej listy , a tylko 0.1 % jest całkowicie bezpiecznych, całorocznych i bezawaryjnych. I dla tego prawie wszystkie są szybkie, fajne i efektowne. Sam musisz wybrać jaki air chcesz
A teraz obrzucą mnie kamieniami :smoke:
ciekawe...
- kompresor fabryczny juz kilka klientow u nas bylo z takimi i albo wcale nie dzialal albo zmieniali po tygodniu
- wiadomo ze metalowe zlaczki sa lepsze itd ale masa ludzi jezdzi lata na szybkozlaczkach i tez jezdza bezawaryjnie
- no to powiedz mi kolega jak najlepiej uszczelnic te okucia? poza tym w miejscu gdzie sa oringi przeciez sie nie rusza okucie wzgledem tloczyska - czekam na informacje bo mnei to ciekawi :) robili ludzie juz rozne gory skrecane itd i pozniej to wszystko szlak trafl...
- odboj wewnatrz miecha wcale nie jest konieczny a zle zrobiony dobrany moze narobic wiecej szkod niz pozytku np jakies opilki skrawki itp

Air Ride - INFO Ogólne

: sob lip 11, 2015 13:20
autor: Badyl
Co mam Ci napisać... Generalnie nie jestem żadnym autorytetem dla Ciebie, bo mnie nie znasz, a na forum może pisać każdy o wszystkim. Pracuje w branży automotive już kilka dobrych lat i nie wyssałem tego postu z palca. Zjadłeś zęby na powietrzu, więc nie będę się kłócił z Tobą na tym forum, czy przekonywał do swojej racji. Musieli byśmy się poznać, wypić razem trochę wódki i pobawić razem w solidzie projektując coś nowego i testując na początek w jakimś programie.
Mogę pisać, przekonywać i kłócić się, ale mi się niechce.

Myślę, że warto spojrzeć na to trochę z innej strony. Jeśli w 15 letnim samochodzie pierwsza awaria fabrycznego powietrza to pęknięty miech, to coś w tym musi być. Przecież te auta są całoroczne i używane przez laików . W prawdzie zawieszenia nie są tak szybkie jak być powinny ;), ale o tym napisałem już w poprzednim poście.

Air Ride - INFO Ogólne

: pn lip 13, 2015 09:24
autor: MAPET
to co powiesz na seryjne zawieszenie pneumatyczne w bmw typu X gdzie co roku znajomemu padal fartuch - przecieral sie...w 1 aucie wytryzma wiecej w innym mniej... poza tym nie odpowiedziales mi jak inaczej uszczelnic np okucia skoro nie oringi?
nikt sie nie kloci to jest wymiana spostrzeżen i dostwiadczen po to jest forum

Air Ride - INFO Ogólne

: pn lip 13, 2015 14:48
autor: Banita95
Panowie wymieniałem teraz wkłady w amortyzatorach i teraz pojawia się pytanie czym najlepiej uszczelnić okucia ?:p klej do gwintów+teflon?

Air Ride - INFO Ogólne

: pn lip 13, 2015 15:12
autor: Badyl
MAPET, Za takie informacje w dzisiejszych czasach trzeba już płacić. Ale odsyłam do EMT system w Gliwicach. Możesz też coś dobrać w katalogach i potestować samemu. Dziesiątki typów uszczelnień tłoczysk, oraz tulei prowadzących do pneumatyki siłowej. Można też zlecić projekt do instytutu, lub zapłacić prywatnej osobie ;) W końcu są ludzie na tym świecie, którzy zarabiają na chleb projektując "niemożliwe"