Strona 20 z 226

: wt mar 16, 2010 23:43
autor: rafalmaxi
podepne sie równiez pod temat interesuje mnie air ride ale tylko do celów pokonywania trudniejszego terenu ,czy ktoś rozwazał opcje zamontowania poduszek wewnątrz spręzyn tak zeby podczas normalnej jazdy poduszki były puste a w momencie zdecydowania sie na zjechanie z drogi podpompowac i zwiekszyc przeswit, przód chciałbym zastosowac poduszki jakie ma 1 6 d w tyle z względu na małą średnice , a ztyłu można by poduszke zamontować obok amorka ,tak zeby był zamotowany np do podłużnicy i opierał się po napompowaniu o wachacz?

: ndz kwie 11, 2010 08:31
autor: RasPL
rafalmaxi, to już lepiej te poduszki dać na zewnątrz gdzieś na belkę z tyłu z przodu trochę gorzej ale też pewnie się da

[ Dodano: 11 Kwi 2010 08:33 ]
wojtek_sari, witam :grin:
pontos87, to ty też air składasz :grin:

: czw kwie 22, 2010 18:57
autor: 1 6 D
Mam pytanie.

Na zaworach pisze o ciśnieniu roboczym, np od 2 do 10 bar. Znaczy się że nie da rady spuścić do zera ciśnienia w poduszce?

: czw kwie 22, 2010 20:36
autor: azizi
1 6 D pisze:Mam pytanie.

Na zaworach pisze o ciśnieniu roboczym, np od 2 do 10 bar. Znaczy się że nie da rady spuścić do zera ciśnienia w poduszce?
chyba jak jest elektrozawór to jak przyciskasz przycisk to jest otwarty więc powinien teoretycznie wypuszczać cały czas powietrze

ps. dzięki za podpowiedzi już zrobiłem nowy tył i jak na razie pojeżdżę na tym a stary będę chciał sprzedać :)

: czw kwie 22, 2010 21:28
autor: RasPL
czasem zawory są sterowane elektro-pneumatycznie już mówię o co chodzi i napewno masz zawór przemysłowy

jest mała cewka która steruje małym zaworkiem przez który leci powietrze i to powietrze steruje właściwą częścią zaworu tą którą masz dostępną na króćcach, więc jak cisnienie spadnie ponizej 2 bar to ten mały zaworek może nie dać rady powietrzem o tak małym ciśnieniu przesterować tego głównego

: czw kwie 22, 2010 21:44
autor: lukas.g60
he a ja włąsnie myslałem juz ze moja wysepka zepsta,bo podłaczylem pod prostownik i tylko pyka elektrozawór,a ty jednak musi byc cienienie :helm:

: pt kwie 23, 2010 06:59
autor: azizi
RasPL pisze:czasem zawory są sterowane elektro-pneumatycznie już mówię o co chodzi i napewno masz zawór przemysłowy

jest mała cewka która steruje małym zaworkiem przez który leci powietrze i to powietrze steruje właściwą częścią zaworu tą którą masz dostępną na króćcach, więc jak cisnienie spadnie ponizej 2 bar to ten mały zaworek może nie dać rady powietrzem o tak małym ciśnieniu przesterować tego głównego
sprytne to ale faktycznie do innych zastosowań się nadaje jak tak

ps. orientuje się ktoś na czym trzymają się (lub jak są mocowane) poduszki tylnych amorów z tego foto?

Obrazek

: śr maja 12, 2010 19:53
autor: michalmoz
mam pytanie czy amortyzatory z golfa podejda scirocco mk2??
nastepne pytanie czy ktos miał by na sprzedarz przednie amortyzatory do aira?
ewentualnie czy ktos podjał by sie wykonania takich modyfikacji ??
ewentualnie czy ktos pomógł by mi "podpowiedział " jak dokładnie to sie przerabia i gdzie moge kupic poduszki itp, dodam ze mam mozliwosc dorobienia czasci na frezarce tokarce cnc. mam nadzieje ze ktokolwiek ni cos podpowie jak sie za to zabrac

ogolnie mam dobra koncepcje na zbiornik powietrza i jego napelnianie , uchyle tylko rąbka tajemnicy ze cisnienie w butli to 150 atmosfer i zastosowany zostanie reduktor na 14 atmosfer
pozdrawiam
michalmoz

: śr maja 12, 2010 21:28
autor: azizi
michalmoz, polecam przeczytać tan temat i zajrzeć jeszcze na forum vwvortex bo jest tam dużo informacji na temat air ride

poduszki stosowane w tych zawieszeniach są od tirów, także w każdym sklepie z akcesoriami do ciężarówek będziesz mieć je

co do amorków to od jakiego golfa? mk1 2 3 itd

ja za jakiś czas będę miał na sprzedanie komplet 4 amorków na tył i przód, obecnie są w mk1, ale były robione pod polo 6n, także tył pewnie będzie pasować do mk1 2 i 3 a przód nie wiem do końca

tu ludzie dzielą się informacją także jeśli masz chęć i trochę wiedzy to pisz co masz na myśli a i inni Tobie pomogą na pewno

: czw maja 13, 2010 06:54
autor: michalmoz
azizi pisze:michalmoz, polecam przeczytać tan temat i zajrzeć jeszcze na forum vwvortex bo jest tam dużo informacji na temat air ride

poduszki stosowane w tych zawieszeniach są od tirów, także w każdym sklepie z akcesoriami do ciężarówek będziesz mieć je

co do amorków to od jakiego golfa? mk1 2 3 itd

ja za jakiś czas będę miał na sprzedanie komplet 4 amorków na tył i przód, obecnie są w mk1, ale były robione pod polo 6n, także tył pewnie będzie pasować do mk1 2 i 3 a przód nie wiem do końca

tu ludzie dzielą się informacją także jeśli masz chęć i trochę wiedzy to pisz co masz na myśli a i inni Tobie pomogą na pewno
dowiedziałem sie na swoim forum ze scirocco 2 ma taka sama płyte podłogowa jak golf 1 , ile bys chciał za komplecik tych amortyzatorów ??
co do mojego pomysłu to jest on sprawdzony z 5 lat temu przez mojego kolege zrobil tak ze " w sklepie z gazami technicznymi czy cos w tym stylu wypożyczył butle dzierżawa to 8 zł na miesiąc oczywiscie mozna zainwestowac i kupic sobie taka butle , powiedzial mi ze nabicie butli kosztowało go 2,5 zł bo brali spręrzone powietrze :) 150 atmosfer to mega duze cisnienie do tego wspomniany reduktor i gotowena wyjsciu max 14 atmosfer on miał ustawione na 10 dokładnie podobno do butli wchodziły 3 metry szescienne gazu , nie wiem na ile jemu to starczało wiem tylko ze ich pomysł na zawieszenie był lipny bo usuneli całkowicie amortyzatory i zrobili to jakos na sztywno, dlatego do was zwróciłem sie o pomoc z przerobieniem amortyzatorów bo to wasze wyglada porzadnie i sensownie ,ciekawostka przeróbki dokonywali w fiacie 125 jako prace dyplomowa .

: pt maja 14, 2010 02:32
autor: lukas.g60
michalmoz, no i po co ta cała kombinacja z tymi gazami??Jak dla mnie bez sensu.napierw 15 bar pozniej 14 jeszcze pozniej 10,nie wiadomo po co,skakał na tym nie bedziesz i bóg wie jakie cisnienie nie jest potrzebne,pozatym zwróc uwage na to w jakich parametrach pracuja zawory,moje na przykład max 8 bar/120psi a przy wyzszym porozrywa mi uszczelki.Butla z gazem??heh mozna i tak,ale bule jaki zbiornik z tira zeby miał min 10L i sla normalnego podnoszenia opuszczania styka,porobic se tylko pare wejsc/wyjsc na czujnik,i powietrze i tyle.Ja mam 5galonów to chyba cos około 15L moze mniej i jest w sam raz,butla miesci sie w miejsce na koło i wchodzi mi tam wszystko
Obrazek
Obrazek

: ndz maja 16, 2010 01:22
autor: sash997
ja ostatnio zmontowałem tył do golfa mk 2 wyszło mnie to 400zł:)teraz jeszcze przód i jakiś kompresor i cheja:)

[ Dodano: 16 Maj 2010 01:25 ]
lukasz.g60 możesz zdradzić jakie masz ciśnienie w poduchach z tyłu jak podniesiesz na maxa??masz jakieś krańcówki??

: ndz maja 16, 2010 17:11
autor: .wide
Cześć. Przeglądam oferty firm zajmujących się pneumatyką w poszukiwaniu elektrozaworów. Czy ktoś z Was zna coś godnego polecenia? Zależy mi na elektrozaworach 5/3 w okolicach ~1200 zł. za komplet. Jedynymi kryteriami jest zasilanie 12V i przyzwoity przepływ pozwalający na uzyskanie dobrej szybkości napełniania poduszek.
Nie zależy mi na głośności pracy, czy innych tego typu parametrach.
Liczę na to, by zawory były w stanie pracować z ciśnieniem ok. 10b (chyba, że jest to aż nadto?) Czy w tej kwocie można kupić coś sensownego?

Pozdrawiam.

: ndz maja 16, 2010 19:06
autor: PRUSAK
Trochę z innej beczki czytam już któraś stronę i nikt tak naprawdę nie napisze od a do z wszystkiego jakie temat tabu żyjemy w XXI wieku ludzie co to za tajemnice zaraz Chińczycy wymyśla i będą gotowe zestawy do sprzedaży i ciekawe co wtedy powiecie ... a mówiąc prawdę to ten air to duzo z nim problemów tak konstrukcyjnie mówiąc i trzeba uważać pilnować ciśnienia i nie bardzo na co dzień sie nadaje... :chytry: