Strona 178 z 226

Air Ride - INFO Ogólne

: pn gru 02, 2013 20:04
autor: darrrrekdaro
głolfem to całkiem możliwe :helm:

Air Ride - INFO Ogólne

: pn gru 02, 2013 20:17
autor: MAPET
jzalezy bo z kanalu nie tak prosto zobaczyc sprezyne bo sprawdza wahacze i luzy na dole .. zreszta niewazne szkod postow na to...

Air Ride - INFO Ogólne

: wt gru 03, 2013 15:38
autor: Shmatan
MAPET pisze:tak samo przeciez papieru na amortyzator sportowy nie ma teoretycznie tez czy sprezyne...
Przecież spręzyny i amortyzatory (sportowe czy też zwykłe) muszą posiadać homologację i świadectwo homologacji do którego można dotrzeć. W wypadku air'a masz co prawda homologowane poduchy, ale instalowane za pomocą dorabianych własnoręcznie okuć na których homologacji już nie dostaniesz

Air Ride - INFO Ogólne

: wt gru 03, 2013 19:51
autor: MAPET
Shmatan pisze:Przecież spręzyny i amortyzatory (sportowe czy też zwykłe) muszą posiadać homologację i świadectwo homologacji do którego można dotrzeć.
no to idz zapytaj diagnoste czy potrzeba na amorki... montuje si erozne sprezyny i nie ma w PL wymagania by na to dostarczac papier

Shmatan pisze: ale instalowane za pomocą dorabianych własnoręcznie okuć na których homologacji już nie dostaniesz
dostaniesz... tylko dluga i droga droga :) jak tam ktos powyzej napisal

Air Ride - INFO Ogólne

: wt gru 03, 2013 20:04
autor: RasPL
Shmatan To pokaż mi homologację na poduchy i ze są do użytkowania jako element zawieszenia kół samochodu osobowego.

Szkoda temat dalej ciągnąc, prawda jest jedna trzeba by otworzyć całą fabrykę i mieć $$$ na badania by robić homologację na zawieszenie która obejmuje model zawieszenia w danym modelu auta, jeżeli ma być dla kilku aut trzeba dla tych kilku aut robić badania - łącznie z badaniami niszczącymi pojazd. A to tylko amor+poducha, dla full legalnosci musi być homologowana instalacja powietrza ale tu da się kupić elementy z homologacją - zawory,zbiornik i przewody podłaczeniowe.

Temat rzeka.

Air Ride - INFO Ogólne

: wt gru 03, 2013 21:23
autor: Dragokite
To nie jest temat rzeka tylko po prostu nikomu w Polsce nie chce chce się robić takich badań i jest na razie jedna firma w Niemczech, a dokładniej German Airride System poddała swoje produkty wszystkim potrzebnym badaniom i posiadają certyfikat TUV czyli można użytkować ich systemy legalnie w autach na teranie całej Europy I bez problemu przechodzi się przeglądy a nawet jak diagnosta ma jakiś problem co do tego to pokazujesz tylko certyfikat i wtedy musi dać papier na stany test proste i logiczne.

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: wt gru 03, 2013 22:49
autor: Docenty
Dragokite pisze:To nie jest temat rzeka tylko po prostu nikomu w Polsce nie chce chce się robić takich badań i jest na razie jedna firma w Niemczech, a dokładniej German Airride System poddała swoje produkty wszystkim potrzebnym badaniom i posiadają certyfikat TUV czyli można użytkować ich systemy legalnie w autach na teranie całej Europy I bez problemu przechodzi się przeglądy a nawet jak diagnosta ma jakiś problem co do tego to pokazujesz tylko certyfikat i wtedy musi dać papier na stany test proste i logiczne.

więc się nie znasz... takie badania to nie jest kilka tysięcy... i druga sprawa ze dla kazdego auta/modelu trzeba by tworzyć nowe... jak kolego nie wiesz o czym piszesz albo Ci sie wydaje to nie pisz

Air Ride - INFO Ogólne

: wt gru 03, 2013 22:58
autor: MAPET
tylko ze u nas tuv nie jest wymagany do przegladow ;)
to troche inaczej... poza tym jakby bylo pare tys na calosc to juz bym zrobil tuv moim zestawom :)
ale to nie jest kilka tys a taka kase ze pozniej i tak by w PL nikt tego zestawu nie kupil i tak.. bo raz ze drogo a i tak kazdy se przejdzie bez problemu przeglad..

wiec nie ma sensu ciagnac tematu...

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: śr gru 04, 2013 15:52
autor: Shmatan
MAPET pisze:
Shmatan pisze:Przecież spręzyny i amortyzatory (sportowe czy też zwykłe) muszą posiadać homologację i świadectwo homologacji do którego można dotrzeć.
no to idz zapytaj diagnoste czy potrzeba na amorki... montuje si erozne sprezyny i nie ma w PL wymagania by na to dostarczac papier
Tak - potrzeba. Fakt że nie musisz dostarczać papieru nie oznacza że części nie muszą przejść badań homologacyjnych.
MAPET pisze:
Shmatan pisze: ale instalowane za pomocą dorabianych własnoręcznie okuć na których homologacji już nie dostaniesz
dostaniesz... tylko dluga i droga droga :) jak tam ktos powyzej napisal
No oczywiście (jeżeli są poprawnie wykonane, bezpieczne itp.), ale jak wiemy jest to nieopłacalne.
RasPL pisze:Shmatan To pokaż mi homologację na poduchy i ze są do użytkowania jako element zawieszenia kół samochodu osobowego.
Żadnej homologacji Ci pokazywać nie będę, bo takich dokumentów nie mam. Stwierdziłem tylko że same poduchy musiały być homologowane (a do jakich samochodów to inna sprawa), a chciałem zwrócić tylko uwagę na to że do kompletnego AIR'a homologacji nie ma i diagnosta teoretycznie nie powinien takiego zawieszenia puścić na przeglądzie

Air Ride - INFO Ogólne

: pt gru 06, 2013 10:33
autor: MAPET
Shmatan pisze: MAPET napisał(a):

Shmatan napisał(a):Przecież spręzyny i amortyzatory (sportowe czy też zwykłe) muszą posiadać homologację i świadectwo homologacji do którego można dotrzeć.


no to idz zapytaj diagnoste czy potrzeba na amorki... montuje si erozne sprezyny i nie ma w PL wymagania by na to dostarczac papier


Tak - potrzeba. Fakt że nie musisz dostarczać papieru nie oznacza że części nie muszą przejść badań homologacyjnych.

no to czemu ten diagnosta nigdy o to nie pyta? to skad on wie ze te amorki co masz w aucie przeszly te badania homologacyjne? teoretycznie nie powinni dopuszczac do ruchu zadnego auta co ma sportowe gwintowane zawieszenie... ba nawet jak amor jest nieoryginalny tylko kupiony na wymiane to tez skad moga byc pewni ze ma ta homologacje? idac dalej mozemy tak z kazda czescia w aucie... nie wiem tez jak to jest do konca prawnie wiec tez nie bede sie wymadrzal musialby powazny diagnosta sie wypowiedziec :)

ale nie odbiegajm od tematu watku ;)

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: ndz gru 08, 2013 06:31
autor: daniel_87
MAPET pisze:
Shmatan pisze: MAPET napisał(a):

Shmatan napisał(a):Przecież spręzyny i amortyzatory (sportowe czy też zwykłe) muszą posiadać homologację i świadectwo homologacji do którego można dotrzeć.


no to idz zapytaj diagnoste czy potrzeba na amorki... montuje si erozne sprezyny i nie ma w PL wymagania by na to dostarczac papier


Tak - potrzeba. Fakt że nie musisz dostarczać papieru nie oznacza że części nie muszą przejść badań homologacyjnych.

no to czemu ten diagnosta nigdy o to nie pyta? to skad on wie ze te amorki co masz w aucie przeszly te badania homologacyjne? teoretycznie nie powinni dopuszczac do ruchu zadnego auta co ma sportowe gwintowane zawieszenie... ba nawet jak amor jest nieoryginalny tylko kupiony na wymiane to tez skad moga byc pewni ze ma ta homologacje? idac dalej mozemy tak z kazda czescia w aucie... nie wiem tez jak to jest do konca prawnie wiec tez nie bede sie wymadrzal musialby powazny diagnosta sie wypowiedziec :)

ale nie odbiegajm od tematu watku ;)
ano stąd, że nabity jest znak homologacyjny i jakby chciał, to by sprawdził.
akurat diagnosta to najmniejszy problem, bo on sobie może puścić wszystko i nie sprawi to, że dana część staje się legalna i homologowana. problem jest jak komuś się stanie kuku.

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: ndz gru 08, 2013 09:02
autor: RasPL
daniel_87 pisze:Problem jest jak komuś się stanie kuku.
Małe kuku nie ma problemu, duze kuku problem wielki - tymbardziej na terenie niemiec. Ale do rzeczy starczy juz dramatyzowania.
Problemy, rozwiazania, konserwacja i konstrukcje o tym ten temat.

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: ndz gru 08, 2013 16:12
autor: sebabana
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie tego zestawu: http://www.airride-system.pl/zestaw-pod ... p-195.html do MK3
Czy jest w nim wszystko aby rozpocząć montaż? Jak z żywotnością poduszek, konserwacją na zimę itp?
Czy amortyzatory seryjne nadają się do montowania poduszek? Jak z komfortem jazdy, twardo, średnio twardo a może porównywalnie do seryjnego? Na tych poduszkach samochód będzie stał na tej samej wysokości, czy niżej? Mam koła 15" i opony 195/55, czy mogą stanowić jakiś problem przy takim zawieszeniu? czy coś trzeba przerabiać w aucie przed montażem? Może jeszcze jakieś pytania się pojawią. Wybrałem taki zestaw bo zawsze chciałem mieć takie zawieszenie. Nie myślę o rozbudowie na coś szybszego. Chciałem zakupić gwinty ale w mojej okolicy jest dużo progów zwalniających, wysokich i byłoby fajnie podnieść samochód. Dlatego myślę o czymś takim, gdy warunki są ok to jeździć na opuszczonym, gdy nie to podnieść. Foto poglądowe felgi z oponą Obrazek

Air Ride - INFO Ogólne

: ndz gru 08, 2013 16:45
autor: mikolajmakoski1
ten zestaw masz pod gwintowane zawieszenie które musisz dokupić.Co do komfortu to zależy ile napompujesz ale porównywalnie z kitem,wysokość możesz sobie ustawić taka ze ci opadnie az ci drążki nie zaprą sie o podłożnice.Co do tych felg to sorry ale śmiech na sali w ogóle nie będą pasować do powietrza a tym bardziej na tych kartoflanych oponach. Szukaj 16 szerokich albo 17