Strona 145 z 226

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: pn lis 05, 2012 12:40
autor: zyzek
-=RAFAL=- pisze:a ja mam takie pytanie - czy komuś airride padł tak, że auto było totalnie uziemione (brak możliwości odjechania, wciągnięcia na lawetę itp) jeśłi tak to jaka była przyczyna i jak sobie użytkownik z tym poradził. a może ma ktoś jakiś złoty żeby temu zapobiec. a może jakieś wyjście awaryjne?

zrób tak AR żebyś mógł na maxa obniżonym jechać bez powietrza . :-)

Air Ride - INFO Ogólne

: pn lis 05, 2012 13:02
autor: MAPET
Fredi88 pisze:a jaki będzie zakres regulacji na 1 bałwanku?
ok 5 cm
ale pierwsze 5 cm idzie ok 6 sek a kolejne 2 cm gdzies wolno idzie w gore wiadomo ze zalezne to tez od masy auta

http://www.facebook.com/zieluVW?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: pn lis 05, 2012 15:54
autor: Badyl
MAPET pisze: ok 5 cm
ale pierwsze 5 cm idzie ok 6 sek a kolejne 2 cm gdzies wolno idzie w gore wiadomo ze zalezne to tez od masy auta
czyli 7cm? czy literówka się wkradła? Podstawowa cena(1500 zł) to koszt samych 4 bałwanków? jaki jest sposób ich montażu? trzeba coś kleić, uszczelniać? w przednim zawieszeniu skręcają się razem z kołem?, czy stoją w miejscy w kielichu? Czy uszczelnione są od środka? czy tłoczysko wchodzi bezpośrednio w komorę powietrza?

Air Ride - INFO Ogólne

: pn lis 05, 2012 16:05
autor: MAPET
tak sadze ze bedzie to ok 5-7 cm w zaleznosci od auta
ok 1500zł to bedzie koszt zestawu na przod z kompresoremm przelacnzikiem wezykami itd...

przeciez sprezyna tez sie nie kreci tylko stoi w miejscu :) na lozysku sie obraca talerzyk przciez ;)

tloczysko przechodzi przez komore podobnie jak w typowym airride

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 05:16
autor: independent87
Witam
Mega temat 2 dni czytałem cały ale się opłacało wiadomo wszystko w połowie zaczęły klarować się pytanie ale większość wyjaśniona pod koniec tematu.
Jak czytałem parę osób porusza się na air w zimie nie ma problemów jak czytałem ale jak wiadomo mimo że drogowców jak zwykle zima zaskakuje to jednak z czasem coś sypną na drogi może ktoś już był po sezonie zimowym z air jak okucia z aluminium to zniosły jak sama poducha reaguje na sól drogowa itp. A druga sprawa to jak jest z obciążeniem takiej poduch mianowicie auto typu passat tak do 1,4 t masy własnej około na jedna poduchę wypada około 600 kg przy ustawieniu do jazdy mamy ciśnienie rzędu 3-6 bar z tego co wyczytałem ( może błędnie zrozumiałem ) w momencie kiedy dołożymy coś do auta (zamierzam mieć auto użytkowe) waga wzrośnie czym tym samym ciśnienie w poduszkach też a jednocześnie dodatkowa waga wpłynie na wysokość auta . Może głupawe to ostatnie ale dalej idę tokiem rozumowania sprężyny bo w sumie poducha ją zastępuje ale może działać to inaczej a że styczności jeszcze z air nie miałem jedynie co na forach i filmach. Proszę o zrozumienie i wyjaśnienie Może jakieś odczyty z manometrów z sytuacji jaką opisałem. Ale muszę pochwalić ten temat bo obalił wiele mitów na temat air i przekonał mnie już całkowicie do tego zawieszenia. Które zamierza zakupić u Mapeta na pewno nie w "Łodzi" może i zrobił bym sam ale nie mam zaplecza ani czasu bo generalnie manualnie odwrócony nie jestem tak mi się wydaję ale lubie poznać też zasade działania mimo że tylko to kupie i zamontuje Pozdrawiam
Ps. wybaczcie że nic nie wniosłem do tematu nowego w przyszłości bardziej się postaram :popcorn:

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 16:49
autor: Docenty
to zależy przede wszystkim jakie masz ciśnienie robocze, jak ciśnienie robocze masz na poziomie 5 bar to dodatkowe 100kg np nie zrobi wielkiej zauważalnej zmiany :) w zimie to zależy od wilgotności i temp, jak auto jest wyziębione do ponad -20s to wiadomo, że różnie może być, ale w przypadku mniejszych temp nie bylo tragedii, ew wystarczy odpalić auto i "nagrzać" je w srodku aby temp w kabinie nie byla za niska, zawory np pod kanapą (najlepiej pod przednim siedzeniem bo jest tam nawiew :) )i jak temp w aucie będzie normalna to i kompresowane powietrze będzie cieplejsze (sama kompresja ociepla je).


A co do praktycznego podejscia do ciśnien to powiem Ci, że zapakujesz sobie auto i dopiero podnosisz na daną wysokośc jaka Ci pasuje :) twardości tak kosmicznie nie zmieni ;]

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 17:04
autor: MAPET
sa inne patenty by podgrzac zawory kto by tam grzal auto nawiewem zeby rozgrzac zawory pod kanapą ;)

podgrzewacze zaworów mozna dać...

Re: Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 18:09
autor: Docenty
MAPET pisze:sa inne patenty by podgrzac zawory kto by tam grzal auto nawiewem zeby rozgrzac zawory pod kanapą ;)

pewnie, że są ;] ale ja mówię jak zamontować zwykły zestaw aby działał bez kupowania podgrzewaczy :)

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 18:27
autor: MAPET
kosztuja one niweiele a grzac auto na postoju pol godziny by odmrozic cos to troche dlugo :)

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 18:42
autor: independent87
To co kolega napisał wyżej o wyziębieniu auta do -20 itd było już pisane odnośnie elektrozaworów tym akurat się nie przejmuje ktoś wspominał o podgrzewaczach do zaworów czy coś takiego ale jak na razie chyba nikt tego nie stosował bo i potrzeby chyba nie było osuszacze owszem pojawiały ale też nie wszędzie z dodatków tego typu były jeszcze naolejacze ale to też nie każdy ktoś wspomniał o tym że wymagają tego niektóre typy elektrozaworów zrozumiałem to tak, że jeśli już mamy zawory które tego potrzebują to zwiększy się ich żywotność naolejacz montuję się na początku układu a wiec naoleja caly układ wraz z zaworami (no poza tym co jest przed nim ) czyli także i wnętrze miechów zgadza się ? I tu taki mały paradoks skoro oleje i smary źle wpływają na gumę czyli miechy, simmeringi to czy kosztem jednego nie tracimy drugiego no chyba że się mylę i olej stosowany do pneumatyki nie ma takich właściwości (zamieszałem chyba trochę)
I ponawiam pytanie odnośnie samych okuć z aluminium i miechów jak aura zimowa, wszech obecna sól w okresie zimowym oddziaływuję na same miechy, pierścienie na nich oraz surowe aluminium na okuciach czy jest na przykład sensy wydać parę groszy więcej na proszkowe malowanie okuć

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 18:44
autor: Zaba91
MAPET, masz może jakiś link do takich ogrzewaczy?

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 19:05
autor: MAPET
independent87 pisze:I ponawiam pytanie odnośnie samych okuć z aluminium i miechów jak aura zimowa, wszech obecna sól w okresie zimowym oddziaływuję na same miechy, pierścienie na nich oraz surowe aluminium na okuciach czy jest na przykład sensy wydać parę groszy więcej na proszkowe malowanie okuć
a co zrobi ta sul z tymi poduchami i okuciami?
w sumie troche beda brzydsze i tyle
wiadomo ze najlepiej czasem myjka tam przeleciec by nie gromadzil sie piach w poduszce ale zima to okuciu i poduszce nic nei zrobi przedzej w instalacji wilgoc
Zaba91 pisze:MAPET, masz może jakiś link do takich ogrzewaczy?
teraz musze leciec ale na alledrogo byly podgrzewacze

Air Ride - INFO Ogólne

: wt lis 06, 2012 23:28
autor: mikolajmakoski1
mam trochę głupie pytanie ale je zadam bo mnie trochę nurtuje.Czy golfem 2 na 15 x 7 kolach i oponie 165/45-50 da rade zejść tak nisko ( bez i ingerencji w ciecie i klepanie podłożnicy) żeby mocowanie sanek oparło się na ziemi??

Air Ride - INFO Ogólne

: śr lis 07, 2012 08:14
autor: MAPET
mk2 raczej nie oprzesz sankami na ziemi bez ciecia to samo mk3 passsat b3 itd