Jeżdze nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie :)

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » sob sty 30, 2010 14:28

Lanzar, oczywiście że sie da podnieść wyżej niż seria z tym że tak jak kolega D1_PITER, mówi czasami jak nakrętka się zaciśnie to jest masakra, raz pół dnia się męczyliśmy żeby odkręcić...


the mechanic

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob sty 30, 2010 14:34

adamgti pisze:Lanzar, oczywiście że sie da podnieść wyżej niż seria z tym że tak jak kolega D1_PITER, mówi czasami jak nakrętka się zaciśnie to jest masakra, raz pół dnia się męczyliśmy żeby odkręcić...
Oczywiście.. nie :) U mnie na maxa do góry pokręcony gwint to nadal jakieś 2cm mniej niż seria. A to przez skrócony skok amortyzatora głównie.

Ja mówię o kręceniu niezapiecoznymi nakrętkami. To też jest męka. Dużo kręcenia w niewygodnej pozycji. W dodatku od połowy do góry trzeba skręcać sprężynkę pomocniczą co daje dodatowy opór. No chyba że by użyć ściągacza do sprężyn to pozostaje tylko to pierwsze.

Przy ustawieniach na dolnym końcu gwintu powyższego problemu nie ma bo wszystko jest luźne :P GLEBA!


Obrazek

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » sob sty 30, 2010 14:39

D1_PITER pisze:Oczywiście.. nie
zależy o jakich zawieszeniach mówimy, ja mówię np o mts technics i wiem ze pójdzie wyżej niż seria


the mechanic

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » sob sty 30, 2010 14:43

zależy o jakich zawieszeniach mówimy, ja mówię np o mts technics i wiem ze pójdzie wyżej niż seria
Zależy od ciężaru auta. MTSy są chyba robione na jedno kopyto bez rozróżnienia na nacisk na oś, więc wiadomo, że mk3 VR6 przy najwyższym ustawieniu gwintu MTS będzie siedziało niżej od mk3 1.4...


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » sob sty 30, 2010 14:47

k0nr4d pisze:Zależy od ciężaru auta. MTSy są chyba robione na jedno kopyto bez rozróżnienia na nacisk na oś, więc wiadomo, że mk3 VR6 przy najwyższym ustawieniu gwintu MTS będzie siedziało niżej od mk3 1.4...
dokładnie, ale my mówimy o mk2 w którym najcieższym silnikiem był dyzel :)


the mechanic

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » sob sty 30, 2010 14:49

No ok, ja tylko przykład podałem :) W mk2 sytuacja jest taka sama, przy każdym silniku będzie różnica w wysokości na tym samym zawieszeniu.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » sob sty 30, 2010 14:50

k0nr4d pisze:W mk2 sytuacja jest taka sama, przy każdym silniku będzie różnica w wysokości na tym samym zawieszeniu.
zgadza się... ja mam porównanie na najniższej klasie gwintu, a wiadomo jakiś HR czy Weitec ma zupełnie inna spesyfikacje, wtedy może i nie koniecznie będzie wyżej niż seria


the mechanic

Awatar użytkownika
89neo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 13:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: 89neo » sob sty 30, 2010 16:05

A tak apropops, który gwint za rozsądne pieniądze ok 1k najlepszy? MTS, Technix,H&R,Weitec:>



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » sob sty 30, 2010 16:08

89neo pisze:,H&R,Weitec
Znajdź mi taki nowy za jednego kanta, to skrzynkę piwa dostaniesz :)

W cenie do tysiaka wszystkie gwinty są takie same, różnią się nazwą, więc wybierz co uważasz.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
89neo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 13:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: 89neo » sob sty 30, 2010 16:10

mhm, a od około ilu zł zaczynają się gwinty z reg twardością?

P.S. Za ile chodzą H&R i Weitec:>



Awatar użytkownika
A r t u r
,
,
Posty: 1583
Rejestracja: śr cze 13, 2007 19:55
Lokalizacja: Garwolin
Kontakt:

Post autor: A r t u r » sob sty 30, 2010 17:23

89neo pisze:P.S. Za ile chodzą H&R i Weitec:>
wieteca najtańszy zestaw do golfa to około 2200 , później to 2800 a najwyższa półka weiteca to 3800 zł :chytry:

ps. ja za same springi to dałem 700 zł, trochę czasami żałuję że nie wziąłem gwinta takiego za 1000, na moją jazdę pewnie by starczyły



Awatar użytkownika
Lanzar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr sty 28, 2009 20:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lanzar » sob sty 30, 2010 17:57

Dzięki chłopaki, teraz mogę powiedzieć że co nieco wiem na ten temat, teraz pozostało czekać do wiosny i szukać jakiegoś passata albo mk3 z dobrym VR6...



Awatar użytkownika
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Posty: 343
Rejestracja: pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: Castillo » śr lut 17, 2010 21:16

Mam pytanko bo jestem zielony w sprawie zawieszenia, kupiłem sobie do mk4 amorki MTS oraz sprężyny Eibach, ale w zestawie nie było osłon i odbojów, no i właśnie co w takim wypadku: koniecznie trzeba nowe kupić bo się szybko zużywają czy wystarczy przełożyć z oryginalnego zawieszenia



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » śr lut 17, 2010 21:30

Jeśli w starym zawieszeniu te gumy są w dobrym stanie, to możesz je przełożyć :)


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości