Strona 2 z 4

: ndz kwie 26, 2009 22:40
autor: damiano_mo
tak obniżysz

: ndz kwie 26, 2009 22:52
autor: haps
duber, no wlasnie tak, bo ten talerzyk jest jakby to powiedziec, tak wyżłobiony pod sprezyne, ze jest ona wyżej w kielichu, podnosisz gorne polozenie sprezyny i stad to obnizenie..

: pn kwie 27, 2009 11:15
autor: prezesik25
a czy można np. uciąć spód sprężyny np. o jeden zwój?
Czy nie groziłoby to przemieszczaniem sie sprężyny podczas np. jazdy po dużych nierównościach lub lataniem sprężyny góra-dół?
Bo z tego co wiem to te dolne zwoje leżą jeden na drugim, ale gdzy się auto podniesie to one się rozchodzą jakby zapobiegały poluzowaniu się sprężyny...

: pn kwie 27, 2009 13:09
autor: haps
prezesso, mam znajomego co jezdzil kilka lat w mk2 a i w mk1, obcinal springi i nic sie nie dzialo..

: pn kwie 27, 2009 13:51
autor: prezesik25
haps pisze:obcinal springi i nic sie nie dzialo..
czyli jest jeszcze opcja pod nazwą "CIACH".
Ale niech mnie ktoś jeszcze utwierdzi, bo jak utnę a coś będzie nie halo to D...

: pn kwie 27, 2009 14:05
autor: eldorado84
prezesso pisze:
haps pisze:obcinal springi i nic sie nie dzialo..
czyli jest jeszcze opcja pod nazwą "CIACH".
Ale niech mnie ktoś jeszcze utwierdzi, bo jak utnę a coś będzie nie halo to D...
Utniesz sprężynę pozbywasz się gwarancji (nie wiem czy wiesz ale sprężyny lubią czasem pęknąć - a bez gwarancji nic nie zdziałasz). Ucinając jeden zwój to zmnienisz charakterystykę sprężyny, czy bardzo się zmieni to zależy od sprężyny czy jest miękka np. Eibach czy twarda np. H&R, a z drugiej strony, czy warto narażać swoje bezpieczeństwo i zarazem niszczyć sprężyny? Sam sobie odpowiedz na pytanie. A to że jeden jeździł z obciętymi zwojami i nic jemu się nie stało to nie znaczy że u ciebie się nic nie stanie. Więc ja bym tego nie robił, a poza tym może za tok sprzedasz sprężyny i zamarzy ci się kompletny KIT ??

: pn kwie 27, 2009 14:20
autor: haps
eldorado84 pisze:A to że jeden jeździł z obciętymi zwojami i nic jemu się nie stało to nie znaczy że u ciebie się nic nie stanie.
to prawda..

poza tym, ja nie obcinalbym nowych obnizajacych springow, za ktore dales tyle hajsu, jak cos to albo te talerzyki, bo i tak musisz rozebrac cala kolumne, albo jak sie bawic w takie rzemioslo to na seryjnych sprezynach, ktore sa nic nie warte, bo te obnizajace to zawsze za te 150zl za 4sztuki mysle ze powinienes sprzedac..

: pn kwie 27, 2009 21:44
autor: Duber
ja tam pisze meila do sprzedawcy talerzyków czy ma do 16V a po focie jak je poznac ktore domnie?niemam kanalu garazu normalnego aby zajzec jak umnie musze kupic w ciemno niestety.
odnosnie ciecia moze to przypadek niewiem ale kumplowi sprezyna pekła wbila sie w opone i prawie rów,naszczesci pomalu jechal.a bylo to tydzien po ucieciu jednego zwoja.a przed ucieciem rok jezdzil.przypadek niewiem ale jednak...

: pn kwie 27, 2009 23:39
autor: haps
duber, no z opisu wynika ze masz 96rok, czyli podajesz typkowi ze golf po 94r. i on juz dobierze, tam sie rozni gorny zwoj sprezeny, albo szeroki albo waski, nigdy nie moge zapamietac

: wt kwie 28, 2009 08:56
autor: damiano_mo
po 94 jest wąski zwój górny. ma ok. 66 mm a przed 08/94 jest szeroki zwój ma ok. 82 mm średnicy wewnętrznej oczywiście

[ Dodano: 28 Kwi 2009 12:21 ]
ciąć spreżyne :blush: :blush: :blush: odradzam...zreszta nie tak dawno były posty na taki temat...

: wt kwie 28, 2009 21:30
autor: Duber
lipa,odpisali ze sa do
talerzyki te są tylko do modelu 1992-07/1994r a z checią bym kupil do siebie do 96 :crazy:

: śr kwie 29, 2009 07:21
autor: prezesik25
no ja przed chwilą zakupiłem te talerzyki, bo są do mojego rocznika :)
Ucinać sprężyn nie będę, bo to jednak głupota, talerzyki coś pomogą, napewno się auto deko wyrówna o będzie stać tak jak powinno :)

na tą chwilę auto stoi tak:

Obrazek

: śr kwie 29, 2009 12:47
autor: damiano_mo
ja dzisiaj założyłem sprężyny do varianta i tez bałem się że przód będzie wysoko ale jest gitara. przód jest minimalnie niżej niż tył :bigok: :bigok: :bigok:

: śr kwie 29, 2009 13:45
autor: Lukasz_mk2
damiano_mo, możesz zrobić jakieś zdjęcia auta i je tu wrzucić. Bo zastanawiam się nad montowaniem sprężyn 40/40 ale widząc auto kolegi prezesso nie wiem czy to ma sens ponieważ moje auto nie jest dużo wyżej (czta. zdaje mi się że u mnie jest tak samo) niż jego, z tym że ja mam seryjne sprężyny

[ Dodano: 29 Kwi 2009 13:47 ]
aha i mam jeszcze proźbę do kolegi prezesso, możesz zmierzyć odległość błotnika do opony z przodu i z tyłu żebym miał co porównywać??