Strona 2 z 3

: sob sty 31, 2009 00:09
autor: pekol
wajsik u mnie w lupo tez nie stoi na odbojach....
nawet po wymiane sprezyn, jest jeszce 0k 2 cm luzu zeby odbój sie oparl o amortyzator...

: sob sty 31, 2009 00:21
autor: Wajsik
pekol pisze:wajsik u mnie w lupo tez nie stoi na odbojach....
Nie wiem jak jest w lupo więc się nie wypowiadam

: sob sty 31, 2009 00:28
autor: pekol
a co myslisz ze zawieszenie w lupiszonie jest inaczej skonstruowane niz w innych samochodach... zasada jest taka sama, amortyzator, sprezyna i odboj.... :)

sprezyna jest odpowiedzialna na wysokosc auta i za to jak cala karoseria sie trzyma na podwoziu, amortyzator dlumi nierownosci i zapobiega bujaniu auta, a odboj za to zeby przy maxymanym ugieciu sie sprezyny danego kola amortyzarot nie dobijal o reszte...

: sob sty 31, 2009 00:36
autor: D1_PITER
Moim zdaniem odbój również służy do "odbijania" a raczej dobijania przy mocnych ugięciach sprężyny. Czy w Golfie zaprojektowali to inaczej nie powiem i nie mogę zaprzeczyć ani dyskutować na ten temat, ale mogę za to sprawdzić ;)

Jednak nie o tył chodziło, a o przód.. Sprężyny -40? O tym teraz myślę..

: sob sty 31, 2009 00:45
autor: pekol
Moim zdaniem jak zakaldasz nizsze srezyny powinno tez sie zmeinaic na nizsze a co za tym idize twardsze odboje...

: sob sty 31, 2009 00:46
autor: D1_PITER
Nic nie rozumiem z tej odpowiedzi.. :bigok:

: sob sty 31, 2009 11:39
autor: pekol
ktorej czesci mojej odpowiedzi nie rozumiesz :) ?? :)

: sob sty 31, 2009 11:50
autor: D1_PITER
pekol pisze:Moim zdaniem jak zakaldasz nizsze srezyny powinno tez sie zmeinaic na nizsze
Co niższe? Zawieszenie? Bo nie wiem jak to zrozumieć..
pekol pisze:a co za tym idize twardsze odboje...
Chyba nie ma twardszych i miększych odbojów na przód.

: sob sty 31, 2009 12:16
autor: Wajsik
Ja swoje napisałem,poradziłem co na 90% jest przyczyną i nie zamierzam dyskutować bo to nie miejsce na to.Obniżenie przodu wszystko fajnie,ale jak wymienisz odboje z tył to będziesz miał klina i głupio będzie to wyglądało.

: sob sty 31, 2009 12:19
autor: D1_PITER
Wajsik pisze:to będziesz miał klina i głupio będzie to wyglądało.
Jeszcze odbojów z tyłu nie wymieniam, mówię o wymianie przednich sprężyn, żeby wyrównać antyklina.

: sob sty 31, 2009 13:16
autor: MAPET
Wajsik, nie bede sie z toba klocil.. w mk2 nie stal mi na odbojach w vento tez... i w wielu innych przypadkach.. ja mowie odoboj jest do zapobiegania dobijaniu a nie ma stac na odbojach - moja opinia
jak widac nie tylko przeze mnie popierana


odboje do sportowych kitów i oslony sa takei same jak seryjne

: sob sty 31, 2009 13:41
autor: pekol
MAPET pisze:odboje do sportowych kitów i oslony sa takei same jak seryjne
tu sie nieststy z toba nie zgodze Mapet...
ja w swojm Golfiku przy gazowych amorkach z tylu mialem zupelnie inne odboje... byle krotsze i wykonane z gumy a nie z pianki....

: sob sty 31, 2009 18:23
autor: MAPET
pekol pisze: tu sie nieststy z toba nie zgodze Mapet...
ale z czym si enie zgodzisz?


przeciez ja sprzedaje kity i zawiszenia nowe.. i poprostu przeklada sie do niech seryjne oslony i odboje... a to juz jaki kto odboj ma to jzu zaleznie od producenta..

: sob sty 31, 2009 18:34
autor: pekol
no wlasnie, ludzie zakladaja standardowe odboje do twardszych i nizszych zaawieszen i pozneij co niektorzy tweirdza ze samochod mosi stan an odbojach :D