ZMIANA ZAWIESZENIA GTI NA BARDZIEJ KOMFORTOWE

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » śr lis 12, 2008 22:38

Piszecie o zmianie auta ale przecież konstrukcyjnie mój golf nie różni się znacznie od zwykłej cywilnej wersji GL, CL. Owszem ma więcej mocy od pozostałych modeli Golfa jednak zakładam, że konstrukcja zawieszenia jest taka sama i oczywiście nie jest to różnica 200% mocy od pozostałych modeli Golfa. Wydaje mi się, że mocno przesadzacie z tą zamianą auta oraz z przechyłami na zakrętach. W użytkowaniu codziennym nie wykorzystuje nawet 50% możliwości tego zawieszenia i samochodu. Średnia mojej jazdy w mieście wynosi w ruchu codziennym rzędu 50km/h a to i tak mocno przesadzone bo komputer pokazuje w granicach 30km/h. Jeżdżę raczej zachowawczo i z rozsądkiem bez zbędnych przyśpieszeń. No czasami ponosi mnie fantazja ale wszystko w granicach rozsądku a nie ryzyka i zbędnej adrenaliny.

Jeśli chodzi o bóle kręgosłupa to również moja połówka narzeka. Niestety Wrocław to naprawdę jedna wielka dziura. Niestety dzisiaj wpadłem w taką, że uszkodziłem oponę, wezwałem policję a teraz czeka mnie przepychanka z administratorem drogi :/ Oponka 215/40/R16.

Niestety zawieszenie okazało się dla mnie nie odpowiednie a auta nie trzeba zmieniać żeby polepszyć jego komfort. Za dużo mnie ono kosztowało nie tylko finansowo ale i energii w przywrócenie do oryginału. Nie zamierzam oddać komuś auta przywróconego do stanu idealnego i to jeszcze za jakąś śmieszną cenę bo kto mi odda tyle co w niego już włożyłem (18000zł).

Bardzo proszę o konkretne propozycje, które polepszą komfort jazdy przy stosunkowo dopuszczalnej utracie właściwości trakcyjnych
Ostatnio zmieniony śr lis 12, 2008 22:40 przez mri21, łącznie zmieniany 1 raz.



Kuman

Post autor: Kuman » śr lis 12, 2008 22:47

mri21, Załóż zwieszenie od zwykłego TDI CL i nie będziesz narzekał. Koła też zmień na jakieś 15-tki. Nie przesadzaj, że same dziury są. Ludzie śmigają na glebach powyżej -80 i nic się nie dzieje. Wątpię że masz seryjne zawieszenie z tego co piszesz...bo seria jest miękka :bigok:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr lis 12, 2008 23:20

Kuman pisze:Wątpię że masz seryjne zawieszenie z tego co piszesz...bo seria jest miękka
Najlepiej niech zmierzy od ziemi do plastikowej nakładki błotnika ile jest wysokości , bedziemy mieli mniej wiecej rozeznanie czy jest tam seria GTI zawias czy cos innego

Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr lis 12, 2008 23:25

mri21, twoje wyjasnienia sa dla mnie troche wyssane z palca i widze ze chcesz byc madrzejszy niz wszyssyc w tym konsruktorzy VW.. no nic jak tak uwazasz to kombinuj.. defakto nawet nie wiemy czy ty masz tam serie


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » śr lis 12, 2008 23:43

homsky pisze:Najlepiej niech zmierzy od ziemi do plastikowej nakładki błotnika
Nie, nie najlepiej, bo bzdury mogą wychodzić. Ciśnienie, profil, średnica mają wtedy znaczenie. Rzetelniej jest mierzyć od środka piasty do rantu błotnika, wtedy nie ma żadnego znaczenia, jakie ma koła.



Kuman

Post autor: Kuman » śr lis 12, 2008 23:59

mri21, Jeśli chcesz naprawdę czegoś się dowiedzieć o tym zawieszeniu to chociaż zrób fotkę jak stoi obecnie lub jak homsky, pisze zmierz odległości jak na obrazku.

Masz dla porównania moje byłe GTI TDI na zawiasie seria -20 i glebie (w sumie nie wiem dokładnie ile ale obstawiam 70/60):

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw lis 13, 2008 17:58

mri21 pisze:Oponka 215/40/R16.
mri21 ma właściwy rozmiar opon do felg i ma zachowaną właściwą średnicę koła dla Golfa III, więc przekłamania w mierzeniu wysokości moją metodą nie będzie.

Dla porównania mój GT na serii zawiasie miał z przodu i z tyłu 63cm wysokości


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » czw lis 13, 2008 20:06

no dobra jeżeli doradzamy co do zawieszenia to:
- zanim zmeni zawieche niech powie z którego roku jest jego golf bo do 9/1994 były sprężyny z szerokim zwojem i wtedy idzie taka poduszka
http://moto.allegro.pl/item472284445_po ... t_hit.html
i taki tależyk
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=5ac21343
a po 9/1994r to taka poduszka
http://moto.allegro.pl/item472284525_po ... _seat.html
i tależyk oporowy taki
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=5ac21343
tyle wiem
ale teraz z mojej strony pytanie. A jak ma kolega golfa z 1993r (przykładowo) i zakupi sprężyny z 1996r. (z mniejszym górnym zwojem) + do tego poduszki i tależyki to jeszcze do tego co brakuje? jakie śróbki i nakrętki i czy te poduszki będą pasować pod tą kopułkę któta jest z 1993r?
http://img508.imageshack.us/my.php?image=qqqqqqto4.jpg


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lis 13, 2008 20:23

Mój zawias z przodu nie chce sie uginać za bardzo nawet jak siąde na błotniku.....a ciebie boli kręgosłup od seri GTI :panna:

a moze masz coś z kręgosłupem (na poważnie pisze) warto zrobić badania :)



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » czw lis 13, 2008 22:06

To_mas pisze:Mój zawias z przodu nie chce sie uginać za bardzo nawet jak siąde na błotniku.....a ciebie boli kręgosłup od seri GTI :panna:

a moze masz coś z kręgosłupem (na poważnie pisze) warto zrobić badania :)
to trza kupić merola (wiem bo matka ma i naprawdę nie obrażając VW-ów, nigdy nie dorównają jakością, wystrzymałością i komfortem podrużowania :grrr: :grrr: :grrr: a szkoda)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lis 13, 2008 22:30

eldorado84 pisze:jakością, wystrzymałością i
tu bym sie sprzeczał :P
eldorado84 pisze:komfortem podrużowania
to sie zgodze.

eldorado84, czemu zacytowałeś moją wypowiedź ?? bo nie czaje



mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » czw lis 13, 2008 22:47

W weekend zmieniam koła na zimowe więc wrzucę zdjęcia oraz opiszę jakiej firmy mam amortyzatory. Na chwilę obecną to rzeczywiście macie za mało informacji ode mnie by powiedzieć coś więcej. Może i błędem było kupienie wersji GTI (jedynie ze względu na zawieszenie) ale teraz za późno i muszę znaleźć na to rozwiązanie (odpada sprzedaż auto jest idealne pod każdym innym względem) dlatego zgłosiłem się na forum. Skoro znajdują się ludzie, którzy są skłonni polepszać seryjne zawieszenia poprzez ich obniżanie to napewno są ludzie, którzy wiedzą coś o polepszeniu komfortu przy nieznacznym pogorszeniu trakcji (przynajmniej przy tych prędkościach i stylu jazdy jakim się poruszam).
MAPET pisze: widze ze chcesz byc madrzejszy niz wszyssyc w tym konsruktorzy VW
Czy sama ingerencja w zawieszenie poprzez jego obniżenie i utwardzenie nie jest sprzeczna z założeniami konstruktorów auta? Według mnie w przypadku Golfa w zależności od założeń konstruktorskich montowano różne zawieszenia dla odbiorców o różnych preferencjach. Więc skoro tunningując obniża się zawieszenia i utwardza bo chce się np. szybciej i stabilniej pokonywać zakręty można również pujść w drugą stronę ...



Kuman

Post autor: Kuman » czw lis 13, 2008 23:38

mri21 pisze:i muszę znaleźć na to rozwiązanie
Kuman pisze:Załóż zwieszenie od zwykłego TDI CL i nie będziesz narzekał.
mri21 pisze:można również pujść w drugą stronę ...
Konstruktorzy o tym pomyśleli, przecież mamy country :bigok:



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lis 14, 2008 00:02

mri21 pisze:i utwardza bo chce się np. szybciej i stabilniej pokonywać zakręty można również pujść w drugą stronę ...
sam sobie odpowiedziales ;) zmiekczasz i wypadasz z tych zakretów :)

rob jak chcesz


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości