Strona 2 z 2

: ndz sie 17, 2008 23:56
autor: Wajsik
Ja to napisałem tylko po to,żeby pokazać,że olejowe też sobie dają radę.
Moim zdaniem wina leży po stronie sprężyn bo odbojniki ustaliliśmy,że są dobre.Zgodzę się ET jest trochę małe,ale mimo wszystko auto nie powinno tak siadać tym bardziej na seryjnej wysokości.
Może kolega nam napisze skąd ma te sprężyny i co było powodem zmiany?

: czw sie 21, 2008 00:08
autor: Tical
Tak wpadlem na ten temat, a sam mam podobny problem...
Tez jak siada 2 osoby z tylu to potrafi na glebszych dziurach przytrzec.
Felgi seria 15" 6 1/2J ET43 i oponki 195/50/15, amorki KYB gazowki, a sprezyny wymienilem w tamtym roku i maja jeszcze gwarancje, caly komplet, ale tyl stal sie strasznie miekki...Springi Supersporta, obnizenie jak w oryginale GTI -20mm, nie chcialem -40 ani nic podobnego, zeby zawieszenie szybciej nie padalo, a jednak te springi sa nad wyraz miekkie po niecalym roku uzytkowania.
Reklamowac?
I tak sie zastanawiam czy po reklamacji nie kupic normalnych jak wiele osob poleca Lesjo, ponoc robia tez jakies wzmazniane, bylem w sklepie sie pytac to wzmacniane tez robia firmy Kilen i CS.
Z tego co mi powiedzial to te wzmacniane maja grubszy drut o 1mm...ale i sa nizsze o 1.5cm

: czw sie 21, 2008 08:18
autor: MarcoVW
Jestes pewien ze te Supersporty to -20? Znasz ich numery ?
Bo raczej sportowe to od -30 sie zaczynają.

: czw sie 21, 2008 23:36
autor: Tical
MarcoVW pisze:Jestes pewien ze te Supersporty to -20? Znasz ich numery ?
Bo raczej sportowe to od -30 sie zaczynają.
Tak, jestem pewien, dokladnie to chyba nawet 15/20, tyle wynikalo z opisu aukcji, opisu przedmiotu.
Numerow nie pamietam bo springi sa caly czas na aucie, jedynie co to moge z paragonu i ulotki, ktora dostalem spisac, o ile jakies tam sa.
Ja nie mowie, ze to sa sportowe sprezyny, bo sportowe to tak jak mowisz, zaczynaja sie od ok.-30, ale mi nie zalezalo na sportowych, jak kupowalem je to szukalem takich, aby bylo najblizej serii GTI, a ze nigdzie nie znalazlem typowo do GTI a nie chcialem -40 to wzialem te...

: pt sie 22, 2008 08:22
autor: MarcoVW
Supersport nie robi -20 czy -15/-20 .
Podaj numery z ulotki....

: pt sie 22, 2008 14:45
autor: Tical
Niestety aukcja zostala przeniesiona do archiwum, sprawdzilem w mailu i sie lekko pomylilem, w opisie aukcji jest

SPRĘŻYNY SPORT VW GOLF 3 / VENTO 25mm SUPERSPORT ( 252597597 )

Nie ma mnie teraz w domu, ale jak bede to sprawdze ulotke i spisze z niej nr jak bedzie.

Zastanawiam sie za to nad tymi jako zamiennik i powrot do oryginalu http://www.allegro.pl/item419488133_spr ... 3_gti.html tylko czy warto kupowac uzywki, czy nie beda mocna siadniete itp...

[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 22:16 ]
Cholera, znalazlem paragon i karte gwarancyjna a w niej numer katalogowy SU 6008611 ale jest tak napisane, ze nie wiem czy nie ma byc 60086/1.
Jakbym nie probowal w google cos znalezc to cisza.
Kupowalem je u VenomCarz z tego forum tyle, ze przez Allegro.

: ndz sie 24, 2008 22:36
autor: MarcoVW
Artikelcode: SU60086/1
Sprezyny dedykowane do mk3 GTi,GTi 16V,VR6,Diesel,TD,Tdi (40-128kW)
obnizenie -25/-25

oryginalne info:

Tieferlegungsfedern


FZ-Hersteller: VOLKSWAGEN
Typ: Golf III
Typdetail: 1HXO,1H
Motorvarianten: GTi,GTi 16V,VR6,Diesel,TD,Tdi (40-128kW)
Baujahr: 09/94-
Ausfuehrung: Limo
Antrieb: Frontantrieb
Hinweise: Nicht für Allradfahrzeuge (Quattro, 4Motion, 4WD, 4x4), Die angegebene Tieferlegung ist die effektive. Die werksseitige wurde bereits berücksichtigt, Wir empfehlen diesen Satz mit verkürzten Sportstoßdämpfern einzubauen (Supersport),Ausführung mit großem Federteller VA 92mm
Achslast max.: 980Kg / 890Kg
tiefer: 25
Zulassung: TÜV §19.3
Artikelcode: SU60086/1
Preis: 107,04 € inkl. Mwst. und sonst. Preisbestandteile
zzgl. Versand


Jak mozesz to pokaz zdjecie tylu tzn przeswitu nadkole-opona.
bo mam kilka hipotez :hehe:

: ndz sie 24, 2008 22:45
autor: Tical
O! Dzieki! :bigok:

To co powiesz na to ich zachowanie? Dlaczego po niecalym roku tak zmiekly?
Tak wogole to one juz od poczatku byly podejrzanie miekkie...
Tyl auta mi nawet bez nikogo w srodku siadal dosc mocno, tak ze z ledwoscia 1 palec wchodzil miedzy opone a nadkole...
Wymienilem jeszcze amorki na gazowki KYB (tyl+przod) ale podniosl sie moze 1cm...
A ze nie mialem kasy na nastepne, bo zeby zareklamowac musialem cos wstawic a nie mialem co, to wstawilem sobie tuleje o dlugosci 4 czy 5cm (nie pamietam teraz dokladnie) pod talerzyk amortyzatora, zeby sama sprezyna calosciowo poszla w gore.
Pomoglo, bo tyl sie podniosl i moglem jezdzic z ludzmi w srodku ale przyszla zima, zalozylem opony 185/65/15 i znowu tyl zaczal obcierac jeszcze mocniej. Wiem, ze moglem wziac opony 185/60/15 ale akurat te mi sie trafily za bardzo fajna cene a ta roznica w profilu to chyba nie ma prawa az tyle sprawic?
Wydaje mi sie, ze te springi sa zdecydowanie za miekkie...
Dobrze mysle?

[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 23:07 ]
MarcoVW pisze:Jak mozesz to pokaz zdjecie tylu tzn przeswitu nadkole-opona.
bo mam kilka hipotez :hehe:
Zdjecia typowo opona-nadkole nie mam, zrobie, ale moge powiedziec, ze w te miejsce wchodza powiedzmy 3 palce.
Przednie sprezyny sa twardsze niz tylne, nic nie obciera, ale za to po kupnie nowych opon jak skrecam w prawo to przy predkosci 90km i wiekszej czuje uslizg i mam wrazenie jakbym mial wpasc w poslizg zaraz, natomiast skrecajac w lewo to moge i 120 wejsc w zakret (oczywiscie wszystko w granicach zdrowego rozsadku mowiac o zakretach) i jest pieknie przyklejony.
Na sprawdzaniu geometrii i zbieznosci mechanik (moj dobry kuzyn) powiedzial mi, ze te sprezyny dziwnie sie zachowuja bo podczas obciazenia (jak wsiadalem do auta na zalozonych przyrzadach) ich kat ucieka nie w ta strone co powinien i jak wchodze w zakret to kolo zamiast pochylac sie do wewnatrz auta to pochyla sie w druga strone i stad takie wrazenia i uslizgi i kazal mi te sprezyny na smietnik wyrzucic albo zareklamowac.
Wracajac do tylu w tym momencie na tej tulei jest w miare ok jak jezdze sam albo we 2 (tyl pusty) chociaz jak wjazde w mocnego naglego hopa to potrafi dobic a nie przytrzec... :-(
A jak jade w 4 to po prostu jade tak, ze wiem gdzie i do ilu zwolnic aby przejechac spokojnie.... :crazy:

[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 23:28 ]
W opisie tych sprezyn znalazlem takie ciekawe zdanie...

We recommend to use shortend shockabsorbers for this set (Supersport),Design with big spring seat 92mm

Wiem, ze do sprezyn wiecej niz -40mm trzeba zakladac amorki o skroconym skoku ale tu to chyba nie jest potrzebne?
Moze to przez to one sie tak zachowuja?

: pn sie 25, 2008 09:24
autor: MarcoVW
Chcialem zobaczyc zdjecie by zobaczyc prześwit , jezeli jest duzy,a ci obciera to naprawde dochodzi do duzego ugiecia.

Mozliwe ze :
- masz wyrobione tuleje tylnej belki
- odboje pokruszone

: pn sie 25, 2008 09:45
autor: Tical
MarcoVW pisze:Chcialem zobaczyc zdjecie by zobaczyc prześwit , jezeli jest duzy,a ci obciera to naprawde dochodzi do duzego ugiecia.

Mozliwe ze :
- masz wyrobione tuleje tylnej belki
- odboje pokruszone
Jak wymienialem kilka miesiecy temu amorki to odboje rowniez wymienilem a tuleje tylnej belki wymienilem jeszcze wczesniej bo mialem takie gluche stuki.
Zarowno przed wymiana tych tulei i odbojow jak i po wymianie nadal sprezyny mocno siadaja, wiec chyba nie w tym rzecz... :(

: pn sie 25, 2008 10:12
autor: MarcoVW
hmm no to albo sprezyny trzeba zmienic albo wtedy wstawic amorki sportowe twarde "kamienie" , mozesz tez zaklepać ranty

: ndz kwie 12, 2009 20:15
autor: marcinek84
mimo ze mam MKII to miałem podobny problem :crazy: po roku jazdy wymiana sprężyn i różnica ok 1cm wyżej. ale mam butle i tube, pomogły sprężyny op paska