Strona 2 z 2

: śr wrz 03, 2008 22:34
autor: dawid018
cowboy pisze:przy podnoszeniu rozbieżbność
zbieżność

: sob wrz 13, 2008 13:56
autor: MarcinWLKP
Panowie, z tego co zrozumiałem, jeśli zamiast wymieniać sprężynę, kręcę gwintem to sytuacja jest analogiczna do podanej tutaj? Po każdym podwyższeniu lub obniżeniu powinienem skontrolować kąty i zbieżność?

: sob wrz 13, 2008 15:02
autor: Fredi88
MarcinWLKP pisze:Panowie, z tego co zrozumiałem, jeśli zamiast wymieniać sprężynę, kręcę gwintem to sytuacja jest analogiczna do podanej tutaj? Po każdym podwyższeniu lub obniżeniu powinienem skontrolować kąty i zbieżność?
niby tak... a w sumie to nie... hah sam do konca nie wiem jak to jest, ale podejrzewam ze 90% krecących gwintami nie ustawia za kazdym razem zbierznosci... dlatego ja czekam na docelowe kolka... odpowiednio ustawie auto i dopiero na zbieznosc jade :P bo teraz kazde kolo w inna strone mam :helm:

: ndz wrz 14, 2008 01:29
autor: MarcinWLKP
Fredi88 pisze:niby tak... a w sumie to nie... hah sam do konca nie wiem jak to jest, ale podejrzewam ze 90% krecących gwintami nie ustawia za kazdym razem zbierznosci... dlatego ja czekam na docelowe kolka... odpowiednio ustawie auto i dopiero na zbieznosc jade :P bo teraz kazde kolo w inna strone mam :helm:
no bo ja właśnie zakładam gwinta i się zastanawiam czy jak sobie podniosę lub obniże to czy za każdym razem będę musiał jechac do kogoś żeby mi opon nie zdżarło :crazy:

: ndz wrz 14, 2008 22:49
autor: Wajsik
MarcinWLKP pisze:no bo ja właśnie zakładam gwinta i się zastanawiam czy jak sobie podniosę lub obniże to czy za każdym razem będę musiał jechac do kogoś żeby mi opon nie zdżarło :crazy:
minimalnie zmienia się kąt koła,a co za tym idzie zbieżność bo jedno jest zależne od drugiego.Ustaw gwint,pojeździj trochę i jedź na geometrię.Przecież nie będziesz nim kręcił codziennie.

: ndz wrz 14, 2008 23:26
autor: sas_gti
MarcinWLKP, te parametry (kat pochylenia i zbierznosc ) na pewno ulegną zmianie tylko pytanie czy ta zmiana będzie mieściła się w tolerancji. Sadze jednak ze nie. Mozna to sprawdzic w prosty sposób. Pokręcićgwintem gdy auto ma założony sprzęt do geo i zoabczyć jak to wpływa.

[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 23:28 ]
dodam ze jak sie przeswit skreca o 40 czy o 80 jak to niektoryz robią to juz na bank geo ucieka poza tolerancję bo to za duża zmiana, która widac nawet na oko (szczególnie kąty).

: pn wrz 15, 2008 10:36
autor: MarcinWLKP
Wajsik pisze:Przecież nie będziesz nim kręcił codziennie.
wiadomo, że nie, chciałem tylko się dowiedzieć czy zmienia się czy nie;)
sas_gti pisze:Pokręcićgwintem gdy auto ma założony sprzęt do geo i zoabczyć jak to wpływa.
i chyba tak właśnie zrobię, chodzi mi głównie o kosmetyczną zmianę rzędu 10mm jakby gdzieś zaczęło trzeć czy coś, bo zanim sprężyny się ułożą to trzeba trochę kilometrów zrobić

thx :bigok: