zmiana sprężyn a ustawianie zbieżności

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr wrz 03, 2008 22:34

cowboy pisze:przy podnoszeniu rozbieżbność
zbieżność


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

MarcinWLKP

Post autor: MarcinWLKP » sob wrz 13, 2008 13:56

Panowie, z tego co zrozumiałem, jeśli zamiast wymieniać sprężynę, kręcę gwintem to sytuacja jest analogiczna do podanej tutaj? Po każdym podwyższeniu lub obniżeniu powinienem skontrolować kąty i zbieżność?



Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » sob wrz 13, 2008 15:02

MarcinWLKP pisze:Panowie, z tego co zrozumiałem, jeśli zamiast wymieniać sprężynę, kręcę gwintem to sytuacja jest analogiczna do podanej tutaj? Po każdym podwyższeniu lub obniżeniu powinienem skontrolować kąty i zbieżność?
niby tak... a w sumie to nie... hah sam do konca nie wiem jak to jest, ale podejrzewam ze 90% krecących gwintami nie ustawia za kazdym razem zbierznosci... dlatego ja czekam na docelowe kolka... odpowiednio ustawie auto i dopiero na zbieznosc jade :P bo teraz kazde kolo w inna strone mam :helm:



MarcinWLKP

Post autor: MarcinWLKP » ndz wrz 14, 2008 01:29

Fredi88 pisze:niby tak... a w sumie to nie... hah sam do konca nie wiem jak to jest, ale podejrzewam ze 90% krecących gwintami nie ustawia za kazdym razem zbierznosci... dlatego ja czekam na docelowe kolka... odpowiednio ustawie auto i dopiero na zbieznosc jade :P bo teraz kazde kolo w inna strone mam :helm:
no bo ja właśnie zakładam gwinta i się zastanawiam czy jak sobie podniosę lub obniże to czy za każdym razem będę musiał jechac do kogoś żeby mi opon nie zdżarło :crazy:



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » ndz wrz 14, 2008 22:49

MarcinWLKP pisze:no bo ja właśnie zakładam gwinta i się zastanawiam czy jak sobie podniosę lub obniże to czy za każdym razem będę musiał jechac do kogoś żeby mi opon nie zdżarło :crazy:
minimalnie zmienia się kąt koła,a co za tym idzie zbieżność bo jedno jest zależne od drugiego.Ustaw gwint,pojeździj trochę i jedź na geometrię.Przecież nie będziesz nim kręcił codziennie.


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz wrz 14, 2008 23:26

MarcinWLKP, te parametry (kat pochylenia i zbierznosc ) na pewno ulegną zmianie tylko pytanie czy ta zmiana będzie mieściła się w tolerancji. Sadze jednak ze nie. Mozna to sprawdzic w prosty sposób. Pokręcićgwintem gdy auto ma założony sprzęt do geo i zoabczyć jak to wpływa.

[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 23:28 ]
dodam ze jak sie przeswit skreca o 40 czy o 80 jak to niektoryz robią to juz na bank geo ucieka poza tolerancję bo to za duża zmiana, która widac nawet na oko (szczególnie kąty).



MarcinWLKP

Post autor: MarcinWLKP » pn wrz 15, 2008 10:36

Wajsik pisze:Przecież nie będziesz nim kręcił codziennie.
wiadomo, że nie, chciałem tylko się dowiedzieć czy zmienia się czy nie;)
sas_gti pisze:Pokręcićgwintem gdy auto ma założony sprzęt do geo i zoabczyć jak to wpływa.
i chyba tak właśnie zrobię, chodzi mi głównie o kosmetyczną zmianę rzędu 10mm jakby gdzieś zaczęło trzeć czy coś, bo zanim sprężyny się ułożą to trzeba trochę kilometrów zrobić

thx :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości