Jeżdze nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie :)

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » czw paź 29, 2009 21:53

Ja już mam prawie 3 lata gleby za sobą.. zaczynałem od 40/40, potem było 60/40, potem 80/60, obecnie gwint FK... cóż moge powiedzieć, jak już wielokrotnie ktoś wspomniał - to trzeba lubieć. 3cm od hokeja do asfaltu jest dooobre :D Teraz na zimę trochę wyżej bo i opona baloniasta (165/65/15) i musiałem podnieść trochę żeby się dało skręcać :P

A na wiosnę 14x9" i ile się da w dół... :helm:


A jeśli chodzi o dostępne tanie gwinty - MTSa zdecydowanie odradzam - mój kit 80/60 był twardszy... TA ma fajny przód, tył to samo co MTS..
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 21:58 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
piru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 18:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: piru » pt paź 30, 2009 11:54

Kowal_ pisze: ....
A jeśli chodzi o dostępne tanie gwinty - MTSa zdecydowanie odradzam .....
Nie kminie czemu odradzasz ? Ja smigam na MTS-ie i sobie akurat chwale, nie jest jak beton da sie w miarę komfortowo :hmm: na tym śmigać i w tej cenie nie widzę żadnej konkurencji dla gewinde MTS-a :hmm:


moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356

http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pt paź 30, 2009 13:34

piru pisze:Nie kminie czemu odradzasz ?
Bo jest kiepski, raz, że pomimo tego że jest miękki to słabo wybiera nierówności, dwa na co mi gwint, który jest miększy od kita którego miałem? Włóż sobie szersze koło i spróbuj jakąś sensowniejszą glebe ustawić to się rozczarujesz, a gwint jest do glebowania, no chyba, że ktoś kupuje po to by się lansować "jeżdżę na gwincie".

Miałem styczność z supersportem, TA i MTSem i wszystkim doskwiera dokładnie to samo - tył miękki jak przy glebie -60. A w MTSie dochodzi jeszcze miękki przód. Paradoksalnie zestaw 80/80 lub 60/60 MTSa (już teraz nie pamiętam dokładnie) jest znacznie twardszy niż ten gwint.

I nie mówię, że to zawieszenie jest złe - nie doprecyzowałem w tamtym poście - jeżeli komuś odpowiada to i szuka po prostu regulacji to ok. Ale jak ktoś np. (jak ja) chce włożyć 4x 9" to tutaj jest zonk. Dlatego też mając okazję pojeździć, potestować te zawieszenia w samochodach kolegów wybrałem gwint FK z .de..


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
luki07
_
_
Posty: 2664
Rejestracja: czw maja 15, 2008 11:42
Lokalizacja: Żmigród k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: luki07 » sob paź 31, 2009 22:09

oj kolego to chyba miales juz lekko uzywany gwint MTS, bo ja mam akurat u siebie ten wlasnie gwint i jestem bardzo zadowolony, tyl przy dwoch chlopa po solinde 90kg ledwo sie ugial i nierownosci wybiera bardzo dobrze,jak narazie narzekac nie moge i moge zdecydowanie go polecic innym



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » sob paź 31, 2009 22:11

luki07, nie będę przekonywał, zalóż 8,5-9 cali na tył to zobaczysz o czym mówię :)


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
luki07
_
_
Posty: 2664
Rejestracja: czw maja 15, 2008 11:42
Lokalizacja: Żmigród k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: luki07 » sob paź 31, 2009 23:00

bez wyciagania nadkoli czy z wyciagnietymi Kowal_

wlasnie dla mnie "lansowaniem" a raczej glupota jest zakladanie kolek 9 cali bez wyciagania nadkoli na auto z gwintem ktore wiadomo przy wiekszych nierownosciach beda tarly i pozniej gadanie "bo ten gwint jest za miekki bo mi tyl dobija na nierownosciach"



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » sob paź 31, 2009 23:50

Kowal_ dobrze mówi, najpierw luki07 sprobuj pojezdzic na 9 calach na gwincie typu MTS czy TA TECHNIX, a potem pisz :)
Nie mowie, ze mialem od nadkola do opony 5mm i mi tarlo, mialem pare centymetrow, a i tak na dziurach gwint na tyle zachowywal sie jak seria zawias, bo ciagle przycieralo :)
A wiadomo ze nie wyciagne blotnikow, bo nie chodzilo u mnie tylko o zagiecie rantow od wewnatrz, ale o wyciaganie calych blotnikow czyli prawdopodbonie trzeba by potem malowac 4 elementy, co pociaga za soba juz w sumie opcje malowania calego auta :)

Aha a gwint mialem nowke od producenta :)
Moje zdanie - za miękki gwint...

Sam zreszta zobacz ile bylo od nadkola do opony, a mimo to tarlo !!!

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 23:52 przez Kri$, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » ndz lis 01, 2009 00:03

Kri$ pisze:TA TECHNIX
co prawda nie na 9 calach ale twardy jest :helm:


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
luki07
_
_
Posty: 2664
Rejestracja: czw maja 15, 2008 11:42
Lokalizacja: Żmigród k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: luki07 » ndz lis 01, 2009 00:22

Kri$ czy zakladajac na auto kola ktore nie mieszcza sie oczekiwales ze nie bedzie Ci tarlo?chyba raczej nie, liczyles sie pewnie z tym ze na wiekszych wybojach beda Ci przycierac, zobacz na trojke Juniora, ma szerokie fele wyciagniete nadkola gwint ma sporo nisko i mowil mi ze nic mu nie trze, wiec albo zakladasz szeroki felunek zeby miec i godzisz sie z tym ze bedzie przycieralo bo wiadomo nie kazdy ma kase na takie klepanie auta i nie zrobi naraz wszystkiego albo jesli masz wiecej gotowki bawisz sie w klepanie rantow wyciaganie nadkoli szerokie kolo i mega gleba i cieszysz sie jazda,proste



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » ndz lis 01, 2009 00:25

Albo kupuje sie porzadny gwint :) TA TECHNIX jest dobry do waskich kolek i niskiej gleby, ale do 9" kompletnie sie nie nadaje...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » ndz lis 01, 2009 18:12

luki07 pisze:bez wyciagania nadkoli czy z wyciagnietymi Kowal_
a co to za sztuka wyciągnąć nadkola i włożyć szerokie koło?
luki07 pisze:wlasnie dla mnie "lansowaniem" a raczej glupota jest zakladanie kolek 9 cali bez wyciagania nadkoli na auto z gwintem ktore wiadomo przy wiekszych nierownosciach beda tarly i pozniej gadanie "bo ten gwint jest za miekki bo mi tyl dobija na nierownosciach"
Bzdura. Poczytaj sobie posty Kri$, chociaż jeden, który miał i wie o czym mowa.

A ja podam prosty przykład również z autopsji - Steffan BCW 5-Stern 14x9" ET10, 225/40/14. Golf kolegi z tyłu ma wycięte ranty nadkoli, gwint TA. Ja gwint FK, nadkola nieklepane, ani nie wycięte i mogę spuścić niżej i normalnie jeździć pomimo, że nadkola nieruszane (a daje to na prawdę sporo), mu natomiast takie coś przy większej nierówności potrafi przytrzeć.
luki07 pisze:Kri$ czy zakladajac na auto kola ktore nie mieszcza sie oczekiwales ze nie bedzie Ci tarlo?
Jak to się nie mieszczą, Steffany wyżej nawet nie wystawały mi poza obrys samochodu (pakiet G60). Powiedz mi gdzie jest jakikolwiek sens kupowania szerszego koła po to żeby poszerzać auto i koło się nadal chowało i nie wypełniało nadkoli tak jak się tego oczekuje?
wiec albo zakladasz szeroki felunek zeby miec i godzisz sie z tym ze bedzie przycieralo
To co piszesz jest totalnie bez sensu.
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 18:12 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » ndz lis 01, 2009 19:12

Update z dnia dzisiejszego:
Kit MTS Technik -40/-40 (ale jest niżej). Na pokładzie 4 osoby plus ekwipunek na cmentarz. Cmentarz na totalnym wygnajewie, gdzie drogi pozostawiaja wiele do zyczenia.
Rezultat - jedno delikatne przytarcie na takiej muldzie czy cuś :grin:
Wniosek - nikt mi nie powie, że na glebie nie da sie jeździć z pasażerami i komfortowo :grin:

P.S. Nie mówię tu oczywiście o glebie -100/-100 :bigok:



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » ndz lis 01, 2009 20:04

a oto moj setup na zime :bigok:

Obrazek

dzisiaj jak na parking pod cmentarzem wjezdzalem to gliniaz ktory kierował ruchem spytał czy podpisalem juz porozumienie z wladzami miasta na odśnieżanie Dębicy :helm:
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 20:05 przez KoguT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » ndz lis 01, 2009 20:15

KoguTek, nie jet aż tak tragicznie. Policja jak zwykle wyolbrzymia! :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości