Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Andrew89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw mar 18, 2010 21:06
Lokalizacja: Opole

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: Andrew89 » ndz mar 13, 2011 23:37

Yaro1981, no dobra, niech Ci będzie że nie wiem, chciałbym żebyś mi wytłumaczył, a przy okazji powiedział co daje wymiana na, np "sportowy" stabilizator.



rojass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 23:43
Lokalizacja: Pomorskie

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: rojass » ndz mar 13, 2011 23:53

Zazwyczaj ma to na celu wyeliminowanie przechyłów podczas pokonywania zakrętów, twardszy stabilizator może niwelować pod/nadsterowność pojazdu.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: Shmatan » wt mar 15, 2011 07:33

rojass pisze:stabilizator może niwelować pod/nadsterowność pojazdu.
Skłoniłbym się bardziej w strone tego, że w mk4 stabi niweluje jedynie podsterowność



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: Yaro1981 » wt mar 15, 2011 16:55

w każdym samochodzie stabilizator służy do tego samego nie ma tak że w MKIV służy do tego a w innym do tamtego głównym zadaniem stabilizatora jest zmniejszanie przechyłów nadwozia w zakrętach nie jest on do niwelowania podsterowności raczej ją może w niewielkim stopniu wywołać , nie wiem skąd co nie którzy maja prawo jazdy ale mnie takich rzeczy uczyli na kursie , nooo ale to juz było troche temu teraz to każdy głąb może zdać :helm:
koniec off topa


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

rojass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 23:43
Lokalizacja: Pomorskie

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: rojass » śr mar 16, 2011 19:51

Głupoty piszesz. A co będzie jeśli tylny stabilizator zmienimy na grubszy niż seryjny ? ( O ile oczywiście go mamy ) Tył mocno się usztywni i może nam na zakręcie wyskoczyć, a przy dohamowaniu w zakręcie mamy w zasadzie pewność że tył wyprzedzi przód.
Nie wiem co za głupot Ciebie uczyli na kursie, mi nikt tego mówić nie musi. Z doświadczenia wiem, że zastosowanie grubszego stabilizatora z przodu, podczas gdy na seryjnym samochód jest podsterowny, w dużym stopniu pomaga wykluczyć to zjawisko.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: Shmatan » czw mar 17, 2011 00:00

Yaro1981, nie jestem specialistą w tej dziedzinie, ale na logike - zmniejszenie przechyłu to lepszy kontakt przendiej osi z podłożem, więc zmniejszenie podsterowności. Czuje się urazony Twoim postem, zwłaszcza że mając na celu wytłumaczenie mi mojego błędu, zaprzeczyłeś tylko mojemu postowi nie podając żadnych argumentów za swoją tezą (a jedynie napisałeś jak działa stabi, co chyba akurat każdy wie... i to w cale nie z kursu na prawo jazdy).
Jak widać na kursie nauczyłeś się wiele, ale widać też że w innych kwestiach masz spore braki. Bądź zdrów

rojass, znakomita większość stabi z tyłu nie ma ;)



rojass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 23:43
Lokalizacja: Pomorskie

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: rojass » czw mar 17, 2011 00:52

Shmatan, tak, zgadza się. Większość nie ma, niestety. Wypowiedź była czysto teoretyczna i nie odnosiła się do żadnego VW.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: evolution » śr mar 30, 2011 23:20

tak informacyjnie pisze ze jest rozwiazanie na problem montazu fabrycznych lacznikow ktore ze stabilizatorem od s3 sa mocno przekoszone, czyli pracuja nieprawidlowo - na zmeczenie materialu.
rozwiazanie wyglada takObrazek
sa to laczniki na przegubach kulowych.
jest tez drugie lepsze niestey fotek nie mam


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Fojt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: Fojt » śr mar 30, 2011 23:44

evolution, Chciałem dziś zmieniać stabi. Co trzeba zrobić by dojść do punktu uwolnienia stabilizatora ? Dużo pracy ??


Obrazek
Mk6 GTI DSG 2.0 TSI Stage 4

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: evolution » śr mar 30, 2011 23:59

zrzucic wozek trzeba


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Fojt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: Fojt » czw mar 31, 2011 20:10

evolution, Ile trzeba przeznaczyć czasu na ten zabieg. ;)


Obrazek
Mk6 GTI DSG 2.0 TSI Stage 4

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: evolution » czw mar 31, 2011 20:26

mi zajelo wymiana stabi z lacznikami 1h ( katalog 1,8 h) plus 1 h geometria kol bo sie zmienia( w mk4 katy pochylenia kola syncronizuje sie polozenim belki) przy tej belce co teraz robilem doszlo 2 h na przeszukanie katalogów i dobraniu lacznika


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Fojt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: Fojt » czw mar 31, 2011 20:43

o fuck... i jeszcze geometria... Mam regulowane łączniki FK gumowe. Dają rade spiąć stabi ?? evolution, dzięki za info ;) :pub:


Obrazek
Mk6 GTI DSG 2.0 TSI Stage 4

Awatar użytkownika
cezary3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Mk4+gwint i łącznik stabilizatora

Post autor: cezary3 » pt kwie 01, 2011 01:05

łaczniki regulowane odpuściłbym sobie u mnie na każdym zakresie regulacji przy seryjnym stabi tarło o osie a znowu przy stabi 4motion były za długie trzeba było je ciąć by stabi nie tarł od dołu o oś najlepiej oplacało sie kupić ori łączniki tylko te najkrótsze no i radziłbym stalowe bo będą mocno nagięte więc plastikowym bym nie ufal choć metalowy febi też miałem okazje urwać


Obrazek
MK4 US VR6 GTI
MK2 US Westmoreland Year One

Bora V6 4motion
MK2 GTI 16V 86' Year One

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości