Strona 9 z 75

: pn lis 03, 2008 15:04
autor: eldorado84
widze że kolega zna sie na gwintach. Mam zawieche 20/20 GTI (20 yahre nie wiem czy jest jakaś różnica między zwykłym GTI - chyba nie), a teraz mam pytanko co będzie bardziej "komfortowe" 40/40 np MTS czy gwint MTS który obniże na 40/40 lub kit 60/60 np MTS czy gwint MTS który też obniże na 60/60, chodzi mi co lepiej bedzie sie sprawować, lepiej wybierać dziury, nierówności, nie chodzi mi o to że gwint ma rególację a kit nie ma, tylko co się lepiej spisuje, dodam że mam 1.9TD więc ciężki przód + stabilizator na wahaczach

: pn lis 03, 2008 17:19
autor: phanteon
Witam

Gwint ukręcony na 40mm będzie mega twardy. Kity też nie są mieksze. Z opini zasłyszanych, własnych odczuć oraz opinii venom24 to im niżej gwint tym mniej twardo. Jak chcesz maks 60mm w dół to bierz kita.
eldorado84 pisze:dodam że mam 1.9TD więc ciężki przód
Mam tdika, który pewnie jest cięższy. Wszystko jest ok.

Na kicie nie jeździłem.

: pn lis 03, 2008 17:47
autor: eldorado84
phanteon pisze:Witam

Gwint ukręcony na 40mm będzie mega twardy. Kity też nie są mieksze. Z opini zasłyszanych, własnych odczuć oraz opinii venom24 to im niżej gwint tym mniej twardo. Jak chcesz maks 60mm w dół to bierz kita.
eldorado84 pisze:dodam że mam 1.9TD więc ciężki przód
Mam tdika, który pewnie jest cięższy. Wszystko jest ok.

Na kicie nie jeździłem.
narazie zbieram informacje :hmm: , jeździłem wcześniej na paru setapach (Jamex 40/40 + seria amory, Eibach 40/40 + seria amory, seria zawiech od 1.8GT 10/10 + seria amory, kit 60/60 weitec + koni z reg. tward. wyciuchane) i teraz mam 20/20 + NK GTI amory i najlepiej mi się jeździ, ale ten wygląd :blush: :blush: :blush: :blush: za wysoko ale z drugiej strony komfort, ale z drugiej strony jak bym obniżał to 60/60. Czy na zawieche 60/60 strzeba rozpórki na przód i na tył ???

: pn lis 03, 2008 17:54
autor: matti_vw
Ogólnie to chyba nie ma wyznacznika od jakiej gleby powinno się zakładać rozpórki, jest to wedle uznania. Można się obejść bez niej, aczkolwiek dla samej budy chyba wartą ją założyć.

: pn lis 03, 2008 18:02
autor: LCQ
matti_vw pisze:Ogólnie to chyba nie ma wyznacznika od jakiej gleby powinno się zakładać rozpórki,
jest, czym niżej i twardsze auto to powinny być, tym bardziej u nas gdzie dziury poprostu z glebą rozwalają bude, w gwincie podstawowy zestaw rozpórek (przód góra+tył) to moim zdaniem podstawa, wiadomo będzie jeszcze twardziej ale buda nie będzie miała aż takich obciążeń, szczególnie podczas mocnych przechyleń bocznych

: pn lis 03, 2008 19:27
autor: matti_vw
LCQ pisze:jest, czym niżej i twardsze auto to powinny być, tym bardziej u nas gdzie dziury poprostu z glebą rozwalają bude
Racja, tez mam dwie z przodu i z tyłu, ale chodziło mi o to że chyba w żadnej książce obsługi albo instrukcji od zawieszenia nie wspominają o konieczności montażu rozpórek, że np od -60 musi być i nie ma gadania. Jak masz u siebie wspaniałe równe i gładkie asfalty to można spróbować bez.

: pn lis 03, 2008 21:02
autor: LCQ
oczywiście że tak, ale lepiej mieć, moim skromnym zdaniem :)

: pn lis 03, 2008 22:03
autor: KriSSo
phanteon pisze:Gwint ukręcony na 40mm będzie mega twardy. Kity też nie są mieksze. Z opini zasłyszanych, własnych odczuć oraz opinii venom24 to im niżej gwint tym mniej twardo.
.
Teoretycznie rzecz ujmując nie może tak być, ponieważ zakres ugięcia sprężyn się nie zmienia. W gwincie nacisk na sprężyny jest taki sam, niezależnie od wysokości - obniżając zawias tłok amora chowa się głębiej, a przy podnoszeniu odwrotnie, więc nie ma znaczenia jaką wysokość auta się ustawi. Natomiast w praktyce faktycznie zauważyłem prawidłowość, o której napisałeś. Zawias na glebie ustawionej np na 30/30 wybierał u mnie gorzej, niż przy 60/60, przynajmniej takie miałem wrażenie. Nie wiem, czym to jest spowodowane. Może występuje jakaś różnica ciśnienia oleju i gazu w obudowie przy konkretnym wysunięciu tłoka. Trudno powiedzieć. To są subiektywne odczucia.

: pn lis 03, 2008 22:07
autor: MAPET
zawsze gwint im nizej tym wiekszy komfort bo im wyzej tym sprezyna bardziej scisnieta i nie ma takiego skoku

: ndz gru 14, 2008 15:29
autor: lechGTI
no wlasnie planuje na wiosne zalozyc jakies szerokie kolka :bajer: i szukam jakiejs zawiechy ktora by mnie nie zawioda tz chce wpasowac kolo w nadkole tak max do 2 cm "szpary" i tu moje pytanie czy MTS oferowany prz Mapeta Wytrzyma taki dystans do opony (MK3 gleba w granicach -70 / -40 ) czy bedzie obcierac ?? nie wykluczam jazdy w 4 osoby :green_fuck: czy na takie rzeczy to juz cos z wyzszej pulki ?

: ndz gru 14, 2008 18:40
autor: MAPET
nic takiego czego nie wytrzyma i jesli opona bedzie wystawac na ttyle ze bedzie obcierac o nia blotnik to zaden gwint nie da rady

mialem w vento mega twardy H&R i przy ostrych jazdach np w slalomie przod obcieral przy et35 i 7,5 calowej feldze o seryjny blotnik!

: pn sty 05, 2009 12:35
autor: lechGTI
MAPET,
Sugerujesz ze takie kolka jak u mnie w podpisie to zeby bylo boz opciarania to trzeba na sztywno czy jak ??? :goof:
nie mowie ze chce na styk zeby lezalo na kole tylko chce na tyl szeroka stal 8,5' i nie chce zeby miec z tylu jakiegos jeep'a tylko szpare max 2-3 cm czy na MTS tego nie osiagne??

: pn sty 05, 2009 14:55
autor: MAPET
kazdy zawias choc najtwardszy ma skok.. masz na polskich drogach takie hopy i nierownosci ze zadne nawet najtwardszy gwint nei uchroni i skok jego bedzie te kilka cm w pewnych sytuacjach

foto w podpisie malo pokazuje... ale jesli gorny przeg nie chowa ci sie w nadkolu to zapomnij ze nei dotrze

: pn sty 05, 2009 18:50
autor: _zakix_
lechGTI, katujesz Mapeta na ostro widzę ... kupuj gwinta i nie dygaj czy skręcisz tak nisko czy nie ... i tak jestem pewien że nie skręcisz gwinta na max w dół ... no chyba że masz mega proste trasy to wyjmiesz helpera to usiądzie jeszcze parę cm w dół :)