Jeżdze nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie :)

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob wrz 13, 2008 18:54

sorry ale ten temat ma 69 stron i to sie powtarza średnio co 5 wiec ci to powiem bardzo niechętnie
kąty pochylenia koła ustawia się na tzw geometrii.



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » sob wrz 13, 2008 19:21

sas_gti, aha ok przejże :bigok: czyli sam tego nie zrobie??


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
djtomek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2256
Rejestracja: śr maja 16, 2007 10:05
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: djtomek » sob wrz 13, 2008 19:56

Conscious pisze:sas_gti, aha ok przejże :bigok: czyli sam tego nie zrobie??
nie zrobisz sam ! tylko stacja diagnostyczna cie ratuje ! a to juz powinienes zrobic zaraz za zamontowaniu nowego zawieszenia !!!!!!!


moje byle gti..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103949&postdays=0&postorder=asc&start=795
moja była octavia:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=267091&postdays=0&postorder=asc&start=60

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » sob wrz 13, 2008 20:00

djtomek, ok rozumiem :bigok:


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » sob wrz 13, 2008 22:36

Conscious, ustaw gwint na taka wysokosc jaka ci odpowiada i jedz zrob zbieznosc i kąty... czyli cala geometrie zawieszenia... bo teraz po wymianie to masz kazde kolo w inna strone :/



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » sob wrz 13, 2008 22:41

Fredi88, tak trzeba jak najszybciej ale musze sam kąt z lewej strony ustawic zeby mi nie tarlo opona o sprezyne chyba ze pojade na zimowkach to ustawic


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » sob wrz 13, 2008 22:44

Conscious pisze:Fredi88, tak trzeba jak najszybciej ale musze sam kąt z lewej strony ustawic zeby mi nie tarlo opona o sprezyne chyba ze pojade na zimowkach to ustawic
kolego skoro zakladales gwint to KAZDE kolo ma zmieniona geometrie i nie przylega wlasciwie do nawierzchni... robisz geometrie calego auta a nie tylko tego kola co ci trze...jedz na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna to za ok 60 zl powinni ci to ustawic.



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » sob wrz 13, 2008 22:45

Fredi88, wiem ale zeby dojechac na stacje musze sam to 1 ustawic bo mi ociera na alu

[ Dodano: 13 Wrz 2008 22:47 ]
i jak czytalem w ksiazce obslugi mk2 tylna belka nie ma regulacji a tylko przedzialy w ktorych musi sie miescic wartosc


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz wrz 14, 2008 00:25

Consciouswsadziles amorki przykręcając je do zwrotnicy na dwie śruby. Na nich się reguluje kąt pochylenia a jeśli są to ciasne otwory pod śrubę to się rozwierca na tzw fasolki



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » ndz wrz 14, 2008 00:29

sas_gti, szczegolnie na tej gornej sie reguluje jutro sie tym zajme a potem na stacje porzadnie ustawic :bigok:


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
MariuszM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 03, 2007 21:43
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: MariuszM » ndz wrz 14, 2008 21:40

KILKA UWAG I PYTAŃ PO WYMIANIE ZAWIESZENIA NA NOWE...

Witam

Niedawno pytałem w tym wątku o dobór zawieszenia do golfa mk3 i w końcu mój wybór padł na taki zestaw:

amorki MTS od MAPETA przód i tył
sprężyny LOWTEC 50/40

Wcześniej miałem sprężynki LOWTECA 40/40 i nie wiem jakie amory (chyba seria bo były dłuższe od tych które teraz zakładałem...

SPOSTRZEŻENIA PO WYMIANIE:

1. Auto bardzo ładnie wybiera nierówności i nie ma betonu - jest średnio twardo i sprężyście

2. Tył autka siadł mi troszeczkę więcej niż się spodziewałem.. i tutaj moje pytanie czy to możliwe że przez krótszy amor mam teraz trochę niżej ??

3. Przód pomimo tego że sprężyny krótsze niż stare został mniej więcej na tym samym poziomie.

4. Jazda w dwie osoby jest bardzo przyjemna nic nigdzie nie obciera.. niestety jazda z obciążeniem z tyłu wymaga nielada umiejętności w omijaniu dziur i nierówności na drodze gdyż przy każdym podskoku auta tylne koła trą o nadkola :crazy: - dodam że przy starym zawieszeniu kiedy było jeszcze w miarę sprawne nic takiego nie miało miejsca ...

5. Z tyłu samochodu dochodzą bardzo intensywne skrzypienia - tak jakby guma tarła o gumę - nawet na niewielkich nierównościach już się odzywają - na prostej drodze jest cisza .. sądzę że są to gumowe poduszki tylnych amorów.. gdzieś czytałem na forum że muszą się one ułożyć i wtedy problem powinien zniknąć - moje pytanie ile mniej więcej trzeba zrobić km żeby to skrzypienie ucichło??

6. Po wymianie całej zawiechy oraz wszelkich stabilizatorów i silentbloków z przodu i z tyłu byłem ustawić kąty i zbieżność ale coś dalej jest nie tak .. w momencie kiedy nacisnę mocniej gaz ciągnie mi kierownicę w lewo a kiedy gwałtownie go puszczę to w prawo, przy jeździe powyżej 120 auto zaczyna mocno myszkować po drodze ... co jest grane ?? :kac:
Co może być przyczyna takiego zachowania - czyżby na geometrii spier.... robotę ???

Jak zwykle bardzo dziękuję z góry za wszelkie porady i odpowiedzi ...



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz wrz 14, 2008 22:15

MariuszM pisze:4. Jazda w dwie osoby jest bardzo przyjemna nic nigdzie nie obciera.. niestety jazda z obciążeniem z tyłu wymaga nielada umiejętności w omijaniu dziur i nierówności na drodze gdyż przy każdym podskoku auta tylne koła trą o nadkola :crazy: - dodam że przy starym zawieszeniu kiedy było jeszcze w miarę sprawne nic takiego nie miało miejsca ...
jeśli zeszło niżej a nie wycinałeś rantów nadkoli to niestety będą przycierać.jedyne wyjście to zlokalizować gdzie trze i tak sie ta to w tym miejscy przypiłować(jesli ociera o rant nadkola)
MariuszM pisze:. Z tyłu samochodu dochodzą bardzo intensywne skrzypienia - tak jakby guma tarła o gumę
pryśnij WD40 i załatwione
MariuszM pisze:w momencie kiedy nacisnę mocniej gaz ciągnie mi kierownicę w lewo a kiedy gwałtownie go puszczę to w prawo.
u mnie jest podobnie.tzn lekko ściąga przy gwałtownym wciskaniu gazu.podejrzewam że jest to spowodowane różnicą długość pół osi.ale to tylko moja teoria.
MariuszM pisze:przy jeździe powyżej 120 auto zaczyna mocno myszkować po drodze ... co jest grane ?? :kac:
gumy w tylnej belce masz ok??możliwe też ze spierd*lili ci robotę.często jest tak że diagnostom nie chce się ustawiać geometrii na sportowych zawieszeniach i marudzą a jak im na rece nie patrzysz to cuda potrafią wyprawiać.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Post autor: FisheR » ndz wrz 14, 2008 22:16

MariuszM, ile placiles za geometrie?


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
MariuszM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 03, 2007 21:43
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: MariuszM » ndz wrz 14, 2008 22:29

Geometrie robił mi znajomy którego polecił mi Teściu ... podobno robi bardzo dobrze i dokładnie .. z tego co wiedziałem to raczej gościu się starał jak mi to ustawiał.. inna sprawa że geometria była robiona na felgach zimowych (14'') a teraz mam 16'' letnie - ale to chyba nie powinno mieć wpływu ... przed wymianą zawiechy geometria była malinka

Normalnie za geometrię płaci się w granicach 60-100 zł - ja płaciłem deczko mniej

PYTANIA:

1. Tym WD40 ma psikać na górną poduszkę?? tą która siedzi w gnieździe amora w bagażniku?? Czy lepiej rozkręcić i psikać obie??

2. Czy ma ktoś doświadczenia z poszerzaniem tylnych nadkoli ?? Jak to wygląda i jak w praktyce się to wykonuje?? Czy nie ma problemu ze spasowaniem tylnego zderzaka po takim zabiegu??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości