Air Ride - INFO Ogólne

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

j3lcyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 20, 2015 08:25

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: j3lcyn » wt wrz 08, 2015 22:04

Podregulwałem i na razie tak zostaje. Spiąłem poduszki razem i to wszystko wpiąłem w zapasówkę (dojazdówkę nom. 4bar). Zawias trochę zmiękł, no i posykuje w koło na wybojach :D



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: RasPL » śr wrz 09, 2015 05:57

Na wyborach ciśnienie w poduszka może być kilka razy większe niż te na postoju wiec uważaj bo rozwali Ci ta dojazdowke


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

j3lcyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 20, 2015 08:25

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: j3lcyn » śr wrz 09, 2015 11:22

Dziś przyjdzie manometr to pobadam jak to wychodzi. Przy zjeżdżaniu z progu lub przy większej prędkości na hopkach na pewno mocno skacze.

Gdzie można kupić utwardzone odboje na tył do mk4?



j3lcyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 20, 2015 08:25

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: j3lcyn » pt wrz 11, 2015 11:28

Zrobiłem pomiary ciśnienia. Największy skok występuje na dużej hopce. Przy 80km/h i 4bar - skacze do 5bar.

edit:
Dół jak na razie skończony, trzeba zrobić trochę km i skontrolować. Górne i dolne tuleje mimośrodowe. Na tym filmie jeszcze nie ma górnych ale jest podłożony dystans dla wyrównania kątów. Udało się doprowadzić do prawidłowego ustawienia gum. Przy max ciśnieniu amorek rozciągnięty do ogranicznika i o to chodziło. Tak to mniej więcej wygląda.

[youtube]www.youtube.com/watch?v=M38KN9oxKJo[/youtube]


[youtube]www.youtube.com/watch?v=R_14x3G3_Nc[/youtube]



koko009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt mar 14, 2008 17:08
Lokalizacja: Darłowo
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: koko009 » wt wrz 15, 2015 21:15

Posiada ktoś katalog gdzie jest opisana nośność poduszek rubeny 130/3 i 4,5"/3 ?


Moje byłe MKIII viewtopic.php?t=265487
Moje byłe 20 JAHRE viewtopic.php?f=88&t=425056

j3lcyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 20, 2015 08:25

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: j3lcyn » śr wrz 16, 2015 11:18

Mam parametry ze strony Rubeny(załącznik- zmień rozszerzenie na pdf) lecz nie podają tam nośności. Jest tylko zakres optymalnej pracy i maksymalne ciśnienie. Dla 130/3 wynosi ono 5 bar. W praktyce aby go nie przekraczać można pompować do 3.5 bar gdyż w trakcie jazdy ciśnienie sporo skacze.

Zastanawiam się skąd na stronie airride-system.pl wzięło się 6 bar.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
messeru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw sty 18, 2007 11:39
Lokalizacja: Toruń/Chełmno
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: messeru » śr wrz 16, 2015 11:44

ja pompowałem 130/3 do 12 barów i nic się nie działo, ale fakt to tylko na postoju dla sprawdzenia szczelności :?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images39.fotosik.pl/20/7c2166319e903ca3med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » śr wrz 16, 2015 11:47

j3lcyn pisze:Mam parametry ze strony Rubeny(załącznik- zmień rozszerzenie na pdf) lecz nie podają tam nośności. Jest tylko zakres optymalnej pracy i maksymalne ciśnienie. Dla 130/3 wynosi ono 5 bar. W praktyce aby go nie przekraczać można pompować do 3.5 bar gdyż w trakcie jazdy ciśnienie sporo skacze.

Zastanawiam się skąd na stronie airride-system.pl wzięło się 6 bar.
...bo wczesniej bylo 6 bar
obecnie widac po zmianie gumy na bardziej miekka mozliwe ze zmienieli specyfikacje na 5
aczkolwiek wiele ludzi jezdzi na 7-8 barach nawet


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

j3lcyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 20, 2015 08:25

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: j3lcyn » śr wrz 16, 2015 14:00

Jasne.
Ciekawe jak to jest z tą jazdą przy 8 barach. Na hopkach/wybojach będzie skakać do 12 bar. Może to właśnie dla nich częściej strzelają poduszki.



koko009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt mar 14, 2008 17:08
Lokalizacja: Darłowo
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: koko009 » śr wrz 16, 2015 21:14

Znam maksymalne ciśnienia, sam jeżdze na 6bar, lecz chodzi mi o nośność czyli maksymalna masa jaką może podnieść przy 5 bar. Potrzebuje to do pracy dyplomowej, muszę wykazać że można zamontować poduchy na oś o masie 866kg.


Moje byłe MKIII viewtopic.php?t=265487
Moje byłe 20 JAHRE viewtopic.php?f=88&t=425056

Awatar użytkownika
Niewik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 09:35

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Niewik » śr wrz 16, 2015 21:17

Takie pytanie mam.
Robiliście sami pierścienie do poduszek?
Jeżeli tak to z jakiego materiału?
Jedni wyginają drut inni toczą krążki z tego co widziałem. I tak sie zastanawiam jak najlepiej je wykonać. I czy lepiej malować proszkowo czy pozostawić stal żeby rdza gryzła?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » śr wrz 16, 2015 22:13

j3lcyn pisze:Jasne.
Ciekawe jak to jest z tą jazdą przy 8 barach. Na hopkach/wybojach będzie skakać do 12 bar. Może to właśnie dla nich częściej strzelają poduszki.
widze ze sie znasz lepiej to po cholere sie pytasz ... popytaj ludzi z ciezkich a6 a8 czy pajaka co mial cayene na jakim cienisniu jezdza.. zrobilismy poduszki do ok 400 aut wiec mi nie pisz takich postow jakbym pojecia o tym nie mial...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » śr wrz 16, 2015 22:14

Niewik pisze:Takie pytanie mam.
Robiliście sami pierścienie do poduszek?
Jeżeli tak to z jakiego materiału?
Jedni wyginają drut inni toczą krążki z tego co widziałem. I tak sie zastanawiam jak najlepiej je wykonać. I czy lepiej malować proszkowo czy pozostawić stal żeby rdza gryzła?

widzialem jak niektorzy wyginali drut i spawali i jak dobrze to wykonasz to ok ... ale widzialem przypadek gdzie komus to pocielo poduszke - spaw
najlepiej do ocynku to dac - rubeny sa z tego co widze oceynkowane a koszt pierscienia kilkanascie zl wiec nie wiem czy jest sens samemu strugac


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

j3lcyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 20, 2015 08:25

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: j3lcyn » czw wrz 17, 2015 02:10

MAPET pisze:
j3lcyn pisze:Jasne.
Ciekawe jak to jest z tą jazdą przy 8 barach. Na hopkach/wybojach będzie skakać do 12 bar. Może to właśnie dla nich częściej strzelają poduszki.
widze ze sie znasz lepiej to po cholere sie pytasz ... popytaj ludzi z ciezkich a6 a8 czy pajaka co mial cayene na jakim cienisniu jezdza.. zrobilismy poduszki do ok 400 aut wiec mi nie pisz takich postow jakbym pojecia o tym nie mial...
Pytam bo jestem ciekawy dlaczego Rubena zaleca 5bar jako max. Dlaczego manometry i kompresory dedykowane do airride na Rubenach są do znacznie większych wartości. Dlaczego sam nie potrafisz określić ile podziała poduszka i dlaczego jedni jeżdżą długo, a inni wymieniają(Ty który przerobiłeś 400 samochodów nadal tego nie wiesz). Jak to w ogóle jest możliwe że poduszka strzeli. Nie ma co się denerwować. Po prosu dla mnie najważniejsza jest niezawodność, a nie np. to że mogę smartfonem pobujać samochodem, a jeździ się nim jak wozem drabiniastym. Lawety mają wysoko przednią szybę i często nie mogą dojechać tam gdzie wjedzie mała osobówka. To że ludzie jeżdżą na 8 bar pociesza mnie bo mam duży zapas. Ciekaw tylko jestem ile oni tak pojeżdżą i po jakim terenie.
Bardzo mnie też ciekawi dlaczego w fabrycznych zawieszeniach nie są stosowane poduszki z "bałwankami" tylko rozwijane(np. allroad).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości