Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
W&M-PITER
niskamiska.pl
niskamiska.pl
Posty: 510
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 17:04
Lokalizacja: Olsztyn

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: W&M-PITER » śr sty 04, 2012 20:06

To ja tylko tak dla jasności jeszcze powiem żeby nikogo nie wprowadzić w błąd, gwintowane przednie zawieszenie w mk4 samo w sobie posiada już amortyzatory i nie trzeba ich dokupywać :bigok:


SPRZEDAM RADIO GAMMA V + ODTWARZACZ CD STAN BDB + kostka na wyjście do wzmacniacza
Sprzedam Tanio : BRA Golf IV Boczki czarne bez elektryki 5d stan idealny
:dzida: :dzida: :dzida: :dzida: :dzida:

Feniks89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt gru 30, 2011 01:08

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Feniks89 » śr sty 04, 2012 21:50

A jakie są jeszcze elementy zawieszenia, które warto było by wymienić, ponieważ powiedzmy się zużyły ? Wiem że sworznie na wahaczach, same wahacze jeśli jest sens ? Drążki kierownicze również, magiel jest raczej okej, na pierwsze rzut oka, nie cieknie z niej itp. Co jeszcze ?

I mam pytanie, czy jest coś takiego jak ,, gwizdek " , który montuje się w celu uzyskania efektu akustycznego podczas zwiększania obrotów ? Kolega kiedyś miał golfa mk4 po ostrym tunie, jednak silnik to była seria 130KM i miał taki charakterystyczny świst, coś jak by blow off ?


Moje GTI, narazie seria ale wszystko w swoim czasie ;-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=438924" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Shmatan » czw sty 05, 2012 00:34

Feniks89, w zawieszeniu warto zrobić (oczywiscie jeżeli jest zużyte):
-sworznie
-gumy na wahaczach (po 2 na strone)
-poduszki i łożyska amortyzatora
-gumy w tylnej belce
-mocowania tylnych amorów.

Gwizd/świst uzyskasz wycinając katalizator



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: MAPET » czw sty 05, 2012 01:34

bo powoli zbaczamy z tematu
to o zawiszeniach sport dzial pameitajmy


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
mand
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 12:23
Lokalizacja: ZST

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: mand » pt lut 03, 2012 03:02

Panowie może trochę odbiegnę od głównego wątku, ale nie chce zakładać kolejnego tematu, a się łączą :) a mianowicie. Mam TDI ASZ(130km) na seryjnym zawieszeniu, chce je trochę obniżyć tak z 20mm. do 30mm. myślicie ze jak wstawię sprężyny z GTI to coś da? czy bawić się raczej w wyżej wymienione eibachy?
No i przy okazji znajdę jakąś stronę www z numerami seryjnymi wszystkich seryjnych część do MK4 żeby wiedzieć np. jakich konkretnie sprężyn szukać?


Obrazek
by METAL http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=426617" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Shmatan » pt lut 03, 2012 09:06

mand pisze:bawić się raczej w wyżej wymienione eibachy
a i tak w końcu wylądujesz z gwintem ;]
mand pisze:No i przy okazji znajdę jakąś stronę www z numerami seryjnymi wszystkich seryjnych część do MK4 żeby wiedzieć np. jakich konkretnie sprężyn szukać?
ściągnij etke.



Awatar użytkownika
mand
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 01, 2011 12:23
Lokalizacja: ZST

Re: Pytanie o włącznik świateł

Post autor: mand » wt lut 07, 2012 23:38

Shmatan pisze:ściągnij etke.
skąd?? :D znalazłem tylko taką online ale była nie kompletna i po rusku albo angielsku i niewiele mi dała :)
Ostatnio zmieniony czw lut 09, 2012 10:38 przez mand, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
by METAL http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=426617" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Shmatan » śr lut 08, 2012 08:45

mand, skąd a nie z kąd ;]

Linków nie wolno umieszczać na forum, ale jak wpiszesz "etka peb" w google to coś znajdziesz ;]



Awatar użytkownika
Pawel59x
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 02, 2014 18:36

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Pawel59x » pt wrz 05, 2014 09:18

Witam,
Stoję przed podobną decyzją. Różnica w tym, po założeniu felg 17'' zrobił się za duży odstęp pomiędzy nadkolem a kołem, zwłaszcza z tyłu. Chciałbym auto delikatnie obniżyć i może lekko utwardzić. Przy okazji z uwagi na fakt, że amory mają już 200tys km, chciałbym zmienić komplet. Powstaje jednak pytanie - jakiego kompletu (sprężyny + amory) szukać i czy będzie to pasowało do wersji 1.4 AHW?
Dotychczas myślałem o komplecie z GTI albo kicie np. Eibacha -40mm. Nie wiem czy oba podejdą i czy jest sens w ogóle myśleć na ten temat. Nie wiem też jak wizualnie 40mm wpłynie na wygląd auta, nie chcę też przesadzać z obniżeniem i utwardzeniem - przecież to 1.4 75KM. Chciałbym żeby 'wheelgap' się zmniejszył i auto było trochę sztywniejsze. Pewnie założenie nowych seryjnych amorów poprawiłoby sztywność w stosunku do obecnej ale możliwości próbowania nie ma a nie chcę zakładać i stwierdzić że źle zrobiłem. Shmatan pisał o zestawieniu seryjny amor+krótkie sprężyny - słyszałem różne opinie na temat takiego zestawienia i nie jestem przekonany.
Proszę Was o poradę. GTI czy może Eibach? Gdzie kupić? itp.


Kupię: ramkę konsoli pod dekory

Było: Audi S6 C5 FL, 4.2 ANK quattro tiptronic
Jest od zawsze: Mk4 1998, 1.4 AHW

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: Shmatan » sob wrz 06, 2014 06:52

Pawel59x pisze:Shmatan pisał o zestawieniu seryjny amor+krótkie sprężyny
Oj nie, przepraszam bardzo, Shmatan pisał że wsadź cokolwiek (np. seryjny amor i krótkie sprężyny) bo co byś nie kupił to będzie to półśrodek i za rok wylądujesz z gwintem



rampagee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 17, 2014 15:07

Re: Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: rampagee » sob mar 07, 2015 18:20

A gó-wno prawda ;P wersje GTI wychodziły z silnikiem 1.8T i 1.9TDI ARL 150KM :P
Miałem GTI z silnikiem TDI 150KM ARL, w dowodzie tak jest wbite GTI, na nalepce w bagażniku też więc nie macie racji GTI wychodziły tak jak pisałem 1.8 i 1.9, a czy były 110 nie wiem.
Jeśli na klapie kolega ma GTI i silnik 110km to albo ktoś sobie dokleił, albo samochód był po wypadku i taką klapę dostał więc ją zamontował ;) a może i było H wie :)

Tu masz wszystkie silniki VW golf ;P

1.4 (1J1,1J5) AHW, AKQ, APE, AXP, BCA 55 75 08/97->06/06
1.6 (1J1,1J5) AEH/AKL/APF 74 100 08/97->06/06
1.6 (1J1,1J5) AVU, BFQ 75 102 10/00->06/06
1.6 16V (1J1, 1J5) ATN, AUS, AZD, BCB 77 105 02/00->06/06
1.6 FSI (1J1,1J5) BAD 81 110 01/02->06/06
1.8 (1J1,1J5) AGN 92 125 08/97->06/06
1.8 Turbo (1J1,1J5) AUQ 132 180 09/01->06/06
1.8 Turbo (1J1,1J5) AGU, ARZ, AUM 110 150 08/97->06/06
1.9 SDI (1J1,1J5) AGP, AQM 50 68 08/97->06/06
1.9 TDI (1J1,1J5) AGR/ALH 66 90 08/97->06/02
1.9 TDI (1J1,1J5) AHF, ASV 81 110 08/97->06/02
1.9 TDI (1J1,1J5) AJM, AUY 85 115 12/98->09/01
1.9 TDI (1J1,1J5) ARL 110 150 10/00->06/06
1.9 TDI (1J1,1J5) ATD, AXR 74 100 10/00->06/06
1.9 TDI (1J1,1J5) ASZ 96 130 03/01->06/06
2.0 (1J1,1J5) APK, AQY, AZG, AZJ, BEH 85 115 06/98->06/06
2.3 V5 (1J1,1J5) AGZ 110 150 08/97->12/00
2.3 V5 20V (1J1,1J5) AQN 125 170 10/00->06/06
2.8 V6 24V (1J1,1J5) AQP, AUE 150 204 04/99->06/06
3.2 R32 (1J1) BFH, BML 177 241 08/02->09/03



Awatar użytkownika
pusieq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
Lokalizacja: Puławy (okolice)
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: pusieq » wt mar 10, 2015 22:12

rampagee, odgrzałeś temat ale odpowiem. Przecież 2.3 V5 też jest GTI, były i w 2.0 i zwykłych 1.8 20v, tak jak i niektóre 110 KM. W MK4 GTI to nic innego jak wersja wyposażenia.
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: slawko333 » czw kwie 02, 2015 19:25

rampagee pisze:A gó-wno prawda ;P wersje GTI wychodziły z silnikiem 1.8T i 1.9TDI ARL 150KM
nie jesteś pewny to nie pisz bredni i niewprowadzaj ludzi w blad
rampagee pisze:Miałem GTI z silnikiem TDI 150KM ARL, w dowodzie tak jest wbite GTI
jesteś z tych ze jak ja mam to na pewno nikt inny niema racji

a ja ci powiem ze mam mk4 gti tdi exlusive, 110km ahf, zawieszenie obniżone, recaro, itd., wszystko fabryczne i potwierdzone wlepami



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Wymiana zawieszenia Golf IV Gti

Post autor: G0 Karcio » śr kwie 22, 2015 21:53

Panowie i ja mam VW Golf IV 1998 1.9 TDI GTI 110KM Exclusive w bogatej wersji wyposazenia wiec wystepuja GTI z takim silnikiem. W wyposazeniu jest wiecej niz mniej (nie bede dokladnie pisal co jest w wyposazeniu) i na wlepie potwierdzenie tego co pisze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości