Air Ride - INFO Ogólne

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Anty1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw lis 18, 2010 18:39

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Anty1234 » ndz kwie 07, 2013 23:35

To już nic nie czaje... Wiadomo na gwincie lepiej, ale to jest 1k wiecej... chyba żeby kupic jakies amorki juz obkute, ale i tak drozej wyjdzie niz wykorzystanie mojego zawieszenia. Czyli tak... dolne okucie nie montuje do tych talerzyków tylko muszę cos dorobic przy amorku zeby do tego przymocowac okucie ?? chyba nie realne bo przeciez nie dam rady do amora nic przyspawac. Górne okucie nie montuje do niczego tylko dziala to jakby na zasadzie sprezyny ? ze ogranicza ja u gory kielich

Chociaż patrząc na ceny to wychodzi, że musiałbym dorzucić jakieś 600zl i miałbym okucia z gwintem także... muszę się jeszcze zastanowić nad tym



Awatar użytkownika
Docenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn sty 11, 2010 21:37
Lokalizacja: Opole

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Docenty » pn kwie 08, 2013 00:38

no najlepiej kupić jedynie gwint na przód, dolne okucie montujesz na elemencie gdzie jest gwint/nakrętki, a górne montuje się na tłoku który porusza się na wybojach razem z tłokiem


to nie my mamy za nisko auta... to krawężniki są za wysoko!! ^^

mój Golf Mk3 GTI


AiRRight- okucia, zestawy zawieszeń. Najlepsze ceny!!!

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » pn kwie 08, 2013 01:43

widze ze nie czaisz tego a chcesz sam okucia robic? zastanow sie bo wtopisz amorki i kase

mozesz i na gwincie i na amorach najlepiej wtedy sport ale prosciej na gwincie
wez no chlopie poczytaj temat poogladaj fotki itp a nie piszesz kilka postów w temacie zmuszasz ludzi do pisania ponownie o rzeczach oczywistych lub walkowanych 10 razy...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

daniel_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 22, 2011 10:31

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: daniel_87 » wt kwie 09, 2013 16:27

Hej Panowie,

być może odkrywam Amerykę na nowo, ale nie widziałem, żeby ktoś się dzielił tym patentem.
Postanowiłem wyrzeźbić sobie emergency kit na wypadek awarii (tfu, tfu) kompresora w drodze.
Patent do bólu prosty, a jakże może w razie czego ułatwić życie. Wykona go prawdopodobnie każdy, kto montował u siebie pneumatykę, bo wiadomo, zawsze zostaje trochę przewodów i złączek oraz trójników na zaś. A jeśli nie, to za grosze można dokupić odpowiednie elementy.
Potrzebujemy:

-1 stary, standardowy wentyl samochodowy
-kawałek przewodu poli 5x8mm
-malutka opaska zaciskowa
-trójnik typu T z wejściem 8mm i wyjściami zależnie od średnicy przewodów w instalacji, zależnie od miejsca, w które będziemy się w razie czego wpinać (u mnie to także 8mm, przewidywane miejsce wpięcia między butlą a zaworem - ważne, żeby to miejsce miało bezpośrednie połączenie z butlą)
-złączka prosta o średnicy zależnej od średnicy przewodu, w który w razie czego będziemy się wpinać (u mnie 8mm)

Obrazek

Przygotowanie polega głównie na oskrobaniu ostrym nożykiem wentyla z gumy w dolnej jego części. Doskrobiemy się do jego metalowego rdzenia, który średnicą pięknie odpowiada wsunięciu na wcisk w przewód 5x8mm.

Obrazek

Tak przygotowany zaworek montujemy w przewód i zaciskamy opaską. Na drugim końcu przygotowujemy sobie trójnik T i na wszelki wypadek wozimy także złączkę prostą.

Obrazek

W razie fuckup'u kompresora, przecinamy przewód w odpowiednim miejscu (wg opisu powyżej. z resztą, jesteście przecież kumaci, wiecie o co chodzi), i wbijamy się tam z trójnikiem. Kulamy się na stację benzynową albo prosimy jakiegoś tirowca na parkingu o pożyczenie przewodu do pompowania kół i powietrza z jego ciężarówki i nabijamy awaryjnie butlę :) Jeśli zaworek jest szczelny, to zostawiamy na razie jak jest (może się jeszcze przydać). Jeśli puszcza, to załamujemy przewód i jedziemy dalej. Jak już emergency kit nie będzie potrzebny, wypinamy go i łączymy przecięty przewód złączką prostą.

Mam nadzieję, że taki pomysł na kit się spodoba, ale i jednocześnie życzę, aby nigdy się nie przydał.



Awatar użytkownika
mikolajmakoski1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1562
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:10
Lokalizacja: Nowa Sól

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: mikolajmakoski1 » wt kwie 09, 2013 18:42

możesz zawsze tez zrobic powrot do butli z zaworu a nie w atmosfere :D


"Dla ciebie to wkładanie kasy w starego golfa,dla mnie to wkładanie serca w pasje."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=56

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: kaczor4011 » wt kwie 09, 2013 21:50

daniel_87 pisze:emergency kit na wypadek awarii
Ja bym to zrobił trochę inaczej:
- w przypadku awarii kompresora, awaryjna złączka z wentylkiem jak to opisałeś ( żeby napompować butle )
Ale nie przewidziałeś tego, że może ci strzelić przewód pomiędzy kolumną na przodzie ( ponieważ jest skrętna i ma większe szanse na zerwanie ), ewentualnie z tyłu.

Wg mnie należałoby dorobić również krótkie wężyki z wentylkami na jednym końcu, tak żeby podłączyć je do okuć, żeby w razie czego napompować poduchy.
Do tego pompka nożna, lub najtańszy kompresor w pogotowiu. Nie zawsze spotkasz TIR-a po drodze lub stacje paliw :bigok:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » wt kwie 09, 2013 22:59

ej jak bym wozil zapas na kazde cos gdzies gdzie moze cos sie stac to 2 zestaw trzeba by wozic w bagazniku i jeszcze dodatki... nie przesadzajcie lepiej zrobic dobrze przemyslec polozenie przewodow i sie cieszyc jazda kawalek weza i zlaczki ze 2 to rozumiem wozic ale nie magazyn czesci


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

daniel_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 22, 2011 10:31

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: daniel_87 » śr kwie 10, 2013 00:10

Dlatego tak czy siak, wożę ze sobą kilka złączek i trójników i przewody każdej średnicy, jaką mam w układzie i tyle. Do tego wentylek i opaska i już jest emergency kit. A w razie potrzeby ucinam kawałek tego przewodu z drugiego końca jak zajdzie taka potrzeba.
Natomiast w razie (tfu, tfu), strzału gdzieś przy poduszcze, mam złączki proste. Po co mam pompować gdzieś tam z przodu, skoro lepiej ewentualną dziurę załatać i napompować normalnie, z butli. Jeżdżę już rok, odpukać, bez problemu, ale zawsze martwiło mnie, co by było, gdyby kompresor wysiadł gdzieś w trasie.
Jak się komu spodoba, to sobie wykorzysta, jak nie, to nie wykorzysta.
pzdr.



Awatar użytkownika
kristof91
Aloha Style
Aloha Style
Posty: 692
Rejestracja: pn lip 20, 2009 16:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/ Monachium

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: kristof91 » śr kwie 10, 2013 20:06

Siemka. Chlopakiw niedlugim czasie bede montował zestawik u siebie w A4 B6 Avant. Ale nie za bardzo wiem jak to wszystko podlaczyc zawory itd. Jesli ktos umiałby zrobic schemacik podlaczenia tego wszystkiego do kupy to bylbym wdzieczny.
Bede miał:
-kompresor
-wylacznik z przekaznikiem
-pilot AVS 7
- 2 x zawory plytkowe
-chce zrobic wylacznik reczny przy manometrach dodatkowo

Mozecie mi to ktos rozrysowac? Jak weze podlaczyc to wiem ale elektryke i sterowanie juz nie bardzo:P Glownie najbardziej zastanawia mnie podlaczenie sterownia zaworów. Pomożecie?



Awatar użytkownika
mikolajmakoski1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1562
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:10
Lokalizacja: Nowa Sól

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: mikolajmakoski1 » śr kwie 10, 2013 21:10

na stronie mapeta sa schematy


"Dla ciebie to wkładanie kasy w starego golfa,dla mnie to wkładanie serca w pasje."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=56

Awatar użytkownika
kristof91
Aloha Style
Aloha Style
Posty: 692
Rejestracja: pn lip 20, 2009 16:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/ Monachium

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: kristof91 » śr kwie 10, 2013 21:32

Ale to sa schemat instalacji pneumatycznej a nie elektrycznej. Mam na mysli jak i gdzie podpiac kable do zaworow itd



Awatar użytkownika
mikolajmakoski1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1562
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:10
Lokalizacja: Nowa Sól

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: mikolajmakoski1 » śr kwie 10, 2013 21:47

aha nie doczytałem :D


"Dla ciebie to wkładanie kasy w starego golfa,dla mnie to wkładanie serca w pasje."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=56

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: kaczor4011 » czw kwie 11, 2013 00:45

MAPET pisze:ej jak bym wozil zapas na kazde cos gdzies gdzie moze cos sie stac to 2 zestaw trzeba by wozic w bagazniku i jeszcze dodatki... nie przesadzajcie lepiej zrobic dobrze przemyslec polozenie przewodow i sie cieszyc jazda kawalek weza i zlaczki ze 2 to rozumiem wozic ale nie magazyn czesci
Wiadomo :bigok:
Ale wg mnie wkładanie airaida, ma sens tylko po to, żeby zrobić naprawdę masakryczną glebę ( miska olejowa na ziemi, w niektórych autach progi - tak czy tak nie pojedziesz bez powietrza ) , i strzela ci wężyk lub puszcza złączka lub pada kompresor - tzw złośliwość rzeczy martwych - i już nie pojedziesz. A taki ,,zestaw ratunkowy'' jaki opisałem ( lub daniel_87, ) ratuje sytuację. Wystarczy zamontować przewód z wentylkiem, napompować poduchę i jakoś wrócisz do domu ( chyba że masz dziurawą poduszkę, ale to naprawdę byłby ogromny pech :kac: )
Miejsce na kilka przewodów i złączek znajdzie się w aucie (na pompke też) a może naprawdę uratować z h....ej sytuacji :bigok:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

daniel_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 22, 2011 10:31

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: daniel_87 » czw kwie 11, 2013 08:24

kristof91 pisze:Siemka. Chlopakiw niedlugim czasie bede montował zestawik u siebie w A4 B6 Avant. Ale nie za bardzo wiem jak to wszystko podlaczyc zawory itd. Jesli ktos umiałby zrobic schemacik podlaczenia tego wszystkiego do kupy to bylbym wdzieczny.
Bede miał:
-kompresor
-wylacznik z przekaznikiem
-pilot AVS 7
- 2 x zawory plytkowe
-chce zrobic wylacznik reczny przy manometrach dodatkowo

Mozecie mi to ktos rozrysowac? Jak weze podlaczyc to wiem ale elektryke i sterowanie juz nie bardzo:P Glownie najbardziej zastanawia mnie podlaczenie sterownia zaworów. Pomożecie?
Ale tam naprawdę nie ma żadnej filozofii. Są dwie cewki po obu stronach zaworu i do nich prowadzisz po 2 kabelki - "+" i "-".
To jak sobie rozwiążesz sterowanie zależy od Twojej weny, ale to prosta elektryka i nic więcej. Jak będziesz miał wszystko w łapskach, to się domyślisz co, jak i do czego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości