Air Ride - INFO Ogólne

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: RasPL » ndz mar 10, 2013 23:52

Albo spawac tylko amor musi byc na wkladzie albo jak amor jest na wkladzie mozna rozebrac i nagwintowac obudowe po wczesniejszym obcieciu flanszy sprezyny.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Docenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn sty 11, 2010 21:37
Lokalizacja: Opole

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Docenty » pn mar 11, 2013 01:22

RasPL pisze:Albo spawac tylko amor musi byc na wkladzie albo jak amor jest na wkladzie mozna rozebrac i nagwintowac obudowe po wczesniejszym obcieciu flanszy sprezyny.

tylko nie ma to specjalnie sensu jeśli do modelu auta jest gwint, nawet tanie gwinty typu TA super się sprawują przy Air :) sam jezdzilem przez pol roku na TA i nie narzekałem :) chociaz obecnie mam gwint H&R cenowo połka kilkukrotnie wyższa niż TA, a jakoś ogromnej różnicy nie ma...


to nie my mamy za nisko auta... to krawężniki są za wysoko!! ^^

mój Golf Mk3 GTI


AiRRight- okucia, zestawy zawieszeń. Najlepsze ceny!!!

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » pn mar 11, 2013 11:41

Obrazek


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: RasPL » pn mar 11, 2013 19:09

Docenty pisze:
RasPL pisze:Albo spawac tylko amor musi byc na wkladzie albo jak amor jest na wkladzie mozna rozebrac i nagwintowac obudowe po wczesniejszym obcieciu flanszy sprezyny.

tylko nie ma to specjalnie sensu jeśli do modelu auta jest gwint, nawet tanie gwinty typu TA super się sprawują przy Air :) .
Jak ktos ma dostep do tokarki i umie podstawy obrobki to zrobi sobie sam za 0zl lub cene materialu. Wiec czasem to ma sens.
Jakie odboje wstawiacie do srodka bo moje zwykle vw po tygodniu jezdzenia juz nie wygladaja. Poliuretanowe ?


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

kluczyk17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 15, 2010 15:18
Lokalizacja: Zalipie/Tarnów

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: kluczyk17 » pn mar 11, 2013 19:54

chciałem zrobić na kicie z racji tego że są cieńsze i poduszka 110 by wlazła . ;)

ale chyba jednak zostanę przy 130 i gwincie . .:)



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » pn mar 11, 2013 21:58

na kicie nie ma sensu z powodu wezej poduszki bo jest drozsza!
jak juz to zwykle poduszki i amorki kitowe ale wiecej zabawy

jesli chodzi o odboj to tylko poliuretan


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

truski8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 14:07
Lokalizacja: Wałbrzych / Kopenhaga

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: truski8 » pt mar 15, 2013 12:54

A jak jest z wytrzymałością aira na ciężar ? Chodzi mi o to czy auto takie np które bym używał do codziennej jazdy mogę załadować tak samo jak by było na seryjnym zawieszeniu ?? Czy tu raczej trzeba uważać z ładownością.


Jest:
- Skoda Octavia I GLX 1.9 TDI AGR
- Golf II 1.8 zwyklaczek :)

Był :
- Golf IV 1.8T AirRide "Jamajczyk"

daniel_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 22, 2011 10:31

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: daniel_87 » sob mar 16, 2013 09:41

To zależy przede wszystkim od wytrzymałości poduszek. Najlepiej sprawdzić w specyfikacji producenta, jakie jest maksymalne obciążenie. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale Rubena 130 ma coś koło 500kg na sztukę? Do tego należy mieć na względzie, że pod obciążeniem, przy standardowym ustawieniu wysokości wzrośnie Ci ciśnienie w poduszkach, zawias pójdzie w dół i będzie trochę bardziej miękki, więc aby to wyrównać, będziesz musiał jeszcze trochę dopompować. Istotne, aby nie przegiąć z tym dobiciem, żeby nie przekroczyć dopuszczalnych przez producenta ciśnień. To też jest w pewnym stopniu zależne od samej konstrukcji zawieszenia i tego, jak umieszczone są poduszki i jakie są wymagane ciśnienia dla poszczególnych wysokości zawiasu. Rubena jest o tyle dobrym typem poduszki, że już przy niskich ciśnieniach (rzędu 3 barów) daje całkiem niezłe właściwości jeśli chodzi o twardość i wysokość. Gorzej w przypadku zastosowania rękawów. One mają słabszą nośność, są bardziej "miękkie" przy dużo wyższych ciśnieniach niż Rubena (np. dla 3 barów Rubeny, rękaw potrzebuje już 6) i do tego mają mniejszy zakres regulacji dla zakresu pracy. U mnie w samochodzie na rękawach z tyłu od 0-5 barów samochód leży na odbojach, dopiero powyżej 5-5,5 bara się podnosi i bierze maks 8 barów. Rubena za to unosi się już praktycznie od początku. Jeśli więc samochód ma znosić standardową eksploatację pod standardowymi obciążeniami, na Rubenach spokojnie wg mnie da radę.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: RasPL » ndz mar 17, 2013 19:08

Ja sobie zrobiłem sterownik i pusciłem "demo" gdzie auto na 15sekund sie podnosiło, 15sekund opuszczało i tak chodziło okolo 4godzin czyli zrobiło około 450 podniesien/opuszczen, ustawiłem cisnienie 8 bar. Po tym stress tescie odrazu widać poprawe w równości podnoszenia sie stron. Amory się dotarły i teraz max wysokosc mam przy 5bar a nie jak wczesniej przy 6bar. Przy okazji nic sie nie rozpadło więc jestem zadowolony. Puduszki ruben 130/3. Auto było podłączone do kompresora przemysłowego ustawionego na 10bar.
Zawory do automatyki bardzo nielubią brudu. Juz drugi raz odleciał mi gdzies kawałek taśmy teflonowej i na tłoczku zaworu został przez co auto powoli samo się unosiło. Czyszczenie i znowu jest ok. Jeżeli już bede miał konfig który mnie zadowoli całość pokleję klejem do gwintu.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciastek239
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt kwie 02, 2013 21:37

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Ciastek239 » śr kwie 03, 2013 17:33

Witam.
Koledzy może ma ktoś jakieś rysunki/wymiary okuć dla Audi A4 b6?
Wiem, ze mało kto chętnie dzieli się takimi informacjami, ale może jednak.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Zatox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt lis 17, 2009 14:39
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Zatox » śr kwie 03, 2013 22:39

Witam

Czy do 4 tys kupię Air Ride sterowany na każdą oś oddzielnie do Passata B5 3B Variant?
Na lato chcę glebę a na zimie, nierówne drogi czy krawężniki "kozę" gdyż obecnie z tym jest problem :grin:
Czy podczas jazdy można regulować wysokość?
Jak wygląda jazda na Air Ride (komfortowo czy twardo) ?
Zależy mi na cenie a także jakości i trwałości zawieszenia.


viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4

Awatar użytkownika
lukasz3001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:17
Lokalizacja: Lubin

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: lukasz3001 » czw kwie 04, 2013 15:55

mam pytanie do osob z air jak jest podszac stluczki czy wypadku nie z mojej winy ktos we mnie wjezdza uszkadza zawieche w jednym kole policja orzeka nie moja wine laweta sciaga przyjezdza rzeczoznawca stwierdza ze mam air i co nie wyplaci odszkodowania ? bo jak wiadomo oni nie chcetnie co kolwiek wyplacaja im placic to slono ale zeby od nich cos wyciagnac to juz gorzej



Awatar użytkownika
bomba25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn cze 20, 2011 23:09

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: bomba25 » czw kwie 04, 2013 16:02

Air przewaznie niema homologacji na drogi publiczne a oznacza to jedno ze jesli sie cos wydazy na drodze to miało Cie tam niebyc a jak przyjedzie do domu rzeczoznawca to trzeba to przerobic tak ze niby nie było nigdy aira w samochodzie bo nic nie dostaniesz :D



Awatar użytkownika
Zaba91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: sob lip 11, 2009 14:26
Lokalizacja: Słupsk/Bydgoszcz
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Zaba91 » czw kwie 04, 2013 22:40

no ja z vento wyjmowałem pneumata przed oględzinami :P tzn. wyjąłem tylko tylne amory (skasowany miałem tył auta). Amory z przodu zostały podłączone "na krótko" i butla w bagażniku też została ;P nie pytał od czego to jest... wszystko zależy od rzeczoznawcy i jak będzie oglądał to auto. Przecież jak się nie zaczniesz bawić zawieszeniem przy nim to nawet się nie domyśli że tam może być coś takiego :P


Jadźka:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=497693
VW it's not a hobby, this is passion...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości