nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: rybaka669 » wt paź 18, 2011 21:40

witam, załozylem nowe zawieszenie gwintowane do golfa IV na przód i po tej operacji samochod mocno sciaga w lewno??? wczesniej rowniez scigał ale delikatnie teraz jest to juz przesada. bylem u diagnosty i niby wszystko oki wiec skąd ten problem??jak nie zawieszenie , nie prowadnice to co? macie jakies pomysly??? bo mi kompletnie nic nie przychodzi do głowy



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: lukasz.gtd » wt paź 18, 2011 22:36

A że tak zapytam, ustawiłeś zbieżność i geometrię?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: Shmatan » wt paź 18, 2011 23:15

i czy ustawiłeś wysokość do suwmiarki, czy mierząc po opuszczeniu do nadkola? bo u mnie np. ok 1cm różnicy na gwincie musi być żeby samochód stał prosto - a jeżeli nie stoi prosto to musi ściągać



Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: rybaka669 » śr paź 19, 2011 07:41

lukasz jeszcze nie ustawiłem zbieżności ani geometrii zrobię to jak tylko założę tył.
nie ustawiałem wysokosci uzywajac suwmiarki tylko tak troche na oko na długosc klucza do gwintu wiec powinno byc równo. jak zmierzyć to używając suwmiarki??? mam mierzyć lukę miedzy nadkolem a oponą???



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: Shmatan » śr paź 19, 2011 08:15

rybaka669, właśnie Ci napisałem że suwmiarką czy innym "mierzydłem" jest źle ;]

Stań na równej powierzchni (ja staje na uliczce u siebie w trzech kierunkach dla pewności) i zmierz wysokość metrem od ziemi przechodząc przez środek koła do nadkola. Ew. możesz mierzyć od osi koła do nadkola lub też do dowolnego innego wygodnego punktu. Chodzi o to że na kolumnach wysokości nakrętek mogą się sporo różnić kiedy samochód będzie stał prosto



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: Kowal_ » śr paź 19, 2011 19:01

Shmatan pisze:właśnie Ci napisałem że suwmiarką czy innym "mierzydłem" jest źle ;]
Jak to źle? Jeśli auto jest proste, gumy są w dobrym stanie (szczególnie poduszki McPhersona), powietrza jest w oponach po tyle samo to nie ma prawa stać krzywo. No chyba, że te tanie gwinty to takie guano, że nie potrafią nawet sprężyn dobrze zrobić żeby równo ciężar na sobie trzymały. Zawsze ustawiam suwmiarką, rundka żeby się po opuszczeniu ułożyło i buda zawsze równo stoi.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: rybaka669 » czw paź 20, 2011 18:04

okay sprawa się w miarę wyjaśnia prawdopodobnie opony ścięte co powoduje lekkie sciaganie.
ale drugi problem teraz. Na dobrej glebie tak już ze koło prawie siedzi w nadkolu (miedzy nadkolem a kołem można wcisnąć prawie palca) to czasami zdarza sie tak jak najadę na jakaś nie równość to słychać tak jakby zwój uderzał w drugi zwoj czy to normalne w tanich zawieszeniach?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: MAPET » czw paź 20, 2011 19:35

jak eni ustawiles geometrii to po co pytasz wiadomo ze od tego + do tego opony


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: Shmatan » czw paź 20, 2011 21:41

Kowal_, W moim mk4 na FK, w mk4 kumpla na techniksie i w mk3 innego znajomego na mtsie musi być ustawionie nierówno żeby stał prsoto ;] uprzedzając pytania - na seryjnym zawiasie nie był pochylony w żadną stronę



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: Kowal_ » pt paź 21, 2011 07:05

Shmatan, no to niefajnie w takim razie, przecież to jest z założenia twardy zawias to nie powinno być takich akcji, jeśli to są różnice góra kilku mm tam to jeszcze pół bidy, więcej to już masz różnicę w ścisku sprężyn. Z geometrią kół żadnych problemów potem nie było?


330KM/450Nm

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: Shmatan » pt paź 21, 2011 08:17

Kowal_, w żadnm z tych trzech samochodów poza mk3, gdzie kąty trzeba było ustawić na zewnątrz bo się felga przy kolumnie nie mieściła ;] ale to nie wina gwintu ;)

Ustawiwszy gwint na zimę mam z tyłu ok 10mm różnicy a z przodu 7 - mierząc wysokość do błotników różnica na pustym samochodzie nie przekracza 1mm na oś. Po zalaniu pełnego baku tył jest troszke niżej niż przód, ale dalej stoi równo



Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: rybaka669 » pt paź 21, 2011 21:17

no tak tak rzeczywiście a co odnośnie tych metalicznych dźwięków podczas lekkich nierówności? reklamować to?? czy po prost te zawiasy tak maja???



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: MAPET » sob paź 22, 2011 04:52

metaliczne to bym obsatwial poduszke makpersona


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

nowy gwint ta technix i sciaganie w lewo.

Post autor: rybaka669 » sob paź 22, 2011 11:36

no wlasnie mapet chodzi o to ze poduchy makpersona nówki lemfordera i łozyska tez nowe a tu taki zonk. 3 zawias do golfa i 3 raz jestem mało zadowolony.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości