problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: dj domin1 » śr maja 18, 2011 20:36

Wjmij zawias, w imadło go i klucz do rur. Nie ma chooja żeby nie poszło.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: Yaro1981 » czw maja 19, 2011 14:47

dj domin1, co byś się nie zdziwił sam miałem taki problem zawias TA technics nawet klucz do rur nie pomógł przeciąłem nakrętki na pół szlifierką i dalej był problem je zbić teraz mam Weiteca na stalowych nakrętkach i nie ma porównania, z tym g.....em jakim jest TA


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
szczep
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 09:35
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: szczep » pt maja 20, 2011 08:42

Yaro1981, nie ma różnicy czy zawias Ta Technics, czy KW, jak się zapiecze to taka sama lipa, kluczem do rur targałem nakrętki w KW i :ass: dopiero palnik pomógł, dorobiłem stalowe i mam spokój :helm:



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: michallodz » pt maja 20, 2011 11:19

rozumiem ze stalowe ale ze stali nierdzewnej? jaki koszt?



Awatar użytkownika
szczep
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 09:35
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: szczep » pt maja 20, 2011 16:56

michallodz pisze:rozumiem ze stalowe ale ze stali nierdzewnej? jaki koszt?
zwykłe stalowe tyle że zabezpieczone przed korozją, za dorobienie 2szt płaciłem 40zł , każdy tokarz to ogarnie tylko musi mieć nakrętkę bądź jej kawałek na wzór



Awatar użytkownika
dropsik9977
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 22:32
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Re: Problem z gwintem :( TA-TECHNIX

Post autor: dropsik9977 » sob maja 21, 2011 13:13

ostatnio też walczyliśmy z gwintem w mkIII i dopiero wkręcenie zawiasu w imadło i naparzanie przecinakiem pomogło[/quote]


ja juz tez ogarnelem moj gwint caly przod i tyl na raty robilem ale sie udalo :) przod potem 14dni pozniej tyl i sie udalo wlasnie takim sposobem j/w :) przecinak i mlotek to potega :)))


MOJE MK2 16vT BLACK STYLE'S
viewtopic.php?f=87&t=360654&p=4402073#p4402073" onclick="window.open(this.href);return false;

2012 - Chojnice, Lębork, Wilcze Laski, Cult Wilcze, Chojnice
2013 - Nowy Staw, Chojnice, VolksTreffen, 2 Get Air, Vw Mania, Style'D, STS Bydgoszcz, VAG Pojezierze,

Awatar użytkownika
rudy
Łowca rarytasów :-)
Łowca rarytasów :-)
Posty: 2377
Rejestracja: wt sty 26, 2010 13:07
Lokalizacja: Księży Lasek/NSZ
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: rudy » śr cze 22, 2011 09:22

Wczoraj rozkręciłem nakrętki z gwintu TA-technix za pomocą młotka i przecinaka
Wyczyściłem pędzelkiem i ropą
I mam jedno pytanie czym nasmarować ten gwint? Olejem , smarem miedzianym czy czymś innym ?



Awatar użytkownika
czarnykurczak
_
_
Posty: 1919
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: czarnykurczak » śr cze 22, 2011 09:46

drrudykn46, smarem grafitowym. Podobno najlepszy :).


Malina :wub: Kiedyś sobie jeszcze kupię MK4...
Śmieć

Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: Rudy Hiszpan' » czw gru 22, 2011 01:39

Cześć chłopaki,
kupiłem do swojej ibizy mk2 KW V2, ale ma swój wiek i nakrętki się pozapiekały. Tylne nie wiadomo ile tak siedzą, przednie zeszłej zimy podobno działały. Ogólnie zabezpieczone było miedzianym i na to taśma.
Słyszałem od jednej osoby, że na pewno zerwę gwint, jak będę próbował na siłę. Tu wyczytałem, że podgrzewać nie wolno. Z kolei cięcie i dorabianie, to $.. No i gdzie to zrobić..
Macie jakiś pomysł? polewałem parę razy dziennie dot3 te pierścienie przez około dwa tygodnie, zużyłem (niestety, jak widzę) całe WD40 i w sumie nie mam dostępu do imadła, żeby się teraz zaprzeć, ale wolę znać metody zanim się gdzieś wybiorę, żeby się nie skończyło na jednej metodzie.
Z góry dzięki! :okej:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: Shmatan » czw gru 22, 2011 08:42

Rudy Hiszpan', nakrętki alu? jak tak, to ktoś popełnił poważny błąd używając smaru miedzianego (lepszy byłby ceramiczny lub chociażby towot).

Zrób np. z kawałka dętki ciasną opaskę i zbuduj coś w rodzaju naczynia które napełnione płynem hamulcowym będzie ciągle obejmować sobą nakrętki - jak po 24h nie puści to tylko cięcie i dorabianie



Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: Rudy Hiszpan' » czw gru 22, 2011 13:41

Aluminiowe oryginalne KW.
No dobra, postaram się zrobić jak napisałeś. Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł, żeby nie ciąć, który może się sprawdzić? :helm:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: Shmatan » czw gru 22, 2011 13:52

Rudy Hiszpan' pisze:Aluminiowe oryginalne KW.
Polecam wygooglować "ogniwo elektrolityczne" - moim zdaniem nie rozdzielisz tych nakrętek od gwintu. Towot/smar ceramiczny (ten drugi lepszy, bo odporny na temperatury) i owinięcie taśmą!



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: Yaro1981 » czw gru 22, 2011 15:16

Shmatan pisze:
Rudy Hiszpan' pisze:Aluminiowe oryginalne KW.
Polecam wygooglować "ogniwo elektrolityczne" - moim zdaniem nie rozdzielisz tych nakrętek od gwintu. Towot/smar ceramiczny (ten drugi lepszy, bo odporny na temperatury) i owinięcie taśmą!

chyba się trochę z tym ogniwem elektrolitycznym zagalopowałeś jak sama nazwa mówi żeby było to jeszcze musi być zewnętrze żródło napięcia no chyba że masz kolumnę pod napięciem

ja stosuje smar miedziany do gwintów i śmiga bez problemu (też mi ktoś kiedyś pocisnął kit ze to się zapiecze ale to o czym piszesz to się tyczy czego innego)
i to zachodzi w instalacjach domowych


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

problem z ruszeniem nakretki na gwincie

Post autor: Shmatan » czw gru 22, 2011 15:54

Yaro1981, to widać źle rozumiem to zagadnienie - to nie jest tak, że w tym wypadku kolumna i nakrętka mają inne potencjały, i w środowisku elektrolitu (wilgoć?) jedno z nich staje się katodą a drugie anodą i na ich łączeniu następuje utlenianie i redukcja? w tematach chemii jestem raczej słaby, więc mogłem strzelić jakiś błąd, ale zawsze tak mi się wydawało



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości