ustawienia zbierzności

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

ustawienia zbierzności

Post autor: _Bolec_ » wt maja 17, 2011 16:18

jako że będę zmieniał zawieszenie( przud tył ) w mk3, mam takie pytanie czy będę musiał ustawiać zbierzność z tyłu skoro autko jest na belce?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

ustawienia zbierzności

Post autor: miś fazi » wt maja 17, 2011 16:47

Z tyłu nie , no chyba że odkręcisz mocowanie tylnej belki do podwozia , a tego się z reguły nie robi , przód musisz ustawić



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

ustawienia zbierzności

Post autor: Shmatan » wt maja 17, 2011 21:20

ffsapher pisze:zbierzności
zbieŻności, od zbiegania
ffsapher pisze:zawieszenie( przud tył )
nie z tej strony spacje przy nawiasach
ffsapher pisze:przud
...

Dodatkowo w mk3 wypadałoby ustawić kąty po obniżaniu zawiasu



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

ustawienia zbierzności

Post autor: _Bolec_ » wt maja 17, 2011 22:17

Shmatan, przepraszam za to że pisze zbyt szybko i nie uważnie.



Awatar użytkownika
parjasz
Wysoko i rodzinnie
Wysoko i rodzinnie
Posty: 122
Rejestracja: sob lut 05, 2011 19:54

ustawienia zbierzności

Post autor: parjasz » śr maja 18, 2011 00:34

cześć,podepnę się po temat,nie widzę sensu zakładać nowego.
Wczoraj miałem zakładane sprężynki jamex -40,przód i tył,wróciłem do domu i było wszystko ok,dzisiaj wsiadam w samochód,jechałem po równej drodze ok 20 km ii zauważyłem,że nagle muszę trzymać kierownice lekko przechyloną w lewo aby auto jechało prosto.
Proszę o podpowiedz czy muszę ustawić zbieżnośc po wymianie leżeli kierownice muszę trzymać przechyloną o ok 10 stopni w lewo.
W razie czego proszę też o najgorszy możliwy scenariusz co się mogło zepsuć


Diesel,benzyna czy lpg,nie oceniaj ludzi po tym przy którym stają dystrybutorze.
Obrazek
Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=445099" onclick="window.open(this.href);return false;

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

ustawienia zbierzności

Post autor: Shmatan » śr maja 18, 2011 09:16

parjasz, zawsze po obniżaniu zawieszenia kąty i zbieżność odlatuje w kosmos, więc zawsze trzeba to ruszyć.

co do przekręconej kierownicy - moim zdaniem samo obniżenie zawieszenia nie powinno takich akcji powodować (u mnie np. tego nie było, w znajomym mk3 po założeniu skręconego na maks gwintu też nie). Nie uderzyłeś o nic kołem? nie wpadłeś w jakąś sporą dziurę?



Awatar użytkownika
parjasz
Wysoko i rodzinnie
Wysoko i rodzinnie
Posty: 122
Rejestracja: sob lut 05, 2011 19:54

ustawienia zbierzności

Post autor: parjasz » śr maja 18, 2011 10:45

No właśnie nie uderzyłem ani nic.....jechałem wtedy po łatanej ale w miarę prostej drodze.


Diesel,benzyna czy lpg,nie oceniaj ludzi po tym przy którym stają dystrybutorze.
Obrazek
Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=445099" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

ustawienia zbierzności

Post autor: Kowal_ » śr maja 18, 2011 14:41

Shmatan pisze:co do przekręconej kierownicy - moim zdaniem samo obniżenie zawieszenia nie powinno takich akcji powodować
Jak najbardziej może, szczególnie jak są stare spracowane gumy w zawiasie, obniżając furę wahacze inaczej leżą, są inne napięcia na stabilizatorze, pod innym kątem drążki względem zwrotnicy etc. Zużyte gumowe elementy w zawieszeniu to nie dopiero wtedy jak wali na każdej dziurze ;)


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
parjasz
Wysoko i rodzinnie
Wysoko i rodzinnie
Posty: 122
Rejestracja: sob lut 05, 2011 19:54

ustawienia zbierzności

Post autor: parjasz » śr maja 18, 2011 14:49

Bylem dzisiaj na ustawieniu zbierznosci i nic nie dalo. Okazalo sie,ze moja trojeczka byla bita,ustawiali zbierznosc ponad godzine. Po ustawieniach dalej kierownica jest krzywo.


Diesel,benzyna czy lpg,nie oceniaj ludzi po tym przy którym stają dystrybutorze.
Obrazek
Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=445099" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

ustawienia zbierzności

Post autor: Kowal_ » śr maja 18, 2011 19:17

A auto jeździ prosto? Jeśli tak to przestaw kierownicę o parę ząbków, to kwestia jednej śruby.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
parjasz
Wysoko i rodzinnie
Wysoko i rodzinnie
Posty: 122
Rejestracja: sob lut 05, 2011 19:54

ustawienia zbierzności

Post autor: parjasz » śr maja 18, 2011 23:40

Jeździ prosto,jutro już umówiłem się na przestawienie kierownicy. Dziwi mnie tylko,że to wyszło po wymianie sprężyn,na ori wszystko było ok.

Panowie,problem rozwiązany,ustawił kierownice na wprost i jeździ jak ta lala teraz,dzięki za pomoc,do zobaczenia na majóvwce!


Diesel,benzyna czy lpg,nie oceniaj ludzi po tym przy którym stają dystrybutorze.
Obrazek
Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=445099" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości